Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-05-07, 21:40
  #97
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag vill minnas att jag föredrog Estrellas jordnötsringar framför OLW's dito, för att de kändes mer fylliga och kompakta medan OLW's jordnötsringar kändes mer luftiga och uppsvällda. Gällande chipsen så har jag ingen uppfattning.
Citera
2024-05-07, 21:43
  #98
Medlem
Dalulvens avatar
Åt chips jämt förut, men nu tycker jag alla är så hårda och träiga.

Är det verkligen mer hälsosamt än forna tiders spröda chips?

Jordnötsringar är väl det enda som är sig likt, jämfört med 20-30 år sedan.

Testade ett par Santa Maria "Pops" häromdagen. De var ok. Inga chips men, bättre i "systemet".

Jaja, man har väl blivit gammal och fått sofistikerade smaklökar.

Tragiskt att ingen millennial någonsin smakat "äkta" spröda, chips.
Citera
2024-05-09, 14:33
  #99
Medlem
Ringhals3s avatar
OLW för ostbågar, chipsen spelar ingen roll.
Vet att Estrella tillverkade chips åt OLW ett tag när OLW hade problem i sin fabrik och det talar ju för att det är sak samma.
Citera
2024-05-14, 05:02
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Går inte att svara generellt. OLW:s potaischips är t.ex. godare än Estrellas medan det är tvärtom med grillchipsen.
Jag käkar knappt chips längre men håller med om att varierar beroende på sort. Men när jag började mest lantchips så kunde estrella/OLW slänga sig i väggen. Sen började jag med gårdschips och efter det har jag aldrig köpt något annat i princip. Grymt utbud och alla är superb. Favoriten är nog Mozzarella Balsamico.
Citera
2024-05-14, 17:30
  #101
Medlem
Propangandians avatar
Olw's tidigare sourcream var jävligt god innan dom tog ändrade till nyttigare. Vickingchipsen är de godaste potatischipsen tycker jag, tror det är Olw.
Citera
2024-05-14, 17:38
  #102
Medlem
Estrellas färdigpoppade cheddarpopcorn. Ja, jag föredrar dom framför såväl chips som biopopcorn.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback