Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Vad säger ni om detta?
Jag tycker det finns en poäng, jag har bara erfarenhet från värnplikten men dom två inslagen av kultur vi bjöds på då fyllde helt klart sitt syfte. Man får distans, tänka på annat, utrymme att reflektera, koppla bort verkligheten för en stund etc. Vilket alltid är välbehövligt när man lever under stark press och stress.
Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Tror ni Ukrainas invånare imponeras av detta? Är det kultur man saknar i händelse av krig? Är det rätt prioriteringar av skattepengar och krigsorganisationen?
Skulle dessa krigsplacerade personer göra mer nytta på andra platser i samhället i händelse av krig?
Det kommer nog finnas folk så det räcker till som kan göra dom sysslor kulturarbetarna annars skulle gjort, jag kanske är fördomsfull men jag inbillar mig att den genomsnittlige kulturarbetaren inte ingår i gruppen av våra allra mest stridsdugliga soldater. Och så mycket pengar behöver det nog inte handla om heller.
Men självklart vi är ju på Flashback så motargumenten mot detta och sågningen av hela grejen kommer så klart inte låta vänta på sig.