• 1
  • 2
2006-08-09, 14:13
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Har sett en del användare som bannats för att de inte ska tillföra forumet något. Då undrar jag vad som avses med det? Krävs det att man aktivt diskuterar i de olika forumen, skriver långa debattinlägg där ofta osv...
Jag är lite nervös för mig själv nämligen, säger kanske inte så mycket, startar knappt nån tråd nånsin, kommer inte med särskilt djupa funderingar och leker en del i loungen...
Är det sånt som avses, eller är det rena spammare?
2006-08-09, 14:16
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt Tuttle
Har sett en del användare som bannats för att de inte ska tillföra forumet något. Då undrar jag vad som avses med det? Krävs det att man aktivt diskuterar i de olika forumen, skriver långa debattinlägg där ofta osv...
Jag är lite nervös för mig själv nämligen, säger kanske inte så mycket, startar knappt nån tråd nånsin, kommer inte med särskilt djupa funderingar och leker en del i loungen...

Egentligen är det en felaktig benämning. De som bannas p g a att de inte tillför något är snarare personer som deltar ganska friskt i debatter men som bara tramsar. Att starta massor av oseriösa trådar i "seriösa" forumen och att låta sina inlägg bestå av 50 % förolämpningar är två exempel på riksbeteende.
2006-08-09, 14:27
Moderator
vfs avatar
Vad jag tror personligen fäller avgörandet är inlägg
som upprepas in absurdum alternativt enbart påhopp och
kränkningar. Dvs skriver du bara som följer:

Judesvin!! Negerjävel

I varje inlägg så kan du ligga risigt till.

Men detta är mina egna funderingar.
2006-08-11, 22:39
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Citat:

Kände mig som du gör när den här diskussionen kom upp då jag håller en rätt låg profil på Flashback utan speciellt kontroversiella inlägg. Skriver mest i Arbetsliv och Fordon. Sen läste jag inläggen från några av dessa individer som blivit utslängda och insåg att i jämförelse med dem så var jag hyperseriös.... I dina kläder skulle jag inte vara nervös.
2006-08-11, 23:07
Medlem
Avva66s avatar
Kolla inläggen på dom användare som Admin tagit bort pga det, så får du se hur du inte ska bete dej.
En av dom bättre reglerna här på Fb.
2006-08-12, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vad jag tror personligen fäller avgörandet är inlägg
som upprepas in absurdum alternativt enbart påhopp och
kränkningar. Dvs skriver du bara som följer:

Judesvin!! Negerjävel

I varje inlägg så kan du ligga risigt till.

Men detta är mina egna funderingar.

Ja, så lär det ju vara. Fast i dessa fall så åker man väl på varningar först för HMF och sen bannas man?
2006-08-12, 00:38
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Kände mig som du gör när den här diskussionen kom upp då jag håller en rätt låg profil på Flashback utan speciellt kontroversiella inlägg. Skriver mest i Arbetsliv och Fordon. Sen läste jag inläggen från några av dessa individer som blivit utslängda och insåg att i jämförelse med dem så var jag hyperseriös.... I dina kläder skulle jag inte vara nervös.
Precis, det är ju snarare användare som mer eller mindre förstör, eller uppfattas som att de vill förstöra, genom sin medverkan i diskussionerna som behöver oroa sig. Det är ju inte så många som har rykt, och jag tror inte att dessa användare är speciellt saknade om jag ska vara ärlig.

Så "att inte tillföra någonting på forumet" är nog någonting som man nästan får gå in för. Det märkt ganska väl när någon inte är seriös i sitt deltagande här på forumet, klart man får tramsa, det handlar inte om det, men är detta den enda sysselsättningen man har här(framför allt utanför loungen då förstås) så ska man nog låta bli att göra admin uppmärksam på det.
2006-08-12, 09:38
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Kolla inläggen på dom användare som Admin tagit bort pga det, så får du se hur du inte ska bete dej.
Mja, då skall man emellertid komma ihåg inlägg raderas pga OT och trams.
De inlägg som finns kvar är förmodligen deras "bästa".
2006-08-12, 10:37
Medlem
quarks avatar
Citat:
Man ska inte retas med admin (som bolt gjorde).
2006-08-12, 10:42
Medlem
Truxas avatar
Citat:

Jag tycker att du har skrivit en massa kloka saker, och du behöver knappast oroa dig för att inte "tillföra någonting".
2006-08-12, 16:01
Medlem
Citat:

Kan inte förstå hur någon kan tycka den regeln är bra. Är förresten inte en regel ens, bara en mening som gör admin till facist.

Men jag vet, det är admins forum, bla bla bla....
2006-08-12, 19:58
Medlem
Carpe Diems avatar
Det är självklart inte bra att någon användare blir bannad, men hur kul är det att någon spammar tråd efter tråd med:
Citat:
Ursprungligen postat av X
bajs bajs bajs
Citat:
bajs bajs bajs
Citat:
bajs bajs bajs
Citat:
bajs bajs bajs
Citat:
bajs bajs bajs
Hur kul är det? Är det ett sådant forum vi vill ha?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in