2024-02-15, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmaladestarfish
Ja, viktigt. Var det en gullig golden är det mer förståeligt än om det var en ful gammal riesenschnauzer med dålig andedräkt. Eller hur menar du?

Vidrigt jävla as till människa oavsett hundens ras.

Hehe, är du jätteautistisk?
Citera
2024-02-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillflok
Hehe, är du jätteautistisk?
Jag förstår bara inte varför hundens ras skulle ha betydelse. Om man har penetrativt sex med en mycket liten hund t ex en pomeranian riskerar man givetvis skada den mer än man skulle skada en ovtjarka. Men oavsett om man sätter på en ovtjarka eller en tax så är det något allvarligt fel på en.
Citera
2024-02-16, 00:51
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur kom de på honom då?

Och varför ska alla djävla psykfall filma skiten de håller på med?
Really, nigga?
Citera
2024-02-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmaladestarfish
Jag förstår bara inte varför hundens ras skulle ha betydelse. Om man har penetrativt sex med en mycket liten hund t ex en pomeranian riskerar man givetvis skada den mer än man skulle skada en ovtjarka. Men oavsett om man sätter på en ovtjarka eller en tax så är det något allvarligt fel på en.

Nja, att vara allvarligt störd ska man ju inte bestraffas för. Att rubricera det som djurplågeri om hunden är stor och penis liten är också tveksamt. Det är väl bättre att införa brottet tidelag på nytt än att baka in det på ett något tveksamt sätt i ett annat, så folk förstår vad det gäller och att det är brottsligt.
Sen kan han ju utfört detta av ideologiska skäl: Han kanske tyckte att bokstavsramsan HBTQL…. behövde berikas med ytterligare ett tecken för att bidra till samhällsutvecklingen?
Citera
2024-02-16, 04:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Innan jag uttrycker mig så skulle jag vilja veta vilken ras detta handlar om. Finns det någon mer info?

Homo sapiens.
Möjlig undergrupp kaukasier.

Den aktuella frågan idag är väl om det fanns en ömsesidigt överenskommelse mellan parterna?
Kränkande fotografering och icke överenskommen bildpublicering utan arvode kan ju också vara en fråga. 🤔

Stackars hund! Tokstolle med snedvridet förnuft till husse!
Förr i tiden var det viktigt att det skändade djuret också avrättades och askan kastades.
Citera
2024-02-16, 04:39
Medlem
Citat:
Innan jag uttrycker mig så skulle jag vilja veta vilken ras detta handlar om. Finns det någon mer info?
Gissar på neger, arab eller zigenare.

När FUP kommer ut framgår det förhoppningsvis.

Har alltid undrat om denna typ av handling har något att göra med alla gamla egyptiska målningar av män med hundhuvud:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ancient_Egyptian_afterlife_beliefs
Citera
2024-02-16, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Homo sapiens.
Möjlig undergrupp kaukasier.

Den aktuella frågan idag är väl om det fanns en ömsesidigt överenskommelse mellan parterna?
Kränkande fotografering och icke överenskommen bildpublicering utan arvode kan ju också vara en fråga. 🤔

Stackars hund! Tokstolle med snedvridet förnuft till husse!
Förr i tiden var det viktigt att det skändade djuret också avrättades och askan kastades.

Var det så förr i tiden? Kikade lite på Historien om Sverige eller vad det heter. Där verkade hunden vara en i familjen och likvärdig med människan. Vilka var så stygg med vovven som du berättar här?

Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Gissar på neger, arab eller zigenare.

När FUP kommer ut framgår det förhoppningsvis.

Har alltid undrat om denna typ av handling har något att göra med alla gamla egyptiska målningar av män med hundhuvud:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ancient_Egyptian_afterlife_beliefs

Hahha, det var verkligen en vacker målning av honden.

Vill förtydliga att jag skojade i mitt första inlägg. Trodde det framgick men jag har fått många arga citeringar av folk som inte kan ta eller greppa ett skämt. Inte ni två dock, skönt.
Citera
2024-02-16, 06:34
Medlem
Citat:
Hur kom de på honom då?

Och varför ska alla djävla psykfall filma skiten de håller på med?
Du besvarade din andra fråga med din första: det är de som filmar man kan sätta dit. Djuret kan ju inte vittna. Även i fall där djuret är skadat är svårt att bevisa exakt hur det gick till. "Det var en lös hanhund vi mötte som hoppade upp på min tik."

Sen undrar man lite över proportionerna i hur upprörda somliga blir här med rop på offentlig avrättning. Vi ser det som helt normalt att döda och äta upp djur. Känns som ur djurets perspektiv det är aningen värre.
Citera
2024-02-16, 06:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du besvarade din andra fråga med din första: det är de som filmar man kan sätta dit. Djuret kan ju inte vittna. Även i fall där djuret är skadat är svårt att bevisa exakt hur det gick till. "Det var en lös hanhund vi mötte som hoppade upp på min tik."

Sen undrar man lite över proportionerna i hur upprörda somliga blir här med rop på offentlig avrättning. Vi ser det som helt normalt att döda och äta upp djur. Känns som ur djurets perspektiv det är aningen värre.

Jo, men hur kunde någon gå igenom hans telefon då? Om det nu var så det uppdagades.

Det har ju absolut varit fall där polisen - polisen alltså - hittat saker i telefonerna de gått igenom (t.ex. våldtäkt) men då har de stoppat personer för misstanke om andra brott.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-02-16 kl. 06:44.
Citera
2024-02-16, 06:50
Medlem
Citat:
Jo, men hur kunde någon gå igenom hans telefon då? Om det nu var så det uppdagades.
Det kan ju funnits misstankar ändå, men det är nästan bara om det finns bilder (eller vittnen) det kan leda till åtal.
Citera
2024-02-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nja, att vara allvarligt störd ska man ju inte bestraffas för. Att rubricera det som djurplågeri om hunden är stor och penis liten är också tveksamt. Det är väl bättre att införa brottet tidelag på nytt än att baka in det på ett något tveksamt sätt i ett annat, så folk förstår vad det gäller och att det är brottsligt.
Sen kan han ju utfört detta av ideologiska skäl: Han kanske tyckte att bokstavsramsan HBTQL…. behövde berikas med ytterligare ett tecken för att bidra till samhällsutvecklingen?
Han är inte nödvändigtvis allvarligt psykiskt störd i lagens mening, som GW brukar säga. Men om han är det behöver han inte nödvändigtvis straffas, det räcker med att han blir inlåst på någon dåranstalt för folk som inte ska vistas fritt i samhället.
Tidelag blev åter ett brott i Sverige 1 april 2014. Det gamla lagen som gjorde tidelag straffbart gällde fram till 1944 togs bort för att den olyckligt nog omfattade inte bara sex med djur utan även homosexuella handlingar mellan människor. Djurplågeri har vi hela tiden haft lagar mot, och det har vi fortfarande.
Skador man uppsåtligen åsamkar djur faller under djurplågeri, men straffen är som vanligt i Sverige alldeles för låga.
Det finns säkerligen pervos som anser att sex med djur ska betraktas som en helt ok läggning som måste respekteras och hyllas som "modigt". Det kan nog miljöpartister tycka är helt rimligt.
Citera
2024-02-16, 11:24
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Någon som kan skaka fram målsnummer, så kan kan hämta ut FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in