2006-08-27, 12:20
Medlem
MajorToms avatar
Nej, men vem bryr sig eg? Frågan var om du kan smacka in i stjärtfenan om du hoppar från ett andra-världskrigsplan typ Spitfire.
Citera
2006-08-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Vilket år var denna utskjutning?

Det är _ALLTID_ skarp läge i en 37:a eller 39:a, man leker inte i dessa mångmiljonsystem.

Japp, det är alltid "skarpt läge"... såklart, frestas man tillägga.

Årtal är onödigt att nämna här.
Citera
2006-08-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTom
Nej, men vem bryr sig eg? Frågan var om du kan smacka in i stjärtfenan om du hoppar från ett andra-världskrigsplan typ Spitfire.

Nej, frågan var "...att man inte kunde hoppa från ett jaktplan eftersom man skulle slå ihjäl sig mot stjärtrodret. Man kunde inte heller kommer tillräckligt långt ut från planet utan att blåsas tillbaka mot stjärten av planet."

Vilket alltså inte stämmer. men RISKEN finns ju alltid...
Citera
2006-08-27, 15:10
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Årtal är onödigt att nämna här.
Varför då? alltid kul med mer info, samtliga haverier är väl dokumenterade.
Citera
2006-08-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Varför då? alltid kul med mer info, samtliga haverier är väl dokumenterade.

Ja just precis därför.
Citera
2006-08-27, 16:27
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ja just precis därför.
Därför vad , det är knappast hemligt när flygplanet havererade.
Citera
2006-08-27, 17:09
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Därför vad , det är knappast hemligt när flygplanet havererade.

Men det kanske inte är så att man direkt vill "outa" en bekant på internet. Om han säger vilket årtal kan ju vem som helst ta reda på vem den bekanta är och sen ta reda på vem 11204 är... (allt i teorin....)
Citera
2006-08-27, 17:48
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Hursomhelst så är det en minimal risk att klippa stjärtfenan på t ex en gammal Spitfire om man inte är sagolikt klumpig och i praktiken hoppar rätt upp (vilket inte går).

Nja. Risken är liten, men den finns.

Till exempel så dog det tyska flygarässet Hans-Joachim Marseille när han slog i stjärtfenan, och han var knappast någon nybörjare.
Citera
2006-08-27, 17:49
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Men det kanske inte är så att man direkt vill "outa" en bekant på internet. Om han säger vilket årtal kan ju vem som helst ta reda på vem den bekanta är och sen ta reda på vem 11204 är... (allt i teorin....)

Var mkt försiktig med sånt. Det är strikt förbjudet att outa/diskutera FB:s medlemmars riktiga identitet.

/Mod
Citera
2006-08-27, 18:19
Medlem
Citat:

Med mig är det väl ingen fara om jag skulle outas men för hans del däremot. Finns många polska tavelförsäljare på FB har jag hört...

Dessutom är det ju ingen stor verksamhet för övrigt heller - alla känner alla.

Så glöm alltså närmare uppgifter om detta. Någon tror säkert att jag hittar på i alla fall, eftersom jag inte presenterar någon källa.

Jag bjuder på det.
Citera
2006-08-27, 18:54
Medlem
MajorToms avatar
Citat:
Nej, frågan var "...att man inte kunde hoppa från ett jaktplan eftersom man skulle slå ihjäl sig mot stjärtrodret. Man kunde inte heller kommer tillräckligt långt ut från planet utan att blåsas tillbaka mot stjärten av planet."

Vilket alltså inte stämmer. men RISKEN finns ju alltid...
Jaja, det finns även en risk att man ramlar och bryter nacken på väg till ICA/Konsum eller att man träffas av blixten.
Citera
2006-08-27, 19:01
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Det kan man även nu med lite fantasi och tålamod .
Av 48 totalhaverier med Viggen så omkom 20 st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in