Det verkar vara främst musen och portingångarna som tagit skada. Skärmens kanter blinka/hoppar lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Kör en sfc /scannow.
Ominstallera musdrivisen.
Om det är fler och större fel på Os:et så reparationsinstallera.
Jag ska sätta på Youtube och kolla var jag hittar dessa verktyg och hur musen drivers eller varifrån nytt kan laddas ner.
Citat:
Ursprungligen postat av
T2Frank
Du har inget skräp i musen då? Under knappen?
Antingen så skickar den en signal eller inte, det blir inte bättre för du trycker hårdare.
Koppla in/ta bort BT kopplingen om du har det.
Jag har skadat tre nya möss på bara någon månad och undrar varför. Jag tror det beror på att lakanet i soffan som jag använder den i är fett eller oljigt och att tangentbordet tagit stryk eftersom brödsmulor trillat ner under knapparna.
Jag dammsög tangentbordet med full kraft och fick nog upp det mesta och samtidigt tände sig en belysningsfunktion i neon under det som jag inte visste fanns. Jag ska även sprita det försiktigt.
Finns det en "muskula" på nyare möss. Jag ska kolla din länk men börja med att spraya musen med avfettningsspray och alkohol.
Muspekaren fungerar när jag riktar in den mot där jag ska trycka. Pilen och blinkers flyger fram och tillbaka på skärmen och går uppåt av sig själv. Det går inte att trycka. Samma gäller båda knapparna när jag skiftar "huvudknapp" i Windows.
Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
Om skrubbning menas med defragmentering, så gör man inte det på SSD diskar.
Har du använt dig av något specifikt program?
Antar du har en mus med sensor, kolla att det inte ligger ett hårstrå eller annat damm over sensorn.
Tilläggas är också att musen kan faktiskt också gå sönder gällande dubbelklick och halvtrasiga microbrytare
Jag har kört skrubbning innan till nästan fullt och det har gått bra men denna gång körde jag allt, gick hemifrån och kom hem till att mycket inte fungerar. Jag ska se om diskdocktor hjälper. Jag har defragmenterat och gjort rätt mycket redan.
Tack för tipsen. Jag ska göra resten när kraften kommer.