2024-03-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är du som nämner rättssystemets förträfflighet.
Att han blev friad i rätten är en sak, men han bröt mot Skolverkets vägledning, och då kan man få sparken helt enkelt.

Du mumlar och vägledning. Kan du citera och ge referens. Visserligen är din argumentation redan i fritt fall, men det vore bra att kunna hjälpa dig är på traven.
Citera
2024-03-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har också sett videon och tycker det är för jävligt hur Paul har gått ut i media och vänt hela Sverige mot killen. Jag trodde också att det var någon slags kriminell gangsterunge som satte skräck i hela skolan när det i själva verket är läraren Paul själv som satt skräck i skolan. T.o.m. personalen har ju varit rädda för honom. Det VAR läraren som gick in och startade bråk och det är fan inte nödvärn att slita tag i ett barn och kasta upp mot ett skåp och sen strypa honom..! Nödvärn hade varit att möjlligtvis knuffa tillbaka. Tycker familjen skulle ha överklagat domen och skaffat en bättre advokat, det där hade aldrig hållt ovanför tingsrätten. Helt rätt att han fick sparken och fan oroväckande hur långt lärarfacket går, dom väljer alltså att strunta helt i skolans värdegrund och läroplanen för att försvara en våldsam lärare som går till attack mot en elev, inte alls ”handlar i nödvärn”?’

I klippet sitter ju den lilla horungen och sen flyger på läraren. Skönt att den lilla idioten blev dömd, han förtjänade egentligen att bli nedslagen. Men ni vänsterkvinnor verkar alltid ha en förkärlek till kriminella invandrare. Lärare borde få mer rätt att ta i tag med dessa små ligister.
Citera
2024-03-09, 15:44
Medlem
Giant Squids avatar
Lexbase Paul verkar ha varit en nagel i ögat på kommunen sedan åtminstone 2016 då han blev skyddsombud och började rättshaverista mot sina skolledningar.
En jobbig jävel helt enkelt som i åratal stått för en kamp att lärare ska kunna ta hårdare tag mot barn.
Nu vart det ett filmat stryptag för mycket. Sympatierna och namninsamlingar kommer främst ifrån extremhögern.
Nu är ju fallet uppe i arbetsdomstolen, vi får se vart det landar. Bästa vore nog för alla parter om Paul återgick till sina tidigare anställningar som Tidningsbud eller lokalvårdare.
Tog man drogtest på Paul vid nämnda tillfälle?
Det skulle inte förvåna mig om man hittar massa roliga substanser i denna späda hippie kropp. Att han röker lite braj ibland är nog självklart.
Citera
2024-03-10, 12:47
Medlem
Citat:
Lexbase Paul verkar ha varit en nagel i ögat på kommunen sedan åtminstone 2016 då han blev skyddsombud och började rättshaverista mot sina skolledningar.
En jobbig jävel helt enkelt som i åratal stått för en kamp att lärare ska kunna ta hårdare tag mot barn.
Nu vart det ett filmat stryptag för mycket. Sympatierna och namninsamlingar kommer främst ifrån extremhögern.
Nu är ju fallet uppe i arbetsdomstolen, vi får se vart det landar. Bästa vore nog för alla parter om Paul återgick till sina tidigare anställningar som Tidningsbud eller lokalvårdare.
Det skulle inte förvåna mig om man hittar massa roliga substanser i denna späda hippie kropp. Att han röker lite braj ibland är nog självklart.
Du har vanföreställningar. Paul började inte jobba i Höör förrän 2021/2022. Du har inte sett honom i verkligheten? Inte späd utan spänstig. Ta din medicin och glöm inte att utomhusaktiviteter och fysisk träning är bra vid psykisk ohälsa, omotiverad aggressivitet och vanföreställningar. Mot vänsterextremism hjälper en solsemester på Krimhalvön.
Citera
2024-03-10, 17:58
Medlem
Citat:

De flesta brukar hålla käften bör de blir påkomna med lögner. Du skruvar upp volymen, och hittar på meningslösa insinuanta frågor. Det fungerar inte heller.
Citera
2024-03-11, 13:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
De flesta brukar hålla käften bör de blir påkomna med lögner. Du skruvar upp volymen, och hittar på meningslösa insinuanta frågor. Det fungerar inte heller.
Google is youre friend
Citera
2024-03-11, 15:36
Medlem
Citat:
Google is youre friend

Du har så rätt!

"Domen mot eleven står fast"
"Paul satte stopp för hotfull elev"
"Lärare attackerades av elev"
"Höör sviker lärare"
"Många visar sitt stöd för läraren"
"Läraren använde nödvärn"
"Kommunens NYA angrepp på avskedade läraren"
"Facket stämmer kommunen"

Etc, etc, etc ...

Är det något mer jag kan hjälpa till med?
Citera
2024-03-11, 16:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du har så rätt!

"Domen mot eleven står fast"
"Paul satte stopp för hotfull elev"
"Lärare attackerades av elev"
"Höör sviker lärare"
"Många visar sitt stöd för läraren"
"Läraren använde nödvärn"
"Kommunens NYA angrepp på avskedade läraren"
"Facket stämmer kommunen"

Etc, etc, etc ...

Är det något mer jag kan hjälpa till med?
Bestrider det något jag nämnt tidigare.
Paul förekommer i Lexbase, han har som tidigare skyddsombud i anda skolledningar kritiserat handlingar som han själv nu stått inför rätta för.
Vanligt folk beter sig inte sig så ens på krogen.
Men spänninga Carlbark gör det i skolan och har i åratal kämpat för mer hårdare tag utan konfliktbegrepp..

Att han kommer ifrån en bakgrund som tidningsbud och lokalvårdare nämner han ju själv
Citera
2024-03-11, 18:24
Medlem
Citat:
Bestrider det något jag nämnt tidigare.
Paul förekommer i Lexbase, han har som tidigare skyddsombud i anda skolledningar kritiserat handlingar som han själv nu stått inför rätta för.
Vanligt folk beter sig inte sig så ens på krogen.
Men spänninga Carlbark gör det i skolan och har i åratal kämpat för mer hårdare tag utan konfliktbegrepp..

Att han kommer ifrån en bakgrund som tidningsbud och lokalvårdare nämner han ju själv

Han förekommer där på grund av något ekonomiskt. Eftersom du inte berättat vad det är, antar jag att det är någon som är skyldig honom pengar. Oskyldig även där.

Behovet jag påpeka än en gång att han blev friad?

Självklart har alla, inklusive du och läraren, rätt att freda sig. Även på krogen.

Det läraren gjorde var att gå emellan, då den dömde eleven trakasserade en annan elev. Sen flög den dömde eleven på läraren, som var tvungen att freda sig. Det läraren gjorde var alltså att sköta sitt arbete.

I övrigt håller jag med dig om att det är bra att lärare utövar olika yrken.
Citera
2024-03-11, 18:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Han förekommer där på grund av något ekonomiskt. Eftersom du inte berättat vad det är, antar jag att det är någon som är skyldig honom pengar. Oskyldig även där.

Behovet jag påpeka än en gång att han blev friad?

Självklart har alla, inklusive du och läraren, rätt att freda sig. Även på krogen.

Det läraren gjorde var att gå emellan, då den dömde eleven trakasserade en annan elev. Sen flög den dömde eleven på läraren, som var tvungen att freda sig. Det läraren gjorde var alltså att sköta sitt arbete.

I övrigt håller jag med dig om att det är bra att lärare utövar olika yrken.
Du gissar fortfarande varför Paul har ett åtal som registreras i Lexbase
Hoppas att det inte har nåt med barn att göra.
Självklart så behöver tidningsbud kunna avancera i arbetslivet. Framförallt att kunna hoppa upp till att bli skyddsombud för en hel kår, samt att kunna kämpa för det i nästan 19 år, att man ska kunna få vara mer våldsam mot elever.
Och nu gick han hela vägen.

Nu är det inte så konstigt med det fackliga stöden han fått nu då han varit så insyltade tidigare.
Det är ganska skämmigt ifrån fackets håll. Det är en del medlemmar som verkar grymta efter att sett Pauls strypvideo.
Inte säker på att det stödet kommer hålla hela vägen. Det är ju ingen som vill ha en sådan anställd. Kanske SD kansliet lokalt?
Citera
2024-03-11, 20:17
Medlem
Citat:
Du gissar fortfarande varför Paul har ett åtal som registreras i Lexbase
Hoppas att det inte har nåt med barn att göra.
Självklart så behöver tidningsbud kunna avancera i arbetslivet. Framförallt att kunna hoppa upp till att bli skyddsombud för en hel kår, samt att kunna kämpa för det i nästan 19 år, att man ska kunna få vara mer våldsam mot elever.
Och nu gick han hela vägen.

Nu är det inte så konstigt med det fackliga stöden han fått nu då han varit så insyltade tidigare.
Det är ganska skämmigt ifrån fackets håll. Det är en del medlemmar som verkar grymta efter att sett Pauls strypvideo.
Inte säker på att det stödet kommer hålla hela vägen. Det är ju ingen som vill ha en sådan anställd. Kanske SD kansliet lokalt?

Fortsatt dravel från din sida. Du har väldigt, väldigt tunnt med argument.

Paul Carlbark finns i Lexbase för ett civilmål, vilket hans motpart också är. Han är INTE åtalad för något.

Att han förespråkar våld är en ren fantasi från din sida.

Filmen visar berättigat självförsvar, vilket tingsrätten bekräftat.

Tvärtom har han mycket stöd. Inte minst bevisas det att han innehade förtroendeuppdragwt att vara skyddsombud.
Citera
2024-03-11, 20:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Fortsatt dravel från din sida. Du har väldigt, väldigt tunnt med argument.

Paul Carlbark finns i Lexbase för ett civilmål, vilket hans motpart också är. Han är INTE åtalad för något.

Att han förespråkar våld är en ren fantasi från din sida.

Filmen visar berättigat självförsvar, vilket tingsrätten bekräftat.

Tvärtom har han mycket stöd. Inte minst bevisas det att han innehade förtroendeuppdragwt att vara skyddsombud.
Det är ju ett karriärs drag att bli skyddsombud.
Hela Paul handlar nog bara om Paul själv och mindre om eleverna.
Han kan inte hantera konflikter och är våldsbejakande, vi får se vad arbetsdomstolen anser
Möjligen så är det mindre SDare där och då blir det svårare
Namninsamlingen till Paul kom ifrån SD håll, det är ingen hemlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in