2024-02-10, 10:14
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1214445

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson vill att gängkriminella ska kunna låsas in utan brottsmisstanke.

Vad tycker ni andra en bra ide?
Jag tycker det är en jätte bra ide..Många MC gäng samt klaner frågan är vart man ska sätta dom har vi ens platser på våra anstalter?
Citera
2024-02-10, 10:19
Medlem
Galejans avatar
Varför nöja sig med gängkriminella? Varför inte göra det möjligt att låsa in vemsomhelst utan brottsmisstanke? Rätt som det är så kommer polisen och tar dig på Ica och så får du sitta häktad på obestämd tid utan brottsmisstanke.

Rättssäkert och bra. Nu sätter vi dit dom jävlarna! För vad? Tja, det kvittar. Nåt skit har dom säkert gjort. Eller tänkt göra. Eller åtminstone teoretiskt kunnat göra.
Citera
2024-02-10, 10:23
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson vill att gängkriminella ska kunna låsas in utan brottsmisstanke.

Jag tycker det är en jätte bra ide..Många MC gäng samt klaner frågan är vart man ska sätta dom har vi ens platser på våra anstalter?
Det han sa var ju att han vill att det ska vara straffbart att vara med i ett kriminellt gäng, och låsa in dem där det inte finns några brottsmisstankar utöver medlemskapet i det kriminella gänget. Det är inte fullt så kontroversiellt som det låter. Det har Sverigedemokraterna tyckt i över tio år. Även Socialdemokraterna kom nyligen med ett liknande förslag.
Citera
2024-02-10, 11:03
Medlem
Citat:

Han vill bara djäklas med dem som är emot visitationszoner, så att de ska tappa fokus på den frågan. Söndra och härska.
Citera
2024-02-10, 11:10
Medlem
zombie-nations avatar
Men hur vet man att de är gängkriminella? Jag vet dem det inte syns på. Och vet dem som ser kriminella ut som inte är det.

Ska man gå efter vad folk säger då? Att man golar ned varandra och kan ljuga för att få någon fängslad? Fan bra, då åker min granne in. Ska gola honom.
Citera
2024-02-10, 11:14
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men hur vet man att de är gängkriminella? Jag vet dem det inte syns på. Och vet dem som ser kriminella ut som inte är det.

Ska man gå efter vad folk säger då? Att man golar ned varandra och kan ljuga för att få någon fängslad? Fan bra, då åker min granne in. Ska gola honom.
Polisen vet genom kartläggning
Citera
2024-02-10, 11:15
Avstängd
Nej det vi borde göra är att införa döds straff igen

Ett tema med dessa sand apor och adhd barn är att de skrattar åt fängelse straff här i Sverige det är som att åka till Hotell

De därför du ser unga personer utföra horribla dåd de får det ännu bättre

Det är hela systemet och mentaliteten i Sverige som det är fel på tiderna förändras men Sverige är fortfarande fast i samma tankesätt resultatet är ju det vi ser och som vanligt så är svensken paralyserad.

Men säg det här till vilken polis, advokat eller politiker de blir bara uppskrämda och pratar om mänskliga rättigheter bla bla bla då kommer man ingen stans

kriminella följer inga regler eller rättigheter.
Citera
2024-02-10, 11:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Polisen vet genom kartläggning

Jag vet att de har namn på folk de vet är med i gäng. Men dessa är ju inte ofelbara. Särskilt kan de slå fel när man tror att ett syskon till en kriminell är inblandad som inte är det.

Det kan inte vara så himla svårt att ta dem på bar gärning iom de begår brott hela tiden.
Citera
2024-02-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Även Socialdemokraterna kom nyligen med ett liknande förslag.

Sossarna vill alltså att "befintliga lagar justeras". Hur gör politiker detta utan prejudikat i Högsta domstolen? Politiker är självklart fria att motionera i riksdagen om Lee Kuan Yew-lagar mot heroin ("ten grams and you hang"), men om politiker säger åt domstolar att döma vissa brottslingar till särskilt hårda straff så styrs vi inte längre av lagar.

Och jag vill inte på något sätt sossewhatabouta å Jimmie Åkessons vägnar. Nya lagar som säger att vissa grupper kan häktas utan att vara misstänkta för brott är i praktiken sista spiken i demokratins kista. Frågan är om kvarvarande oberoende medier ska plocka ner idolporträttet på partykillen i Hawaii-skjorta, eller om de tänker åka med partybussen in i bergväggen.
Citera
2024-02-10, 11:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Polisen vet vem som är gängkriminell. De känner till dem sedan tidigare.
Citera
2024-02-10, 11:23
Medlem
Smugumins avatar
Citat:

Hjärndött förslag är min och alla vettiga människors åsikt.
Citera
2024-02-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Hjärndött förslag är min och alla vettiga människors åsikt.
Exakt! Kolla bara på El Salvador. Gick åt helvete för det landet när dom bestämde sig för att ge sig på alla människor med gängkoppling. Gick från 103 till 8 mord per 100.000 invånare på 7 år.
Usch! Vem fan vill leva i ett land där man inte behöver läsa om massa mord varje dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in