Citat:
Vissa djur som vargar har inte sex så ofta eller om det var under vissa delar av året. Detta pga att ha sex om till att djuren är mer utsatta för fara i en vild miljö. Eller om det var att det inte är lyckat om valpar föds mitt i vintern.
Sex kan som de flesta vet nästan alltid leda till befruktning. Det finns inga helt säkra perioder... Och driften att ha sex är det nog ändå något mer än bara en strävan efter njutning som ligger bakom. Allt som folk lägger på att få sex för ibland bara 5 minuters njutning. Det verkar kanske inte helt vettigt men det är en drift...
Sex kan som de flesta vet nästan alltid leda till befruktning. Det finns inga helt säkra perioder... Och driften att ha sex är det nog ändå något mer än bara en strävan efter njutning som ligger bakom. Allt som folk lägger på att få sex för ibland bara 5 minuters njutning. Det verkar kanske inte helt vettigt men det är en drift...
japp, speciell så för män, eftersom män är fertila hela livet igenom efter pubertet och alla dagar om året, dygnets alla timmar.....Så japp män borde akta sig jävligt noga från att ha sex.
Låt oss skambelägga manlig sexualitet, lite som omväxling till all detta tusenåriga tjatande på att kivnnor ska undvika sex och vara den som ska hålla på sig TROTS att hon bara är fertil några dagar i månaden och enkom fram till ca 50.

Citat:
Människan kan reproducera sig när som helst vilket är en fördel. Dessutom är det få arter som har sex av anledningar utöver reproduktion.
Det är inget jag förespråkar. Jag bara undrade om det är bra för tjejer att ha mycket sex eller många förhållanden från ganska ung ålder. Om det är bra för killar... Som jag nämnt tjänar rent reproduktionsmässigt män mer på att ligga runt. Kvinnor kan kanske få ett barn per år eller mindre medan en man kan avla hur många som helst...
Det är inget jag förespråkar. Jag bara undrade om det är bra för tjejer att ha mycket sex eller många förhållanden från ganska ung ålder. Om det är bra för killar... Som jag nämnt tjänar rent reproduktionsmässigt män mer på att ligga runt. Kvinnor kan kanske få ett barn per år eller mindre medan en man kan avla hur många som helst...
japp....du bara frågade: är det bra för JUST kvinnor.....hur "bra" det är för män slog dig aldrig, eftersom i din värld så är det självklart.
Nej, BÅDA tjänar "reproduktionsmässigt" på att ligga runt, dummer, man REPRODUCERAR sig via att just ligga. Herregud.
Skälet till att patriarkala samhällen inte vill att kvinnor ska ligga...eller ursäkta, VISSA kvinnor ska inte ligga, handlar om att individuella män tjänar på att veta att barn är enkom deras.
Alltså MÄN tjänar på att kvinnor inte ligger, dra inte in kvinnor i detta.
Senast redigerad av Merapi 2024-02-14 kl. 19:28.
Senast redigerad av Merapi 2024-02-14 kl. 19:28.