Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-01, 23:15
  #49
Medlem
bajsfittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är likadant i alla "moderna" västländer.
Renlighet ses som högerextremt och fascistiskt, smuts och elände är en del av att bo i storstäder, som Londons borgmästare sa.

Londons borgmästare är en muslim från Pakistan. Stockholm blev först smutsigt då massinvandringen av muslimer började. Finns det rena städer i muslimska länder? Sen bör folk i storstaden inte ha hund alls men det är inte topic här.
Citera
2024-04-01, 23:21
  #50
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Nu är det inte Stockholm, men det är likadant överallt, svar på varför gator är fläckiga är restauranger, uteserveringar, massa mat med en massa fett i sen spiller folk på gatan för det är uteservering

I den här stan byggde de om en en trottoar med fina gatstenar i olika färger(dvs de färger de naturligt kan ha), nu ser allt grått ut, och under den kommande tiden på året, kommer man få se dessa fettfläckar på gatan. Sen kommer vinter och de har slipmedel på gatan, dvs sandar...
Snälla ha butik med oätbart ...

Men kommun är väl glada oavsett vad som finns i lokaler (borgare)
Det är just alla fettfläckar jag också har reagerat på. Ser så äckligt ut. Var i stan idag och det är massa spillfläckar precis överallt.

Annars undviker jag att vara i stan numera. Är ändå bara skabbigt där.
Citera
2024-04-02, 15:06
  #51
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Det är just alla fettfläckar jag också har reagerat på. Ser så äckligt ut. Var i stan idag och det är massa spillfläckar precis överallt.

Annars undviker jag att vara i stan numera. Är ändå bara skabbigt där.

Har du också noterat massa fläckar, där de ser ut som de kastat dryck i gatan, och inte spillt med misstag, utan ser ut som de slängt flaskan med kraft i gatan...
Typ inte törstig längre, orkar inte bära drycken BAAANG (klirr) rakt i gatan bara.
Citera
2024-04-02, 15:10
  #52
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har du också noterat massa fläckar, där de ser ut som de kastat dryck i gatan, och inte spillt med misstag, utan ser ut som de slängt flaskan med kraft i gatan...
Typ inte törstig längre, orkar inte bära drycken BAAANG (klirr) rakt i gatan bara.
Jag undrar vilka det är som vill ha det så här??? Rännilar av hundkiss längs fasaderna, stora splashfläckar på trottoarerna, skräp som pappersservetter kastade på marken, snusprillor kastade i hörnorna mellan husen och trottoarerna och värst av allt: hundbajs som inte plockas upp.

Pantburkar försvinner i alla fall snabbt.

Värst är hundskiten och kisset på Östermalm/
__________________
Senast redigerad av Chill.Pill 2024-04-02 kl. 15:12.
Citera
2024-04-02, 15:46
  #53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Jag undrar vilka det är som vill ha det så här??? Rännilar av hundkiss längs fasaderna, stora splashfläckar på trottoarerna, skräp som pappersservetter kastade på marken, snusprillor kastade i hörnorna mellan husen och trottoarerna och värst av allt: hundbajs som inte plockas upp.

Pantburkar försvinner i alla fall snabbt.

Värst är hundskiten och kisset på Östermalm/

Här i en byggnad nära en kroggata, så har de, kommer inte på vad de kallas, men fönsterna på ett kontorshuset på närliggande gatan har fönsterna insjunkna i fasaden och bildar språng runt om, där brukar en del killar stå och kissa efter krogen, luktar ju asäckligt sen att gå där, som en pissoar...
En del låter säkert sina hundar kissa där med ...
Citera
2024-04-02, 15:59
  #54
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Här i en byggnad nära en kroggata, så har de, kommer inte på vad de kallas, men fönsterna på ett kontorshuset på närliggande gatan har fönsterna insjunkna i fasaden och bildar språng runt om, där brukar en del killar stå och kissa efter krogen, luktar ju asäckligt sen att gå där, som en pissoar...
En del låter säkert sina hundar kissa där med ...
Fy fan vad äckligt och nonchalant. Lite som i Gamla stan då.

Appropå det har jag vid ett flertal gånger sett använda mensskydd som ligger och dräller på gatan. Jag misstänker att det är prostituerade som kastar dem på marken innan nästa jobb, för vem skulle annars kasta dem bara så där? Det ser ju också helt anskrämligt ut.

Och för att inte tala om utanför snabbmatsrestauranger där alla kastar sina påsar och pappmuggar på gatan.

F.ö hörde jag att det var någon som satte sig och bajsade på marken utanför Stora scenen på Gröna Lund. Det finns ju toaletter precis bredvid?! I för sig kan offentliga toaletter vara grymt äckliga. Men att skita på marken?! Det var under någon konsert, vet inte vilken
__________________
Senast redigerad av Chill.Pill 2024-04-02 kl. 16:01.
Citera
2024-04-02, 16:02
  #55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Jag undrar vilka det är som vill ha det så här??? Rännilar av hundkiss längs fasaderna, stora splashfläckar på trottoarerna, skräp som pappersservetter kastade på marken, snusprillor kastade i hörnorna mellan husen och trottoarerna och värst av allt: hundbajs som inte plockas upp.

Pantburkar försvinner i alla fall snabbt.

Värst är hundskiten och kisset på Östermalm/

En sak till utanför en del restauranger osv i närheten av entrén, då ser det ut som spyor, eller fläckar efter... Borde inte de som äger restaurangen göra rent på det med någon tvätt ?
Känns ju inte som god reklam iaf ...
Citera
2024-04-02, 16:25
  #56
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
En sak till utanför en del restauranger osv i närheten av entrén, då ser det ut som spyor, eller fläckar efter... Borde inte de som äger restaurangen göra rent på det med någon tvätt ?
Känns ju inte som god reklam iaf ...
Haha Nivå 22, Dovas, Viper Room…

Folk som dricker tills de spyr har jag aldrig förstått mig på heller. Är meningen att de ska ha roligt eller må dåligt? Tror det har med normen att göra. Att man måste dricka och inte får avstå från att shotta om någon erbjuder
Citera
2024-04-02, 20:56
  #57
Medlem
Chill.Pills avatar
Jaha då var man hemkommen från jobbet och jag gick genom Östermalm. Idag var det snöslask så kunde inte se alla fläckar på gatan, men fullt med bajskluttar på trottoaren närmast husen kunde man se. Vad tycker boende om det egentligen? Och hur kommer det sig att så välutbildade människor inte är förmögna att plocka upp efter sig?
Citera
2024-04-02, 20:58
  #58
Avstängd
Moralgeneralen6s avatar
Denna fråga har jag grumlat mycket över!
Det är ju Sveriges huvudstad liksom, det ska vara så rent så att de ska gå att slicka marken liksom!
Citera
2024-04-03, 18:48
  #59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Haha Nivå 22, Dovas, Viper Room…

Folk som dricker tills de spyr har jag aldrig förstått mig på heller. Är meningen att de ska ha roligt eller må dåligt? Tror det har med normen att göra. Att man måste dricka och inte får avstå från att shotta om någon erbjuder


Tänker iofs på maten, att den är den är dålig att folk spyr av den.....
Man får intryck att det fuskas och slarvas med rengöring och förvaring av maten, iaf står de om att myndigheter att restauranger ofta tillsägelse av myndighetrn om det vid oannonserade kontroller, står i lokaltidningen.
Citera
2024-04-03, 19:04
  #60
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tänker iofs på maten, att den är den är dålig att folk spyr av den.....
Man får intryck att det fuskas och slarvas med rengöring och förvaring av maten, iaf står de om att myndigheter att restauranger ofta tillsägelse av myndighetrn om det vid oannonserade kontroller, står i lokaltidningen.
Det tror jag inte är anledningen .

Har personligen bara blivit matförgiftad en gång. Var 35 år och det var genom mat från jobbet som innehöll räkor. Visserligen det från en restaurang, som säljer maten till personalrestaurangen på jobbet för att undvika svinn, men det var också mitt i rötmånaden.

Då tog det 8 timmar innan jag spydde, så man hann ju sluta jobbet och komma hem i alla fall… Det är helt klart alkohol som ju gör att man spyr ganska omgående när man väl har fått i sig för mycket.

Men visst, den typen av sunkhak (som slarvar med hygienen) som jag tror att du pratar om avvisar nog inte för fulla gäster som en bättre restaurang hade gjort.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback