2006-08-10, 16:09
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Bäste moderator,

Jag känner mig mycket kränkt av följande påhopp och icke-benigna uttalanden:
Bäste moderator?, förvisso men inte i detta forum här är jag blott en vanlig användare. Stör det dig att jag är moderator?

Citat:
Men för att ändå försöka föra en seriös debatt med en oseriös debattör, så får du faktiskt ta och utveckla din uppfattning om att jag - per fakta - skulle "skryta" om att jag hjälper människor att avliva deras sockertussar för pengar, på respektive ägares helt och hållet frivilliga basis. Det var helt enkelt bara ett konstaterande från min sida, inget "skrytande" som du uppfattade det som.

Angående detta med att du känner dig provocerad av mina uttalanden så kan jag bara beklaga, då det inte var syftet med min information. Men man kan ju tyvärr inte tillfredsställa alla.

Det var nedanstående inlägg som fick mig att anse att du skryter över dina kunskaper inom att dräpa djur.

Citat:
Osäker på om det är tillåtet, men själv brukar jag använda en sådan här. Det fungerar bra, brukar räcka med ett slag mellan öronen.

Och ja, jag har fått betalt för att göra det åt veklingar som inte klarar av jobbet själv

Speciellt den där smilegubben i det sammanhanget anser jag är att skryta över sitt kunskaper, du skriver till exempel att "det inte är något för veklingar" då höjer du ju upp dig själv till nån tuffing som klarar av att slå ihjäl ett försvarslöst djur med hammare.

Även fast jag inte gillar det du skriver så var det verkligen inte min mening att kränka dig.
Citera
2006-08-10, 16:34
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Bäste moderator?, förvisso men inte i detta forum här är jag blott en vanlig användare. Stör det dig att jag är moderator?

Jag vet att du är en vanlig användare i denna forumsavdelning. Denno och Raaz är moderatorer i denna forumsavdelning.

Du är dock moderator på Flashback, det var detta jag syftade på.

Citat:
Det var nedanstående inlägg som fick mig att anse att du skryter över dina kunskaper inom att dräpa djur.

Antagandet var felaktigt, ledsen.

Citat:
Speciellt den där smilegubben i det sammanhanget anser jag är att skryta över sitt kunskaper, du skriver till exempel att "det inte är något för veklingar" då höjer du ju upp dig själv till nån tuffing som klarar av att slå ihjäl ett försvarslöst djur med hammare.

Nej, jag skrev inte att "det inte är något för veklingar". Jag skrev att de personer som inte klarar av att slå ihjäl djuren är veklingar, vilket är min helt och hållet personliga åsikt. Det är en helt annan sak.

Citat:
Även fast jag inte gillar det du skriver så var det verkligen inte min mening att kränka dig.

Nej, dina kommentarer som jag citerade var absolut inte till för att försöka kränka farbror. Absolut inte, eller hur?

Om det var jag som hade kallat dig för "nolla" och/eller "sjuk i huvudet" så skulle jag naturligtvis be om ursäkt, det hör ju till vanlig uppfostran. Men nu är ju fallet det motsatta.

Kan vi nu få se en ursäkt för att du kallade farbror för nolla och sjuk i huvudet, så att vi kan få sätta punkt för denna diskussion någon gång? Jag skall väl inte behöva tjata på dig som om det vore något dagis?
Citera
2006-08-10, 17:10
Medlem
AnToX.nets avatar
jag fattar inte vad som är mer "humant" med att ge katten till veterinären än att låta seagate döda katten med en hammare. det gör ju fan mer ont att få en spruta i sig. av hammaren så dör man direkt... hur trodde du man dödade djur? förr dödade man en tjur med 5 välriktaktade yxslag mitt mellan ögonen, innan man hade de speciella pistolerna man har idag. det är ju seagate som är normal och MisterGG som är militant vegeterian.

ska man sätta den ena katten i fängelse om den misshandlar den andra katten istället? och ha små poliskatter som går runt med batong och pistol???
FÖR I HELVETE!
Citera
2006-08-10, 17:18
Medlem
skinner5000s avatar
Ta den till vetrinären om det känns bäst för dig. Du får avliva din katt hos närmaste djursjukhus, jag tror inte dom har några invändningar. Men vill du ta livet av den själv(vissa tycker det känns bättre) så gör det. Men se till att det görs rätt t.ex. med en bössa.

Har ni tagit kontakt med en djurpsykolog eller liknande? Dom kanske kan hjälpa er med att få eran katt på rätt bana igen.
Citera
2006-08-10, 17:23
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Kan vi nu få se en ursäkt för att du kallade farbror för nolla och sjuk i huvudet, så att vi kan få sätta punkt för denna diskussion någon gång? Jag skall väl inte behöva tjata på dig som om det vore något dagis?

Givetvis ska vi inte bete oss som på nåt dagis.

Kränkte jag dig så ber jag om ursäkt.
Citera
2006-08-10, 17:36
Awaiting Email Confirmation
shaolinmasters avatar
stryp katt fan.

så e d klart

Citat:
Givetvis ska vi inte bete oss som på nåt dagis.

Kränkte jag dig så ber jag om ursäkt.
Citera
2006-08-10, 17:38
Bannlyst
Åkte till veterinären för ett antal år sedan med en katt för avlivning. Dom frågade ingenting om orsaken till detta. Katten fick några sprutor, och somnade in. Humanaste sättet att fixa det på.
Citera
2006-08-10, 17:38
Bannlyst
Jag la alla i en säck och höll den vid avgasröret på bilen enkelt och bra. Men det var lite jävligt innan jag kom på det för då fick jag använda spaden.
Citera
2006-08-10, 17:44
Medlem
Seagate: Du för ingen seriös debatt när du känslokallt reklamerar dina metoder för att avliva ett djur. Det skulle inte förvåna mig om du spenderar mycket tid på Exet.nu. Du uppvisar en stark känslokyla

AvalonC:
Kolla först med din lokala djurskyddsförening angående omplacering innan du vidtar drastiska åtgärder. En katt med stark revirkänsla är inte anledning till avlivning.
Citat:
Eller har som har tips på hur man får katten att inte jaga andra katter???
Återigen, ta kontakt med närmsta djurskyddsförening och samspråka med dem istället för att lyssna på olyckliga, sadistiska forumiter.
Citera
2006-08-10, 17:49
Medlem
efvils avatar
Avlivade min jobbiga katt för några månader sen. La den i en påse och sen ett hagelskott. Funkade väl bra för nu finns den inte mer.
Citera
2006-08-10, 18:26
Bannlyst
Om det inte finns något annat alternativ så blir det djursjukhus.

Det finns dem i denna tråden som skrivit om hur de har avlivat katterna själva. Och visst, ingen död är rolig.
Men problemet ligger i om man MISSLYCKAS med sitt första slag.

Eller tänk den skräcken som katten/djuret upplever om den liggen i en säck och gasas ihjäl...
För mig är det djurplågeri. Ska det göras ska det gå snabbt och döden ska vara direkt, inget utrymme för missar. (Eller somna in på djursjukhus, då lider han inte i alla fall)
Citera
2006-08-10, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvalonC
Om det inte finns något annat alternativ så blir det djursjukhus.

Det finns dem i denna tråden som skrivit om hur de har avlivat katterna själva. Och visst, ingen död är rolig.
Men problemet ligger i om man MISSLYCKAS med sitt första slag.

Eller tänk den skräcken som katten/djuret upplever om den liggen i en säck och gasas ihjäl...
För mig är det djurplågeri. Ska det göras ska det gå snabbt och döden ska vara direkt, inget utrymme för missar. (Eller somna in på djursjukhus, då lider han inte i alla fall)
det är ju bara en katt. Ingen gråter när man massakerar masken när man fiskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in