• 5
  • 6
2024-02-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man bedrar sig om man tror att det handlar om jämställdhet eller feminism. Det handlar om individualism. Individer betraktas inte längre som del av ett samhälle, vilket paradoxalt nog innebär att individen tappar både särart och funktion. Det berövar oss möjligheten att placeras in i en kategori eller i en hierarki. Det gör att alla känner sig otillfredsställda och värdelösa.
En tjej som föder tre barn får ingen respekt för det, och en kille som försvarar sitt land med vapen i hand får ingen respekt för det. Kvinnan får höra att hon borde göra karriär, och soldaten att han borde vara en mjukispappa också. Alla mår skit.

Ja, det som TS beskriver handlar inte om jämställdhet eller feminism utan om misogynism.

Men sen skriver du ju strunt...tror inte många har nån speciellt lust att rangordnas i begränsade fack baserat på helt ovidkommande saker som kön eller klass som historiens samhällen sysslat med. Fördelarna med att slippa den typen av samhälle har också visat sig för tydligt, så vi lär inte återgå till den skiten frivilligt.

Säg mig, om respekten för män ska handla om: "försvarar sitt land med vapen i hand". Vad ska alla män göra av sig i fredstider? Betyder att svenska män varit totalt värdelösa i 200 år.

Citat:
Jag tror att det omvända problemet nästan är större, dvs att unga killar tvingas bli feminiserade för att få ligga. Unga snubbar idag vill inte ge sig ut i världen och göra storverk. De är helt fokuserade på relationer - en planhalva där de är underlägsna tjejerna. Det leder till att de blir mobbade av sina egna partners.

"ge sig ut i världen och göra storverk" är det att slåss med vapen i hand du menar då? Det där som alltså utgjorde att vara man.
Och intressant, relationer är alltså "feminint". Varför har då män relationer? Varför vill män ha relationer?

Ni snubbar resonerar så totalt ingrott rappakalja så man blir mörkrädd.

Citat:
Det är sortligt att feminister hjärntvättat dig till att tro på "könsroller". Det är ingen roll, det är bara hur män och kvinnor är. Män försvarar lägret, kvinnor tar hand om de inre angelägenheterna. Män är kanonmat, kvinnor är värdefulla, för de bär på barn.

Nej, Kvinnor ÄR INTE: arbeta enkom med disk, barn, tvätt, matlagning, inte tjäna egna pengar, inte vara självständig, inte vara intresserad av politik, samhälle, karriär etc etc
Finns extremt lite i den traditionella kvinnorollen som "ÄR KVINNA".
Män ÄR INTE: kanonmat, ointresserad av relationer etc...

Citat:
Så var det nog förr till viss del. Kvinnor har mer humörssvängningar, är känsligare och klagar mer. Lägg till det den meningsförlust det innebär för en kvinna att möjligen inte få barn och bilda familj.

Människor som hamnar i kläm, blir förtryckta, inte kan agera, leva, kontrollera sitt eget liv etc så som de själva vill, utan blir utnyttjade etc....får humörsvängningar och klagar mer.
Och rätt humoristiskt anmärkning på ett forum där män sitter dagarna i ände och klagar, gnäller och spyr galla.
Citera
2024-02-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, läs denna tråd och artikeln det länkas till.

(FB) Irena Požar Vi måste våga se att pojkar förstör flickors liv

Jag pallar inte läsa en hel tråd. Om du menar artikeln så har jag läst den.
Den säger ju inte det du säger....utan den säger att flickorna mår dåligt för att pojkarna behandlar dem taskigt och inte som du påstår att fllickor mår dåligt för de är så klena.

-En av tre flickor som har haft en relation har blivit tvingade till sexuella saker de inte vill göra. Lika många har “gått med på” något de inte vill göra.
-En av sju som har haft en relation har blivit slagna av sin partner.
-Hälften av alla flickor har blivit ombedda att mot sin vilja skicka nakenbilder, en av fyra har blivit erbjuden betalning för det (de senaste sex månaderna).
-Var fjärde har blivit tafsad på (de senaste sex månaderna).
-Inte ens hälften av tjejerna svarar att de mår bra.

Om så många pojkar hade blivit utsatta för detta, så hade de ju mått dåligt. Men nu mår pojkar alltså betydligt bättre än flickor i skolan, för de utsätts inte för denna typ av skit behandling.
Frågan du borde ställa dig är alltså mer: Varför utsätter pojkar flickor för detta?
Hur ska vi få pojkar att inte utsätta flickor för denna skit?

Citat:
I vissa situationer som om någon måste försvara sig eller stå upp för sig själv, kan aggression vara användbart. Även när det gäller att vara hungrig på att uppnå resultat. Men kvinnor kan förresten också vara ganska aggressiva men ofta mer genom psykologisk aggression. Läs gärna den artikeln om en kvinna som försökte starta ett utopiskt företag med enbart kvinnliga anställda.

Men visst finns det såklart saker kvinnor är bättre på, både fysiskt och psykiskt. Jag hävdar inte att män och kvinnor inte är jämlika men kanske bra på olika saker...

Skriv då det, istället för: "Att de kanske inte kan hantera den ökade "frihet" de fått, att det är för krävande för dem "

Vilken "frihet" är det flickor fått förövrigt, att utsättas för skit?

J
Citat:
a, man antog att en gift kvinna inte kunde bli våldtagen av sin man. När blev detta ändrat? Sverige har ofta internationellt sett varit ganska progressiva gällande kvinnors rättigheter. Kvinnor fick allmän rösträtt 2 år efter män, och Sverige var kanske först i världen med kvinnliga präster i protestantiska kyrkan.
1964, lagen kom i bruk 1965.

Citat:
Men vi diskuterade främst gruppvåldtäkter vilka nog inte var vanliga på 50-talet och ej särskilt vanliga eller förekommande alls på 80- och 90-talen i media. Detta var det dock från någon gång på 2000-talet vilket indikerar en ökning. Det är inte rimligt att tro att gruppvåldtäkter förekom mer på 50-talet än dessa senare decennier...

Varför är gruppvåldtäkt, den typ av våldtäkt vi ska diskutera?
De flesta gruppvåldtäkter sker säkerligen i krig.
Varför inte diskutera våldtäkt som fenomen.

Får ta resten imorgon.
Citera
2024-02-28, 23:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Säg mig, om respekten för män ska handla om: "försvarar sitt land med vapen i hand". Vad ska alla män göra av sig i fredstider? Betyder att svenska män varit totalt värdelösa i 200 år.

Efter kalla kriget har de i alla fall inte mått något vidare.
Det är freden och välfärden som gör oss olyckliga. Det är en sorlig paradox, men det inte blir mindre sant för det.

Jag konstaterar bara hur det ligger till. Vad man ska göra har jag ingen aning om, för jag är ingen politiker. Kan dock konstatera att du verkligen bekräftar min tes, genom att flabba bort min verklighetsbeskrivning, helt på basis av att den inte är politiskt korrekt. Håll dig till din feminsm du.
Citera
2024-02-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Efter kalla kriget har de i alla fall inte mått något vidare.
Det är freden och välfärden som gör oss olyckliga. Det är en sorlig paradox, men det inte blir mindre sant för det.

Jag konstaterar bara hur det ligger till. Vad man ska göra har jag ingen aning om, för jag är ingen politiker. Kan dock konstatera att du verkligen bekräftar min tes, genom att flabba bort min verklighetsbeskrivning, helt på basis av att den inte är politiskt korrekt. Håll dig till din feminsm du.

Nej på basis av att det är så dumt!

Tror på allvar att ukrainska och ryska män är "lyckliga" just nu?
Att män behöver utöva fysisk våld, mörda och/ eller misshandla på massnivå för att vara lyckliga?

Återigen fakta är att lyckonivån i vår del av världen (som haft fred jäkligt länge) är bland den högsta i världen.
Hur skulle det vara om ni nån gång tog fasta på verklig data i saken, istället för att sitta och "tro" massa saker som inte stämmer.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in