2024-02-16, 17:57
Moderator
Parongatans avatar
Vi har haft sådana nötter på gymmet. De som både spelar sin egen musik, men även gapar i telefon i högtalare.

De allra flesta mobilbabblare tål inte en tillsägelse, utan måste omedelbart ifrågasätta varför någon har mage att säga till dem. "Eyy, är det störande eller?".

- Ja, uppenbarligen eftersom att vi står här nu, du och jag, och har den här diskussionen.

De som spelar egen musik i antingen mobiltelefonens egen högtalare, eller de som har små externa högtalare, tål inte heller att bli tillsagda.

Min teori är att dessa individer har ett starkt behov av att få demonstrera musiksmak och samtidigt få hävda sig själva. De som pratar i högtalarna är egoister men även rätt så blåsta.

Sällan några Mensa-ämnen direkt.

Medicinen är att ställa sig bredvid, och göra exakt samma sak. Spela hög musik i högtalaren. Eller babbla med någon vän. Och samtidigt ha väldigt snälla och fredliga ögon.

Inte att man spänner ögonen i nötterna och demonstrativt "hämnas", utan att man nästan försöker se lite lagom korkad ut. Och sedan stå alldeles för nära. Och sedan låta pratet eller musiken gå ut i högtalarna.

Efter en stund brukar budskapet gå fram. Och då drar nötterna vidare och man slipper oljudet.
Citera
2024-02-16, 17:58
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Kalla mig gammalmodig men jag måste bara få lyfta frågan. Bor i Sveriges hufvudstad och är fascinerad (och irriterad) över det här fenomenet när folk i tid och otid ska ha högtalare på offentligt. Varför?? Vill man inte att samtalet ska vara privat?

Stöter ofta på människor i kollektivtrafiken, på fik eller bara allmänt på stan som går och pratar med någon samtidigt som man har högtalare på. Vad vill man bevisa egentligen? ”Se mig, hör vilka intressanta samtal jag har med min kompis” eller vad handlar det om?

Själv vill jag inte att någon ska ha högtalare på när de pratar med mig, det blir ju inte något förtroligt samtal. Tänk om jag berättar för någon att jag har hemorrojder, vill jag att halva bussen ska höra det?? Svar nej!

Vad tror ni? Stör ni er också på det här?
Blattar.
Citera
2024-02-16, 18:09
Medlem
brianmolkos avatar
När folk spelar musik högt, inte ens bra musik blir bra för det är så kass ljud
Citera
2024-02-16, 19:18
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Det värsta jag stött på var en pappa med två barn inne på Biltema. Han hade mobilen i bakfickan med spotify spelandes typ "Sweden Top50" på högsta volym i högtalaren så det bara skränade och skorrade.
Gick helt lugnt runt och kollade på grillredskap medan ungarna fullständigt sjövilda levde rövare bland hyllor & gångar utan att farsan kunde bry sig mindre. Fullkomligt 100% svensk.
Fast det där ju 100% efterblivet arab-beteende.
Citera
2024-02-16, 19:32
Medlem
Kosmos.s avatar
Helst ska man då ta tag i deras mobil och drämma den i backen så hårt man kan. Sedan säger man - läxa lärd!
Citera
2024-02-16, 20:03
Medlem
Gav mitt nya sladd-headset till en liten pojke som spelade på max volym på bussen.
Här, sa jag.
Han stängde ner mobilens skärm med media, o stod som ett frågetecken. Jag förväntade mig inget tack. Kul syn att blicka tillbaka på... Undrar om pojken fattade "vinken" jag gav...
Citera
2024-02-16, 20:51
Medlem
snarkfraggels avatar
ett vidrigt beteende . Vad är grejen med att springa omkring och skrika.
Citera
2024-02-16, 21:00
Medlem
Hörde en teori om att det kommer från The Kardashians där dom hade högtalarna på för att hela samtalet skulle höras i TV programmet.

Efter det trodde efterblivna att det var inne att ha högtalaren på. Fan vet om det stämmer men låter inte helt otroligt.
Citera
2024-02-16, 23:38
Medlem
xavi8222s avatar
På mitt jobb så sitter vi i "landskap".

Det finns en person som inte klarar av att använda hörlurar eller ha telefonen mot örat, utan denne lägger telefonen på bordet (med högsta ljudnivå) och sitter och snackar med personen i andra ändan.

Vi ska också lägga till att denna person pratar EXTREMT högt och närmast skriker till den andra personen i telefon, samtidigt som denne kör pekfingervalsen mot tangentbordet. Personen BOMBAR också tangenterna, då man aldrig kan vara säker på att tangenterna uppfattar ett tryck.

Väldigt uppskattat!!
Citera
2024-02-16, 23:48
Medlem
Pungpuckels avatar
Sodcasting, det heter Sodcasting.

Börjar någon som jag till en början tycker verkar vettig, förnuftig ja rent av intelligent sodcasta.. då sjunker personen ner till apstadiet, jag ser en schimpans framför mig, som man ger en pling-plong leksak till..
Schimpansen blir jätteintresserad och kan inte slita sig ifrån den.

Hörlurar har inte schimpansen upptäckt än, det är några tusen år framåt i evolutionen.

Sodcasting är bra, det ger dig en enkel metod att skilja en individ från människa till lägre primat.
Citera
2024-02-17, 00:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Fast det där ju 100% efterblivet arab-beteende.
Likaså WT.
Citera
2024-02-17, 00:52
Medlem
jymdjakets avatar
De spelar alltid bajs. Tror de är jävligt dumma helt enkelt. Nåt bra vore intressant skevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in