Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Vi fick tydligen aldrig se underlaget från ts, men misstänker att det som avviker är effektiv ränta jämfört med avdragsgill ränta, den förra plägar bestå av uppläggningsavgift och/eller aviavgifter.
Vad är det som ni anser inte är korrekt? Att de hänvisar till ert avtal är väl tämligen givet, men om ni vill hävda att det är obegripligt, varför godkände ni det om det var så svårt att förstå vad som stod där?
Vad är det som gör att ni känner er lurad?
Du misstänker fel, administrationsavgift, uppläggningsavgift, förseningsavgift m.m står som egna poster på deras fakturor och avtalet är det inget fel på, då hade jag inte godkänt det.
Kundtjänst upprepar "Enligt avtal" som om dom vore ett gäng undulater, försök få dom att förklara någonting som finns utanför deras inövade A4 dom har framför sig.
Du kan få ett exempel:
Om jag betalar min första månadsfaktura för sent så står det i avtalat att jag kommer att få en förseningsavgift och dröjsmålsränta (Japp det är helt ok)
Det som egentligen sker är att om man är mer än 3 dagar försenad så tar deras system för givet att man vill betala av fakturan på längsta möjliga avbetalningstid och dom lägger på den dyraste uppläggningsavgiften på 295kr eller om den är 395kr, eftersom köpet gjordes månaden innan så lägger dom på en administrationsavgift för den månaden på 35 eller 49kr eller vad det nu är och dom lägger även på en till administrationsavgift på befintlig månad, dubbelt alltså.
Eftersom jag är försenad så får jag såklart en förseningsavgift som ligger på 145kr och dom slänger även på en ränta från inköpsdagen som inte är avdragsgill och en ränta för innevarande månad, i avtalet så står det tydligt "dröjsmålsränta" vilket är något helt annat, man undrar ju lite hur detta får kallas "räntefritt"
Undrar vilka andra banker som slänger på en 1000-lapp utspridd på 6 olika avgifter när man råkar betala en faktura 3 dagar för sent och sen när man undrar över det så upprepar dom "enligt avtal", "enligt avtal", "enligt avtal".