2024-02-07, 18:15
Medlem
Från DN:

Citat:
På tisdagen hittades en kvarglömd tjänstepistol i ett polishölster på toaletten i en bensinmack i Lövånger, söder om Skellefteå, skriver polisen på sin hemsida.

– Jag stod i kö till toaletten när det kom ut en äldre herre och frågade om jag skulle in där. ”Jag hade tänkt det” svarade jag och då sa han att det ligger ett tjänstevapen på golvet, säger ett vittne som Norran pratat med.

Pistolen lämnades över till butikspersonal som i sin tur kontaktade polisen som hämtade vapnet kort senare.

Polisen har påbörjat en utredning om tjänstefel med anledning av den kvarglömda pistolen.

Slarv eller fuffens?
Citera
2024-02-07, 18:32
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Från DN:

Slarv eller fuffens?
Naturligtvis slarv, någon på tjänsteärende har varit beväpnad i civil klädsel. Pistolen behöver tas ur hölstret för att kunna öppna byxor på ett vettigt sätt, och den glöms på golvet eller var man nu lagt den.

Långt ifrån första gången, tyvärr inte heller sista.
Citera
2024-02-07, 19:27
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: [2024-02-06] Polisvapen hittat på bensinmack i Lövånger, Västerbotten

Ny rubrik: Polisvapen hittat på bensinmack i Lövånger, Västerbotten (2024-02-06)

/Mod
Citera
2024-02-07, 19:56
Medlem
Kickassfarsans avatar
Det här händer ju lite nu och då och jag undrar alltid vad är det för polis som glömmer ett vapen?

Det är inte som att glömma att tvätta händerna, det är ett jävla vapen. Personen borde bli fotad omgående men det blir väl en verbal tillsägelse.
Citera
2024-02-07, 21:24
Medlem
Det blir nog två veckolöner i bot. Har för mig att det blev straffet tidigare. Vilken mardröm när det upptäcks att det saknas. Sen nästa när chefen kommer och undrar vart vapnet är. Tur att inga gangsters fick fatt i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in