Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-18, 10:02
  #1
Medlem
Hej
Är 4 grabbar i 40-års åldern som ska ner en långhelg till Frankfurt i april

Tips mottages gärna på bra och trevliga områden att bo i , samt trevliga pubar - gärna med tysk livemusik
Citera
2024-02-18, 10:54
  #2
Medlem
Ärligt, så undviker man väl Frankfurt, om man vill ha en trevlig helg? Tysklands finansiella centrum och en av landets absolut tråkigaste och minst genuina städer. Mitt bästa tips, är att ta tåget direkt till Köln ( 2 timmar ) och ni får en fantastiskt tysk upplevelse. Mat, nöje, byggnader, shopping. En otroligt vacker stad.
Citera
2024-02-18, 11:05
  #3
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ärligt, så undviker man väl Frankfurt, om man vill ha en trevlig helg? Tysklands finansiella centrum och en av landets absolut tråkigaste och minst genuina städer. Mitt bästa tips, är att ta tåget direkt till Köln ( 2 timmar ) och ni får en fantastiskt tysk upplevelse. Mat, nöje, byggnader, shopping. En otroligt vacker stad.
Du har aldrig varit i Frankfurt, det märks.
Fantastiskt trevlig stad med ett sjuhelsikes bra nattliv samt bra restauranger.
Citera
2024-02-18, 11:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Du har aldrig varit i Frankfurt, det märks.
Fantastiskt trevlig stad med ett sjuhelsikes bra nattliv samt bra restauranger.

Intressant. Har du några exempel? För FRA vinnar varje år tävlingen över Tysklands tråkigaste stad. 17:00 fredag till 08:00 måndag = dött
Citera
2024-02-18, 11:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Du har aldrig varit i Frankfurt, det märks.
Fantastiskt trevlig stad med ett sjuhelsikes bra nattliv samt bra restauranger.

Han har ju rätt?
Tipsa om några bra ställen i frankfurt…

Visst finns de horor där, de gör de överallt.

Jag hade sagt stt ni borde boka om till berlin/köln ist
Citera
2024-02-18, 11:24
  #6
Medlem
Vi åker främst till Tyskland för att se fotboll, så har varit runt en hel del i Tyskland och denna gång landa bollen på Frankfurt ( blir även tåg till antingen Karlsruhe eller kaiserslautern för en andra match)

Tror inte det kommer bli några problem slå ihjäl ett par dagar i Frankfurt, men tar gärna tips på trevliga områden att bo i först och främst
Citera
2024-02-18, 11:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av douben
Vi åker främst till Tyskland för att se fotboll, så har varit runt en hel del i Tyskland och denna gång landa bollen på Frankfurt ( blir även tåg till antingen Karlsruhe eller kaiserslautern för en andra match)

Tror inte det kommer bli några problem slå ihjäl ett par dagar i Frankfurt, men tar gärna tips på trevliga områden att bo i först och främst

Sök på "Römerberg" och där omkring. Finns några schyssta hotell där och lätt om man ska ut och äta och dricka några öl, och slippa taxi. Eller sök på "Altstadt" - gamla stan. Resten av FRA är skyskrapor och bankkontor.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2024-02-18 kl. 11:37.
Citera
2024-02-18, 14:01
  #8
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Han har ju rätt?
Tipsa om några bra ställen i frankfurt…

Visst finns de horor där, de gör de överallt.

Jag hade sagt stt ni borde boka om till berlin/köln ist
Nej han har inte rätt.
Citera
2024-02-18, 15:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av douben
Hej
Är 4 grabbar i 40-års åldern som ska ner en långhelg till Frankfurt i april

Tips mottages gärna på bra och trevliga områden att bo i , samt trevliga pubar - gärna med tysk livemusik
Jag har inte varit i Frankfurt ännu, men jag hittade detta som kanske kan vara av intresse: https://www.ft.com/content/86b660d2-...6-7348c2f183af

Här tar man upp diverse andra ställen, där man har med musik som ett tema på de platser de besökt: https://www.muehlheimers-world.de/Fr...ergessenes.htm
__________________
Senast redigerad av Mentat57 2024-02-18 kl. 15:41.
Citera
2024-02-18, 20:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av douben
Hej
Är 4 grabbar i 40-års åldern som ska ner en långhelg till Frankfurt i april

Tips mottages gärna på bra och trevliga områden att bo i , samt trevliga pubar - gärna med tysk livemusik

Är det den årliga bögmässan i april ni skall besöka? När jag varit nere på diverse mässor har vi frågat efter råd i taxin. Finns väldigt mycket att välja på.
Citera
2024-04-04, 16:49
  #11
Medlem
Morfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Han har ju rätt?
Tipsa om några bra ställen i frankfurt…

Visst finns de horor där, de gör de överallt.

Jag hade sagt stt ni borde boka om till berlin/köln ist

Nej, Frankfurt är en utav Tysklands vackraste städer. Finns mycket att göra och se där, själv har jag bara varit där över två dagar genom en mellanlandning så hann inte så mycket tyvärr. Då jag var där 2013, så påminde vissa gator, vid finans-området då, om scener från filmen Total Recall.
Citera
2024-04-20, 19:24
  #12
Medlem
Adelaides avatar
Åk till Berlin istället.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3589116

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback