Varför ska man träna olika oavsett om man kurar inte? Det är väl maximal muskeltillväxt man är ute efter? 2-1(vila)-2-2(vila).2 set per övning.3 övningar per muskelgrupp.6-10 reps."Heavy Duty" funkar skitbra för mig
Beror lite på.
På kur återhämtas man\jag mycket snabbare, blir ofta extra set i varje övning.
Men annars är det väl sig likt, bra att sträva efter att ha så likt möjligt (on\off) så länge man inte skadas.
likadant såklart, steroider påverkar proteinsyntesen men begreppet återhämtning förknippar jag med andra saker som har betydligt större inverkan på träningsvolym/frekvens
De allra flesta har inte lärt sig träna hårt så de behöver inte tänka på överträning på grund av det. En hel del älskar och träna deras favoritmuskler vilket däremot gör att de blir övertränade ändå trots att de inte tränar resten speciellt hårt.
Men har man lärt sig träna hårt och ta i så skall man vara mycket mer försiktig när man är på preppet än inte. Orsaken är att det är så många possitiva faktorer som sammanfaller för hårdare träning än vad kroppen mäktar med vilket gör att överträning kan komma som ett brev på posten.
Gör du rekord i första settet vid en övning och är på preppet, kör resterande pass lätt på den muskeln. Kör nästa pass kanske 4-5 dagar efter och då väldigt lätt. vänta ytterligare 5 dagar och kör igen och då kan du börja ladda igen. När man gör rekord, då är kroppen som närmast att bli övertränad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!