2024-05-30, 09:56
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Du har fortfarande inte svarat på frågan kring ämnet varför du reagerade så häftigt över värdena.7.9 - 8.0 Vad är skillnaden?

Jag har 20års erfarenhet av bullshitare.

Seså, sätt fart på dig nu!

Givetvis finns det ingen skillnad på 7.9 och 8 men säg mig, när man tittar på intervallet har man då tagit hänsyn till ålder? 7.9 eller 8 är skit samma, det är lågt för en 29-åring.
Citera
2024-06-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Du får höja tonen lite, dina värden är riktigt kass och du ska såklart få hjälp med remiss och behandling. Ett nedre ref värde på 5.7 kanske gäller en 90åring som väntar in döden, det är ett skämt faktiskt.

Efter byte av VC och en läkare som tar mig på allvar nu fått remiss till endokrin. Får se vad det blir för respons / behandling när jag väl är där.
Citera
2024-06-04, 14:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alxdrladoga
Efter byte av VC och en läkare som tar mig på allvar nu fått remiss till endokrin. Får se vad det blir för respons / behandling när jag väl är där.

Du kan också prova att få remiss till Anova, det är en del av Karolinska Universitetssjukhuset och Karolinska Institutet i Stockholm, de tar emot patienter från hela landet.
Citera
2024-06-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan också prova att få remiss till Anova, det är en del av Karolinska Universitetssjukhuset och Karolinska Institutet i Stockholm, de tar emot patienter från hela landet.

Fått remiss till Endokrinologmottagningen, Södersjukhuset. Är Anova bättre eller är det ett steg man kan söka till samtidigt som ill Södersjukhuset?
Citera
2024-06-04, 14:49
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alxdrladoga
Fått remiss till Endokrinologmottagningen, Södersjukhuset. Är Anova bättre eller är det ett steg man kan söka till samtidigt som ill Södersjukhuset?

Sök Anova efter Södersjukhuset om det behövs.

Har du varit hos urologen?
Citera
2024-06-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Sök Anova efter Södersjukhuset om det behövs.

Har du varit hos urologen?

Hej, ok börjar med södersjukhuset med andra ord. Nope, ej varit hos urolog.
Citera
2024-06-30, 18:52
Medlem
Lågt total & fri testosteron?

Jag är 22 år gammal och gjorde nyligen ett blodprov där jag testade alla olika hormoner och fick tillbaka följande resultat.

Under en längre period har jag varit extremt trött och känt att jag samlar på mig vattenvikt väldigt lätt. Mina bröst har även blivit puffiga, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag inte väger mycket i förhållande till min kroppslängd. Kan mina låga nivåer möjligtvis bero på stress? Jag har hållit mig i ett kaloriunderskott och använt nikotin och koffein regelbundet, vilket påverkar stresshormonerna något oerhört. Jag är dock tveksam om det kan påverka testosteronhalten så pass mycket. Jag kan även tillägga att jag gick på en testosteronkur för 1,5 år sedan i ca 12 veckor, och innan det låg totala teston på 18 nmol/l. Jag testade aldrig det fria testosteronet, vilket trots allt är det viktiga. Tror ni att detta möjligtvis kan permanent ha påverkat mina hormonnivåer?

Hur allvarligt är detta och går det att höja nivåerna på ett naturligt sätt utan exogen tillsättning av testo för resten av livet?

Östradiol: <88 pmol/l
Albumin: 53 g/L (Referens 35-50)
SHBG: 25 nmol/l
Testosteron: 11 nmol/l (Referens 8.3-30)
Fritt testosteron: 6.1 nmol/l (Referens 6.3-16)
Senast redigerad av jkk22 2024-06-30 kl. 18:59.
Citera
2024-06-30, 19:25
Bannlyst
Börja sov 10 timmar, ät mycket kött. Mycket rött kött också, helt hälsosamt är det. Ät mycket ägg. Lyft tunga vikter på basövningar. Runka till porr 2 gånger om dagen. Spring. Återhämta dig. Drick inte kranvatten eller från affären. Maxa mjölk. 3L om dagen.

Längd och vikt?
Citera
2024-06-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LIONELANDRESMESSI
Börja sov 10 timmar, ät mycket kött. Mycket rött kött också, helt hälsosamt är det. Ät mycket ägg. Lyft tunga vikter på basövningar. Runka till porr 2 gånger om dagen. Spring. Återhämta dig. Drick inte kranvatten eller från affären. Maxa mjölk. 3L om dagen.

Längd och vikt?

Jag är 181 cm lång och väger 70 kg med 18 % kroppsfett.

Kostmässigt låter det mesta som det jag predikar, förutom ägg och mjölk, vilka jag inte experimenterar med nu efter att ha sett Grant Genereuxs undersökningar om vitamin A då jag gick på en Roaccutan (vit a derative) kur för några år sedan vilket förstörde min kropp.
https://ggenereux.blog/wp-content/up...ForProfits.pdf
https://ggenereux.blog/wp-content/up...s-of-hell2.pdf

Kött med hög fetthalt främjar testosteronproduktionen helt klart, tillsammans med ett högt kolhydratsintag med säkra kolhydrater som reducerar stresshormoner, t.ex. vit potatis, vitt ris och bär.

Myten om att tunga vikter och överdriven cardio ökar testosteronproduktionen är dock en ren lögn som har pådrivits av media. Studierna visar motsatsen och att det enbart ökar testosteronhalten under det korta loppet. Denna video går igenom det väldigt bra
https://www.youtube.com/watch?v=vouCua-zK1g

Dagens kranvatten är definitivt hormonförstörande. Det är bara att kolla på undersökningar om svenskt och amerikanskt kranvatten så får man en insyn i hur mycket gift det är i skitet. LIDL säljer ett väldigt bra mineralvatten, annars är råmjölk/lantmjölk och kokosvatten ett mycket bättre alternativ 100%.
Citera
2024-07-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Jag är 22 år gammal och gjorde nyligen ett blodprov där jag testade alla olika hormoner och fick tillbaka följande resultat.

Under en längre period har jag varit extremt trött och känt att jag samlar på mig vattenvikt väldigt lätt. Mina bröst har även blivit puffiga, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag inte väger mycket i förhållande till min kroppslängd. Kan mina låga nivåer möjligtvis bero på stress? Jag har hållit mig i ett kaloriunderskott och använt nikotin och koffein regelbundet, vilket påverkar stresshormonerna något oerhört. Jag är dock tveksam om det kan påverka testosteronhalten så pass mycket. Jag kan även tillägga att jag gick på en testosteronkur för 1,5 år sedan i ca 12 veckor, och innan det låg totala teston på 18 nmol/l. Jag testade aldrig det fria testosteronet, vilket trots allt är det viktiga. Tror ni att detta möjligtvis kan permanent ha påverkat mina hormonnivåer?

Hur allvarligt är detta och går det att höja nivåerna på ett naturligt sätt utan exogen tillsättning av testo för resten av livet?

Östradiol: <88 pmol/l
Albumin: 53 g/L (Referens 35-50)
SHBG: 25 nmol/l
Testosteron: 11 nmol/l (Referens 8.3-30)
Fritt testosteron: 6.1 nmol/l (Referens 6.3-16)

Hormoner är beroende av varandra, får man lite av ett hormon då påverkas ofta de underliggande.
Så är fallet med Testosteron som gärna blir lågt när Kortisolet, ditt stresshormon blir för lågt.
Jag har gjort den resan och mitt testo ökade till bra nivåer när jag började stödäta kortison.
Citera
2024-07-22, 10:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Öka sitt testosteron, naturligt?

Börjar bli till åren och mitt testosteron är på lägre nivåer, på gränsen till lågt.
Finns det något sätt att få upp det, på ett naturligt sätt utan mediciner, tillskott osv?
Citera
2024-07-22, 11:04
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Kan man knulla sig till högre testosteronvärden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in