2024-02-11, 10:23
Medlem
.. Orkar inte med detta fretaget lngre!

S nr vi kpte hus installerade vi en ny luft/vatten och slngde ut en oljepanna.

Betalade 110.000 kr

2.5 r senare nr ett annat bolag kom fr att serva detta system s sa de att ett filter som r ett krav frn IVT saknas.

Jag kontaktade bolaget som installerade pumpen t oss och de brjade tjata om att det inte var ett krav osv osv osv.

Jag kontaktade hallkonsument och jag fick rtt. Det stod tydligt i bruksanvisningen att detta mste installeras.

Efter massa mail fram o tillbaka till detta bolaget gav de sig och kom ut och installerade sakerna som behvdes.

Nu 4 mnader senare kommer en faktura p jobbet p 2500 kr...

Jag har mail om att det r ett reklamationsjobb och jag kontaktade precis de via samma mail om att makulera fakturan omgende.

Om de pstr att jag ska betala vad gr jag?
Citera
2024-02-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Du verkar ha ditt p det torra, och du har bestridit fakturan. Gr likadant med eventuella pminnelser.

Gr det till fogden s kommer de avgra vem som har rtt.
Citera
2024-02-11, 10:41
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du verkar ha ditt p det torra, och du har bestridit fakturan. Gr likadant med eventuella pminnelser.

Gr det till fogden s kommer de avgra vem som har rtt.

Fogden avgr ingenting. r det en tvistig fodran s skickas den ter till avsndaren som fr ta det till tingsrtten.
Citera
2024-02-11, 10:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Betalade 110.000 kr

2.5 r senare nr ett annat bolag kom fr att serva detta system s sa de att ett filter som r ett krav frn IVT saknas.

Jag kontaktade bolaget som installerade pumpen t oss och de brjade tjata om att det inte var ett krav osv osv osv.

Jag kontaktade hallkonsument och jag fick rtt. Det stod tydligt i bruksanvisningen att detta mste installeras.

Efter massa mail fram o tillbaka till detta bolaget gav de sig och kom ut och installerade sakerna som behvdes.

Jag har mail om att det r ett reklamationsjobb och jag kontaktade precis de via samma mail om att makulera fakturan omgende.

Brja med att bestrida fakturan, hur det gr till kan du lsa om p ntet.
Citera
2024-02-11, 10:51
Avstngd
Vad r det fr skitfretag s man kan undvika samma tabbe?
Citera
2024-02-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Vad r det fr skitfretag s man kan undvika samma tabbe?

https://shorturl.at/hIQ02

ngrar s mycket att jag inte kollade trustpilot frst. Tog offert via offert bolag och de var billigast.
Citera
2024-02-11, 11:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Betalade 110.000 kr

Du ska inte betala. Se bara till att bestrida fakturan rtt stt.
Citera
2024-02-11, 11:17
Avstngd
Citat:
https://shorturl.at/hIQ02

ngrar s mycket att jag inte kollade trustpilot frst. Tog offert via offert bolag och de var billigast.

Ja dom omdmena sg inte lovande ut, ven om dom ftt en slkting att logga in och ge hgsta betyg i ett omdme

Vetefan, klart du borde bestrida, men det r ganska lite pengar och det kommer ta ngra mnader av ditt liv. Har du tid ver och kan st ut med det s kr, annars betala och glm. Men tig inte.
Citera
2024-02-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ja dom omdmena sg inte lovande ut, ven om dom ftt en slkting att logga in och ge hgsta betyg i ett omdme
Haha, ja det var inte vackert. Om man sker p fretaget plus "arn" s hittar man lite till.

Och den dr pltsliga femman frn Anna, vldigt trolig
Senast redigerad av Pillerarm 2024-02-11 kl. 12:31.
Citera
2024-02-11, 12:30
Medlem
immenhusens avatar
Citat:

Vetefan, klart du borde bestrida, men det r ganska lite pengar och det kommer ta ngra mnader av ditt liv. Har du tid ver och kan st ut med det s kr, annars betala och glm. Men tig inte.

Haha, tnkte p det ocks. Mellan alla ettor kom en femma som hjde dem till skyarna. Guds gva till vrmepumparna.

TS, det r bara att bestrida. Du har allt p det torra. Lste i omdmena att en annan kund behvde bestrida tv gnger, innan Sydpumpen gav med sig. Verkar vara skojare av rang.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in