• 1
  • 2
2024-02-13, 14:54
Medlem
Tjena, har kikat och läst runt lite på olika trådar här men dom verkar mer eller mindre död, under några år, vet inte om det är 3 10 eller 15 år ärligt talat, har jag känt

Ingen ork.
Inget driv
Inget engagemang
Väldigt låg sexdrift
Erektionsproblem
Osv osv.

Jag var till doktorn för några veckor sen och lämnade ett gäng prov, efter återbesök bokades testosteron in och värdena var följande:

Shbg 28
Shbg/testo 0.28
Testo 7.9

Detta var på eftermiddagen, dock 4 timmar efter senaste måltid, jag har panik och känner mig helt säker på att det är testosteron som orsakar allt detta, men refferensvärdena anger 7.6-31 och enligt Google så är testo/hbg kvot över 0.2 normalt, har inte hört något av läkaren än och det närmar sig en vecka sen jag såg provsvaret, vad kommer mina värden realistiskt kunna förväntas vara på morgonen, fastande? Kommer jag få någon hjälp tror ni? Påverkar övervikt möjligheten att få hjälp?
Citera
2024-02-13, 14:59
Medlem
Fuckwindowss avatar
Finns bra guider här på Flashback tex hur du ska göra för att sänka det maximalt inför ditt läkarbesök, gör om! Gör rätt
Citera
2024-02-13, 15:01
Citat:
Ingen ork.
Inget driv
Inget engagemang
Väldigt låg sexdrift
Erektionsproblem
Osv osv.
För att sakerna inom citatet ska bli ett problem för dig så är det först om du definierar vad du vill orka, vad du vill drivas till, vad du vill känna dig engagerad med, till vad och när du ska använda din sexdrift, till vad du behöver erektion när potensmedel finns.

Kvinnor har väldigt mycket lägre testosteronnivåer än du men är det ett problem för dem?
Med andra ord är det bullshit du kommer med.
Citera
2024-02-13, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Tjena, har kikat och läst runt lite på olika trådar här men dom verkar mer eller mindre död, under några år, vet inte om det är 3 10 eller 15 år ärligt talat, har jag känt

Ingen ork.
Inget driv
Inget engagemang
Väldigt låg sexdrift
Erektionsproblem
Osv osv.

Jag var till doktorn för några veckor sen och lämnade ett gäng prov, efter återbesök bokades testosteron in och värdena var följande:

Shbg 28
Shbg/testo 0.28
Testo 7.9

Detta var på eftermiddagen, dock 4 timmar efter senaste måltid, jag har panik och känner mig helt säker på att det är testosteron som orsakar allt detta, men refferensvärdena anger 7.6-31 och enligt Google så är testo/hbg kvot över 0.2 normalt, har inte hört något av läkaren än och det närmar sig en vecka sen jag såg provsvaret, vad kommer mina värden realistiskt kunna förväntas vara på morgonen, fastande? Kommer jag få någon hjälp tror ni? Påverkar övervikt möjligheten att få hjälp?

Du är överviktig med en stillsam livsstil?

Klart som fan det påverkar ditt allmäntillstånd.

Sluta med alkohol, sov regelbundet, se över kosten och käka lite vitamintillskott, börja gymma, promenera eller cykla/simma

Sätt igång och använd kroppen så ska du se att mycket lossnar, testo går att köpa och sticka i rumpan, få det genom svensk sjukvård är i princip omöjligt och sker bara om du gör ett könsbyte.

Köp illegalt eller flyg till andra länder, i många länder så får män över testo på recept utan konstighet, USA och Thailand är exempel, även Polen var så förut i alla fall, ska inte svära på hur det är idag.

Men börja ta hand om dig själv ordentligt så ska du se att mycket löser sig
Citera
2024-02-13, 15:15
Medlem
olasvenssons avatar
Min chef tar testo i ena skinkan regelbundet på ett sjukhus.

Annars kan du börja med att gå ner i vikt, börja träna, äta hälsosamt med mera.
Citera
2024-02-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitpolis
För att sakerna inom citatet ska bli ett problem för dig så är det först om du definierar vad du vill orka, vad du vill drivas till, vad du vill känna dig engagerad med, till vad och när du ska använda din sexdrift, till vad du behöver erektion när potensmedel finns.

Kvinnor har väldigt mycket lägre testosteronnivåer än du men är det ett problem för dem?

Skulle gärna vilja orka åka på affären, duscha och borsta tänderna daglige, till exempel.
Skulle gärna ha mer sexlust än 8-10 gånger per år, i ett stabilt förhållande, etc etc, kolla gärna upp varför låg testosteron är problematiskt för män.
Citera
2024-02-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Du är överviktig med en stillsam livsstil?

Klart som fan det påverkar ditt allmäntillstånd.

Sluta med alkohol, sov regelbundet, se över kosten och käka lite vitamintillskott, börja gymma, promenera eller cykla/simma

Sätt igång och använd kroppen så ska du se att mycket lossnar, testo går att köpa och sticka i rumpan, få det genom svensk sjukvård är i princip omöjligt och sker bara om du gör ett könsbyte.

Köp illegalt eller flyg till andra länder, i många länder så får män över testo på recept utan konstighet, USA och Thailand är exempel, även Polen var så förut i alla fall, ska inte svära på hur det är idag.

Men börja ta hand om dig själv ordentligt så ska du se att mycket löser sig

Har aktivt, fysiskt tungt arbete, 40 timmar i veckan, aktiv på helgerna, har testat typ alla vitaminer och kosttillskott som finns, sover 6-9 timmar per natt, dricker kanske 4-5 gånger per år, blir berusad kanske 1-2 gånger per år.
Citera
Medlem
Citat:

kvinnor har östrogen...
Citera
Citat:
Skulle gärna vilja orka åka på affären, duscha och borsta tänderna dagligen.
Det är konstigt att barn och kvinnor orkar gå till affären, duscha och borsta tänderna men inte du eftersom du har lågt testosteron. Hör du inte hur dumt det låter...
Citera
2024-02-13, 15:31
Medlem
Citat:
Det är konstigt att barn och kvinnor orkar gå till affären, duscha och borsta tänderna men inte du eftersom du har lågt testosteron. Hör du inte hur dumt det låter...

Somsagt, kika över symptom på hypogonadism hos män, just nu är det du som låter dum.
Citera
2024-02-13, 15:59
Citat:
Somsagt, kika över symptom på hypogonadism hos män, just nu är det du som låter dum.
Visst finns det hormonrubbningar men är ju först om symtomen blir ett problem och varför det skulle vara det för patienten som något behöver åtgärdas. Att orka eller att inte orka duscha, eller att gå till affären har inte med testosteron att göra. Man letar bara i olika värden och hittar på.
Citera
2024-02-13, 16:06
Medlem
Citat:
Visst finns det hormonrubbningar men är ju först om symtomen blir ett problem och varför det skulle vara det för patienten som något behöver åtgärdas. Att orka eller att inte orka duscha, eller att gå till affären har inte med testosteron att göra. Man letar bara i olika värden och hittar på.

Fast symptom på testosteronbrist är ju:

Försämrad livskvalitet *
Ångest *
Trötthet *
Motivationsbrist *
Minskad libido *
Benskörhet
Blodvallningar och svettningar *
Ökad aggressivitet *
Försämrat minne *
Försämrad koncentrationsförmåga *
Viktuppgång *

Jag satte en stjärna på dom symptom som stämmer in på mig, jag känner absolut att dessa symptom är ett problem för mig, och känner således att behandling är befogad, dessvärre är det fruktansvärt höga krav för att få behandling i Sverige, och väldigt generösa riktlinjer på vad som anses vara ett normalt värde, därav min oro!

Sen enligt mitt tidigare blodprov så ser jag ju att jag har värden som ligger långt ner, precis på gränsen för vart dom brukar sätta in behandling.
Senast redigerad av Dengubbengerinte 2024-02-13 kl. 16:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in