2024-02-15, 14:40
Medlem
Vaffan är detta!!!

https://www.na.se/2024-02-15/misstan...ep-sig-pa-hund

Citat:
En man i 30-årsåldern misstänks ha utsatt en hund för en sexuell handling.

Samtidigt ska mannen ha filmat händelserna.

Nu åtalas mannen vid Örebro tingsrätt för brott mot djurskyddslagen.

Min första trådstart så ha lite överseende...

Någon dom vet något??

Lagt till ett citat från länken.

/Moderator
Senast redigerad av Parongatan 2024-07-11 kl. 23:44. Anledning: Lagt till ett citat i trådstarten
Citera
2024-02-15, 14:40
Moderator
v50s avatar
Lite citat från NA:s artikel
Citat:
En man i 30-årsåldern misstänks ha utsatt en hund för en sexuell handling.
Samtidigt ska mannen ha filmat händelserna.
Nu åtalas mannen vid Örebro tingsrätt för brott mot djurskyddslagen.
/ Moderator
Citera
2024-02-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-insane
Vaffan är detta!!!

Någon dom vet något??

Står inget speciellt bakom betalväggen heller som kan vara viktigt info tyvärr :/
Citera
2024-02-15, 14:53
Det var i januari 2020 som mannen vid tre olika tillfällen ska ha utfört sexuella handlingar med hunden. Brotten ska enligt åtalet ha skett på en ort i länet eller på okänd plats i landet.
Den åtalade mannen ska i polisförhör ha medgett vad som hänt. Den övriga bevisningen i målet består av filmer som mannen ska ha spelat in vid tillfällena.

Utdrag ur artikeln bakom betalväggen.
Citera
2024-02-15, 15:07
"Låg med sin hund" låter som de hade samlag och kysstes. Snubben knullade ett fyrbent djur!
Citera
2024-02-15, 15:47
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-insane
Vaffan är detta!!!

Någon dom vet något??

Citera det väsentliga från sidan du länkar till är en bra början . Folk gillar inte att klicka blint på länkar här.
Citera
2024-02-15, 15:50
Medlem
Domlingens avatar
Nån som sitter på stämningsansökan?
Citera
2024-02-15, 15:58
Medlem
tidelag har alltid funnits. Tidigt bestraffades med döden för både människa och djur. 1944 blev det avkriminaliserat. Då gällde djurskyddslagar i stället. För några år sedan blev det igen kriminaliserat. Mycket på grund av rykten om danska djurbordeller skulle spridas till Sverige. Jag tror att det numera även är kriminaliserat i Danmark.

När det gäller hundar så är det vanligare med att kvinnor är förövare. De åker nog aldrig fast om de inte spelar in det.

Rättegången lär ta cirka 30 min enligt artikeln. Så allt är väl mer eller mindre klappat och klart.

Straffet blir det samma som vid djurplågeri skulle jag tro.
Citera
2024-02-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag vet att folk i alla tider har blivit anklagade för tidelag..
Dom kom ibland att avrättas.
Det var som med häxorna,
Och så är det än idag.

Tidelag förr. Det fanns de som erkände och ibland kunde få någon piga att vittna om det. Men det var inte alltid sant. Att begå självmord var ju också "förbjudet" och då var det kanske bättre att erkänna något som straffades med avrättning. Har stött på detta i släktforskningen, var på 1700-talet.
Ville man lämna jordelivet och inte vågade fixa det själv så, kanske det var bättre att skylla på kossan Rosa.
Citera
2024-02-15, 16:18
Medlem
Finns få tillfällen då jag verkligen känner för att mörda någon så starkt som jag gör när jag läser sånt här. Ut med namn och bild på detta jävla avskum.
Citera
2024-02-15, 16:23
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Finns få tillfällen då jag verkligen känner för att mörda någon så starkt som jag gör när jag läser sånt här. Ut med namn och bild på detta jävla avskum.
så sjukt och fy skäms på denna människa! Att man ens kan testa att ens kunna föreställa sig ens hur detta går till! nej fy fan. Åh jag blir vettskrämd av att bara läsa trådtiteln. Må vi förstå denna brottsling en dag däremot och varför det blev som det blev. Hur kan man vara så sjuk? Åh jag finner inga ord i detta inlägg nåmera.
Citera
2024-02-15, 16:36
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
tidelag har alltid funnits. Tidigt bestraffades med döden för både människa och djur. 1944 blev det avkriminaliserat. Då gällde djurskyddslagar i stället. För några år sedan blev det igen kriminaliserat. Mycket på grund av rykten om danska djurbordeller skulle spridas till Sverige. Jag tror att det numera även är kriminaliserat i Danmark.

När det gäller hundar så är det vanligare med att kvinnor är förövare. De åker nog aldrig fast om de inte spelar in det.

Rättegången lär ta cirka 30 min enligt artikeln. Så allt är väl mer eller mindre klappat och klart.

Straffet blir det samma som vid djurplågeri skulle jag tro.

"danska djurbordeller" - låter rimligt. Danskarna är ena sjuka jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in