2024-02-26, 17:18
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Tyvärr tolkar många pundare livsfara som enkel nod så risken finns ju att sådana här varningar får motsatt effekt också

Hur menar du? Tolkar det som att du menar att de överreagerar när de kanske tagit en "säker" dos men sedan blir mindre försiktiga när allt gick bra? Om jag missuppfattat dig så rätta mig gärna. Men om det är så du menar så tror jag ändå att man inte kan vara nog försiktig, finns liksom ingen säker dos här då de falska tabletterna varierar så i hur mycket nitazener de faktiskt innehåller - från tablett till tablett har man ju egentligen ingen aning om den faktiska mängden zener de innehåller och därför tycker jag man alltid måste vara extremt försiktig om man ger sig in på att bruka zener i alla dess former.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ah fattar det kommer säkert bli stort här i Sverige oxå med Nitrazener. Riktigt läskiga grejer glad att jag slutade innan det kom.

Ja jag tror det kommer bli vårt fentanyl, men kan ju ha fel såklart. Konstigt egentligen att inte fentanylen blev större i Sverige och Europa, känns som det fick fäste mest i staterna men kanske är dess rykte som extremt potent och farligt som gjorde att det inte kom till Europa i större mängd.
Citera
2024-02-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Hur menar du? Tolkar det som att du menar att de överreagerar när de kanske tagit en "säker" dos men sedan blir mindre försiktiga när allt gick bra? Om jag missuppfattat dig så rätta mig gärna. Men om det är så du menar så tror jag ändå att man inte kan vara nog försiktig, finns liksom ingen säker dos här då de falska tabletterna varierar så i hur mycket nitazener de faktiskt innehåller - från tablett till tablett har man ju egentligen ingen aning om den faktiska mängden zener de innehåller och därför tycker jag man alltid måste vara extremt försiktig om man ger sig in på att bruka zener i alla dess former.

Ja jag tror det kommer bli vårt fentanyl, men kan ju ha fel såklart. Konstigt egentligen att inte fentanylen blev större i Sverige och Europa, känns som det fick fäste mest i staterna men kanske är dess rykte som extremt potent och farligt som gjorde att det inte kom till Europa i större mängd.

Jag menar att pundare och speciellt opioidpundare kan tolka livsfara som något positivt när det kommer till droger. Det är liksom inte avskräckande för någon som knappt bryr sig om dom lever eller dör och bara undviker avtändning genom andra opioider
Citera
2024-02-26, 20:27
Medlem
invisuss avatar
Hur bra är postmord på att ta försändelser av detta?
Citera
2024-02-27, 15:55
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jag menar att pundare och speciellt opioidpundare kan tolka livsfara som något positivt när det kommer till droger. Det är liksom inte avskräckande för någon som knappt bryr sig om dom lever eller dör och bara undviker avtändning genom andra opioider

Ah okej fattar vad du menar. Ja har man den inställningen så är man väl bortom räddning ändå. Vad jag främst ville göra folk uppmärksamma på med tråden var och är att det zenerna dyker upp mer och mer i vanliga opiater och att de som vill punda men också leva bör vara försiktiga vid bruk av alla slags opiater just nu!
Citera
2024-02-28, 14:57
Medlem
GlennGBGs avatar
Tack för varningen TS. Läskig substans; jag har (är numera nykter f.d. heroinist efter ca 10 års bruk) varit försiktig och som tur är klarat mig undan h bankat med fentanyl under alla år jag höll på. Glad att jag slapp uppleva nitazener!

Det kan bero lite på att jag handlade mycket från en och samma källa större delen av tiden och där fick man alltid riktigt bra skit, inget snack om att det var utblandat med annat. Men jag har i 99 fall av 100 alltid fått bara bitar, dvs. delar av ett ägg (10g-klump) eller halva/hela ägg.

Visst, jag har provat fenta, både rc-varianten och vanlig. Nitazener verkar påminna om fentanyl om inte annat avtändningen och som jag förstår är det ett kortvarigt rus också? Fenta försvann ju på 30-60 minuter och gav mig kraftigt återdoseringsbehov, och man blev jävligt snabbt apsjuk. Usch! Heroin är definitivt att föredra i så fall, i alla fall i jämförelse.

Men, köper man från kranar man inte är bekant med, eller från webben/darknet, så finns det anledning att vara jäkligt försiktig. Får verkligen hoppas att det inte får fotfäste här!
Citera
2024-06-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ah okej fattar vad du menar. Ja har man den inställningen så är man väl bortom räddning ändå. Vad jag främst ville göra folk uppmärksamma på med tråden var och är att det zenerna dyker upp mer och mer i vanliga opiater och att de som vill punda men också leva bör vara försiktiga vid bruk av alla slags opiater just nu!

Köp inte piller som ni inte vet var de kommer ifrån eller vad som är i dem.

Läs på lite och lär er hur man manipulerar läkare att få droger via apoteket.

Jag har utskrivet p.g.a en smärtproblematik som är fastställd via operation och röntgen. MEN en vän till mig har 150 mg utskrivet per dag och han har kopierat en smärtdiagnos från nätet.

Det finns smärttillstånd som inte kan bevisas mer än genom patientens anamnes och en del övningar.

Lär er detta och ni kan punda lagligt på recept och inte riskera att åka fast på en ringa samt att dö bara för att ni ville bli sköna.

Vill tillägga att han har Sjukersättning nu p.g.a sin Diagnos. Så det fungerar.
Senast redigerad av Andsved 2024-06-02 kl. 15:40.
Citera
2024-06-05, 15:59
Medlem
TomiXIIs avatar
Att ta nitazener när man vet vad man har är enligt min egen erfarenhet ingen direkt fara, men då väger jag mina doser på en labvåg med 100mcg resolution.

Förekomsten av nitazener I Sverige är nog långt mkt högre än vad både tullverket och vad gemene man kan tänka sig. Har själv fått igenom mina grejer sedan 2018. Konstigt nog så har det tagit väldigt lång tid innan det börjat snackas om nitazener I bredare kretsar, vilket suger för nu klassar de dem nästan lika snabbt som de kommer ut. Visserligen de allra nyaste kanske först blir klassade till augusti/september iom sommarbemanning på myndigheterna.

Men När det pratas om nitazener I flera trådar på flashback så får man väl anse att det är en by gone time med nitazener.

Det nya dödsknarket blir väl SVTs nyhetsrubrik om ett halvår.
Citera
2024-06-10, 20:16
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Att ta nitazener när man vet vad man har är enligt min egen erfarenhet ingen direkt fara, men då väger jag mina doser på en labvåg med 100mcg resolution.

Förekomsten av nitazener I Sverige är nog långt mkt högre än vad både tullverket och vad gemene man kan tänka sig. Har själv fått igenom mina grejer sedan 2018. Konstigt nog så har det tagit väldigt lång tid innan det börjat snackas om nitazener I bredare kretsar, vilket suger för nu klassar de dem nästan lika snabbt som de kommer ut. Visserligen de allra nyaste kanske först blir klassade till augusti/september iom sommarbemanning på myndigheterna.

Men När det pratas om nitazener I flera trådar på flashback så får man väl anse att det är en by gone time med nitazener.

Det nya dödsknarket blir väl SVTs nyhetsrubrik om ett halvår.

Då har du beställt från typ labb i kina antar jag? På Darknet är det få svenska vendors som säljer det just nu, hittar bara en vendor på Archetyp som säljer det som falska oxymorfone 20mg tabletter. När jag startade tråden fanns de orangefärgade 40mg också men de verkar vara borta för tillfället, så kanske är vanligare på gatan än online just nu.

Och på tal om uppseendeväckande rubriker så har Aftonbladet redan kört med "Skräckdrogen i tullen - tusen gånger starkare än morfin" som jag länkat i trådstarten.
Citera
2024-08-03, 15:12
Medlem
En polare köpte nyss 4 tabletter 40 mg oxy från en langare. Han dog. Köp inte om ni inte vet vad det är hur desperata ni än är och OM ni köper så dela fan upp dem....bara ett gott råd från en som förlorat en god vän.
Citera
2024-08-03, 17:36
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
En polare köpte nyss 4 tabletter 40 mg oxy från en langare. Han dog. Köp inte om ni inte vet vad det är hur desperata ni än är och OM ni köper så dela fan upp dem....bara ett gott råd från en som förlorat en god vän.

Jag beklagar din förlust.
Citera
2024-08-14, 15:18
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers

Fan vad tråkigt att höra, beklagar verkligen sorgen. Detta jag fruktade skulle bli vanligare i takt med att de falskpressade tabletterna blir vanligare. Håller verkligen med dig om att folk bör vara extremt försiktiga även om de tror att de köpt vanliga oxy eller annat. Dela upp och börja alltid med ett extremt litet test skulle jag också rekommendera när det kommer till köp av ALLA opiater i pillerform idag.

Verkar som falska oxy är vanligast nu men vem vet om falska tramadol och liknande också kommer dyka upp i framtiden med nitazener i sig.. Var försiktiga där ute och beklagar återigen förlusten av din vän.
Citera
2024-08-17, 10:00
Medlem
Citat:
Fan vad tråkigt att höra, beklagar verkligen sorgen. Detta jag fruktade skulle bli vanligare i takt med att de falskpressade tabletterna blir vanligare. Håller verkligen med dig om att folk bör vara extremt försiktiga även om de tror att de köpt vanliga oxy eller annat. Dela upp och börja alltid med ett extremt litet test skulle jag också rekommendera när det kommer till köp av ALLA opiater i pillerform idag.

Verkar som falska oxy är vanligast nu men vem vet om falska tramadol och liknande också kommer dyka upp i framtiden med nitazener i sig.. Var försiktiga där ute och beklagar återigen förlusten av din vän.

Det är ju fan illa nog att ha ett missbruk på opiater och att det nu cirkulerar fulskit på gatan är fan katastrof.Känner mig lite dum då min vän frågade mig om han kunde få "låna" en karta av mig och jag nekade.Då köpe han istället ett gäng 40 mg Oxy på gatan och slängde i sig dem. Tyvärr så var det inte bara oxycodon i dem utan annat skit. Han kom under vård hyfsat fort men det gick inte att rädda honom för det var en otroligt stor överdos han fick i sig.

Vad jag har hört så dog langaren också dagen efter så han visste helt klart inte vad det var för skit han sålde.

Nu får jag ju ut mina oxy via läkare så jag handlar aldrig på gatan men det verkar som att de som köper opioider "svart" måste pröva sig fram väldigt försiktigt.

Sen vet ju ingen hur lång tid det tar för dessa att börja verka så risken är ju att om inget har hänt på typ en halvtimma så kanske brukaren drar i sig mer i tron att det är dålig skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in