2024-02-11, 10:23
Medlem
.. Orkar inte med detta företaget längre!

Så när vi köpte hus installerade vi en ny luft/vatten och slängde ut en oljepanna.

Betalade 110.000 kr

2.5 år senare när ett annat bolag kom för att serva detta system så sa de att ett filter som är ett krav från IVT saknas.

Jag kontaktade bolaget som installerade pumpen åt oss och de började tjata om att det inte var ett krav osv osv osv.

Jag kontaktade hallåkonsument och jag fick rätt. Det stod tydligt i bruksanvisningen att detta måste installeras.

Efter massa mail fram o tillbaka till detta bolaget gav de sig och kom ut och installerade sakerna som behövdes.

Nu 4 månader senare kommer en faktura på jobbet på 2500 kr...

Jag har mail om att det är ett reklamationsjobb och jag kontaktade precis de via samma mail om att makulera fakturan omgående.

Om de påstår att jag ska betala vad gör jag?
Citera
2024-02-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Du verkar ha ditt på det torra, och du har bestridit fakturan. Gör likadant med eventuella påminnelser.

Går det till fogden så kommer de avgöra vem som har rätt.
Citera
2024-02-11, 10:41
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du verkar ha ditt på det torra, och du har bestridit fakturan. Gör likadant med eventuella påminnelser.

Går det till fogden så kommer de avgöra vem som har rätt.

Fogden avgör ingenting. Är det en tvistig fodran så skickas den åter till avsändaren som får ta det till tingsrätten.
Citera
2024-02-11, 10:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Så när vi köpte hus installerade vi en ny luft/vatten och slängde ut en oljepanna.

Betalade 110.000 kr

2.5 år senare när ett annat bolag kom för att serva detta system så sa de att ett filter som är ett krav från IVT saknas.

Jag kontaktade bolaget som installerade pumpen åt oss och de började tjata om att det inte var ett krav osv osv osv.

Jag kontaktade hallåkonsument och jag fick rätt. Det stod tydligt i bruksanvisningen att detta måste installeras.

Efter massa mail fram o tillbaka till detta bolaget gav de sig och kom ut och installerade sakerna som behövdes.

Jag har mail om att det är ett reklamationsjobb och jag kontaktade precis de via samma mail om att makulera fakturan omgående.

Börja med att bestrida fakturan, hur det går till kan du läsa om på nätet.
Citera
2024-02-11, 10:51
Medlem
Vad är det för skitföretag så man kan undvika samma tabbe?
Citera
2024-02-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Vad är det för skitföretag så man kan undvika samma tabbe?

https://shorturl.at/hIQ02

Ångrar så mycket att jag inte kollade trustpilot först. Tog offert via offert bolag och de var billigast.
Citera
2024-02-11, 11:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Betalade 110.000 kr

Du ska inte betala. Se bara till att bestrida fakturan rätt sätt.
Citera
2024-02-11, 11:17
Medlem
Citat:
https://shorturl.at/hIQ02

Ångrar så mycket att jag inte kollade trustpilot först. Tog offert via offert bolag och de var billigast.

Ja dom omdömena såg inte lovande ut, även om dom fått en släkting att logga in och ge högsta betyg i ett omdöme

Vetefan, klart du borde bestrida, men det är ganska lite pengar och det kommer ta några månader av ditt liv. Har du tid över och kan stå ut med det så kör, annars betala och glöm. Men tig inte.
Citera
2024-02-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ja dom omdömena såg inte lovande ut, även om dom fått en släkting att logga in och ge högsta betyg i ett omdöme
Haha, ja det var inte vackert. Om man söker på företaget plus "arn" så hittar man lite till.

Och den där plötsliga femman från Anna, väldigt trolig
Senast redigerad av Pillerarm 2024-02-11 kl. 12:31.
Citera
2024-02-11, 12:30
Medlem
immenhusens avatar
Citat:

Vetefan, klart du borde bestrida, men det är ganska lite pengar och det kommer ta några månader av ditt liv. Har du tid över och kan stå ut med det så kör, annars betala och glöm. Men tig inte.

Haha, tänkte på det också. Mellan alla ettor kom en femma som höjde dem till skyarna. Guds gåva till värmepumparna.

TS, det är bara att bestrida. Du har allt på det torra. Läste i omdömena att en annan kund behövde bestrida två gånger, innan Sydpumpen gav med sig. Verkar vara skojare av rang.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in