Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-27, 22:07
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Nej jag hatar Pål också
Precis. Tänkte just det att han måste ha missat en hel del inlägg.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-27 kl. 22:10.
2024-05-27, 22:53
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det var charlotta och simone som stal amuletten. Endast dom två. Varför drar ni in Olivia i det hela jävla tiden.

Anknäbben var högst delaktig också.
2024-05-27, 23:23
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Hur man tar bort plus TV4-plus abonnemang, vet jag inte. Kolla i inställningarna. Fördelen med plus är många avsnitt släpps på måndagen i flera program. Måste inte ha plus då det går se på gratis men då finns inga fördelar.

Kom ut igår att det blir Robinson i minst två säsonger till i höst och våren 2025.
Petra Malm gör comeback i höstsäsongen, jag hade hoppas att det skulle bli någon annan.

https://nojeslivet.newsner.com/nyhet...-rutan-vi-har/

Tack för ditt svar 👍.
Jo, man får gå in på tv4play om man vill ändra till att slippa betala.. Så det kan vara värt att ta ett break från det nu, och kanske börja uppgradera abonnemanget igen till hösten när nästa Robinson med Petra kommer (om det är något bra vill säga .. ? ) .
Det är faktiskt värt att betala för att slippa reklamen.

Jag tycker Petra är rättså ok. Nu blev jag lite trött på Anders som är som en lekledare som inte kan bli arg. I övrigt så är han glad och lite lurig, medans Petra kan upplevas lite stel som följer ett manus. Hon gjorde det bra som fick Emilio att inte avbryta sin medverkan i förra säsongen.

Så jag tycker det är bra att de ”växlar” programledare.
I ”länken” du angav, så stod det att Robinson hade premiär på SVT 1997 med Anders som programledare, men det var väl Harald Treutiger som var det..? Så ”står det fel” , på nöjeslivets sida..?

Jag hade gärna sökt, men p g a skador så kan jag ej göra det.

Det är roligt när de kan hitta många olika karaktärer som medverkar, och jag tror att de tänker så i ”castingen”.
T ex skall någon vara gay, någon skall ha invandrar eller orten- bakgrund, eller så någon brat från Stockholm, då vi identifierar oss enklast med människor som har en liknande bakgrund som oss själva.
Nog om det.
Jag tror det blev en rättså lång Robinson-tråd ! Denna gången.. och man kan ju undra vad det beror på ? 🤔 ..
2024-05-27, 23:40
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Angående programledarna så är jag inget fan av vare sig Petra eller Anders (eller Arga Snickaren).

Anders är alldeles för snäll.

Jag skulle vilja se en ny programledare.
Skulle vara roligt med Filip o Fredrik i en roll som dubbla programledare. (det skulle röra om lite)
Men det lär aldrig hända..så varför inte Mikael Tornving istället?
2024-05-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Anknäbben var högst delaktig också.
hur då?
2024-05-28, 03:07
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Marcus gjorde det som man/jag kommer ihåg mest. När han lurade bort den där puckade bruden i förhandlingen. Stor humor! Hon kände sig nöjd med att komma tillbaka med Robble och skäggapan.
Ja den förhandlingen var oslagbar och stor humor!
För övrigt så gratulerar jag Olivia! Även om inte hon var min personliga favorit så var det onekligen hon som tog hem årets Robinson. Starkt jobbat!
2024-05-28, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Skulle vara roligt med Filip o Fredrik i en roll som dubbla programledare. (det skulle röra om lite)
Men det lär aldrig hända..så varför inte Mikael Tornving istället?

Både Tornwing och Filip och Fredrik är ju på kanal fem's lönelista, så det lär aldrig ske.
2024-05-28, 04:30
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ja den förhandlingen var oslagbar och stor humor!
För övrigt så gratulerar jag Olivia! Även om inte hon var min personliga favorit så var det onekligen hon som tog hem årets Robinson. Starkt jobbat!
Kan bara hålla med dig om både förhandlingen och gratulationen till Olivia som inte heller var min förstahandsfavorit!

Tråden är (av ett antal skribenter) oerhört utseendefixerad! Jodå, jag har själv på ett skämtsamt sätt nämnt Påls pottfrilla, men inte oavbrutet tjatat i mängder av inlägg om någon kvinnas "övre" två läppar.
Vissa tycks verka tro att Olivia haft en fördel av att dessa läppar medfört en extraröst i Öråd eller kanske misstagits för en hängande immunitet på Öråden. Men så är ju inte fallet för de som besökt sin optiker!
Robinson är ingen audition inför någon modevecka i Paris el. Cannes!

Olivia har tydligen nämnt att hon tänker skaffa en ny bil, och man får inte så mycket bil för 200 lax. Hon skulle även göra något annat för pengarna, men 50% går till skatt, så det kanske kan trösta vissa besvikna i tråden!

Jag skrattade gott när jag hörde att Alex kunde tänka sig att söka till Robinson en tredje gång!
Skulle han bli antagen så lär den Robinsontråden drunkna i unkna invektiv!
Han snackar nasalt som vissa 08-or på 50 bast ifrån "Söder" i Sthlm, vilket den virrpannade papegojan skräner knarkare åt i alla sina inlägg!
2024-05-28, 06:25
Medlem
Pålsson skratt känns så ondskefullt, som om han jobbar på ett labb och släpper lös en ny pandemi.

Tycker Olivia förtjänar vinsten, hade inte velat se maurin som vinnare, Simone hade kunnat vinna ifall det inte vore för den där 6m liften. Den delen kändes obalanserad för deltagarna då hon hade lite fler pannor än både Olivia och Maurin
2024-05-28, 09:02
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Kan bara hålla med dig om både förhandlingen och gratulationen till Olivia som inte heller var min förstahandsfavorit!

Tråden är (av ett antal skribenter) oerhört utseendefixerad! Jodå, jag har själv på ett skämtsamt sätt nämnt Påls pottfrilla, men inte oavbrutet tjatat i mängder av inlägg om någon kvinnas "övre" två läppar.
Vissa tycks verka tro att Olivia haft en fördel av att dessa läppar medfört en extraröst i Öråd eller kanske misstagits för en hängande immunitet på Öråden. Men så är ju inte fallet för de som besökt sin optiker!
Robinson är ingen audition inför någon modevecka i Paris el. Cannes!

Olivia har tydligen nämnt att hon tänker skaffa en ny bil, och man får inte så mycket bil för 200 lax. Hon skulle även göra något annat för pengarna, men 50% går till skatt, så det kanske kan trösta vissa besvikna i tråden!

Jag skrattade gott när jag hörde att Alex kunde tänka sig att söka till Robinson en tredje gång!
Skulle han bli antagen så lär den Robinsontråden drunkna i unkna invektiv!
Han snackar nasalt som vissa 08-or på 50 bast ifrån "Söder" i Sthlm, vilket den virrpannade papegojan skräner knarkare åt i alla sina inlägg!

Sant! Tråden dras ner i träsket av svagbegåvade postare, som inte har nåt vettigare för sig än att skriva korta inlägg om hur fula och äckliga vissa deltagare är och hur mycket de hatar dem. Ofta anklagas de för att vara dumma också, men kan man inte ens formulera något med lite knorr borde man nog tänka över vad det innebär att kasta sten i glashus.
2024-05-28, 09:03
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Tack för ditt svar 👍.
Jo, man får gå in på tv4play om man vill ändra till att slippa betala.. Så det kan vara värt att ta ett break från det nu, och kanske börja uppgradera abonnemanget igen till hösten när nästa Robinson med Petra kommer (om det är något bra vill säga .. ? ) .
Det är faktiskt värt att betala för att slippa reklamen.

Jag tycker Petra är rättså ok. Nu blev jag lite trött på Anders som är som en lekledare som inte kan bli arg. I övrigt så är han glad och lite lurig, medans Petra kan upplevas lite stel som följer ett manus. Hon gjorde det bra som fick Emilio att inte avbryta sin medverkan i förra säsongen.

Så jag tycker det är bra att de ”växlar” programledare.
I ”länken” du angav, så stod det att Robinson hade premiär på SVT 1997 med Anders som programledare, men det var väl Harald Treutiger som var det..? Så ”står det fel” , på nöjeslivets sida..?

Jag hade gärna sökt, men p g a skador så kan jag ej göra det.

Det är roligt när de kan hitta många olika karaktärer som medverkar, och jag tror att de tänker så i ”castingen”.
T ex skall någon vara gay, någon skall ha invandrar eller orten- bakgrund, eller så någon brat från Stockholm, då vi identifierar oss enklast med människor som har en liknande bakgrund som oss själva.
Nog om det.
Jag tror det blev en rättså lång Robinson-tråd ! Denna gången.. och man kan ju undra vad det beror på ? 🤔 ..

Ja, Treutiger ledde de två första säsongerna.
2024-05-28, 10:01
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
hur då?

Du såg tydligen inte hur hon betedde sig efteråt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in