Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Tjena, har kikat och läst runt lite på olika trådar här men dom verkar mer eller mindre död, under några år, vet inte om det är 3 10 eller 15 år ärligt talat, har jag känt
Ingen ork.
Inget driv
Inget engagemang
Väldigt låg sexdrift
Erektionsproblem
Osv osv.
Jag var till doktorn för några veckor sen och lämnade ett gäng prov, efter återbesök bokades testosteron in och värdena var följande:
Shbg 28
Shbg/testo 0.28
Testo 7.9
Detta var på eftermiddagen, dock 4 timmar efter senaste måltid, jag har panik och känner mig helt säker på att det är testosteron som orsakar allt detta, men refferensvärdena anger 7.6-31 och enligt Google så är testo/hbg kvot över 0.2 normalt, har inte hört något av läkaren än och det närmar sig en vecka sen jag såg provsvaret, vad kommer mina värden realistiskt kunna förväntas vara på morgonen, fastande? Kommer jag få någon hjälp tror ni? Påverkar övervikt möjligheten att få hjälp?
Du är överviktig med en stillsam livsstil?
Klart som fan det påverkar ditt allmäntillstånd.
Sluta med alkohol, sov regelbundet, se över kosten och käka lite vitamintillskott, börja gymma, promenera eller cykla/simma
Sätt igång och använd kroppen så ska du se att mycket lossnar, testo går att köpa och sticka i rumpan, få det genom svensk sjukvård är i princip omöjligt och sker bara om du gör ett könsbyte.
Köp illegalt eller flyg till andra länder, i många länder så får män över testo på recept utan konstighet, USA och Thailand är exempel, även Polen var så förut i alla fall, ska inte svära på hur det är idag.
Men börja ta hand om dig själv ordentligt så ska du se att mycket löser sig