Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2024-02-26, 11:32
Medlem
Sökte på skoj och fick erbjudande dagen efter i ett nybyggt områds
Citera
2024-04-27, 14:00
Medlem
Jag köpte mitt kontrakt svart. Tyvärr är det sanningen.

Ringde en person på ett bolag som tillhandahåller hyresrätter och som jag hade hört kunde ordna detta. 50 tusen kr fick jag betala en person på bolaget i fråga.
Tror inte personen som ordande detta har ett godkännande att göra detta från sina överordnade. Men jag skiter i det. Bor nu i en 3:a och trivs helt ok. Lätt värt 50 tusen kr.

Tror han jag betalade gör detta då och då, måste vara en bra sidoinkomst.
Citera
2025-01-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AP1975
Jag köpte mitt kontrakt svart. Tyvärr är det sanningen.

Ringde en person på ett bolag som tillhandahåller hyresrätter och som jag hade hört kunde ordna detta. 50 tusen kr fick jag betala en person på bolaget i fråga.
Tror inte personen som ordande detta har ett godkännande att göra detta från sina överordnade. Men jag skiter i det. Bor nu i en 3:a och trivs helt ok. Lätt värt 50 tusen kr.

Tror han jag betalade gör detta då och då, måste vara en bra sidoinkomst.

Kan du skicka ett pm till mig?
Citera
2025-07-27, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag fick min fyra på Valhallavägen i Stockholm på ett märkligt och oväntat sätt. Min dåvarande sambo och jag skulle separera och jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Jag berättade om detta för min chef och han förde det tydligen vidare till vår VD. Dennes svåger var höjdare på ett stort fastighetsbolag och erbjöd mig ett kontrakt på denna lägenhet!

25 år senare bor jag fortfarande kvar och trivs väldigt bra. Tyvärr blir jag kanske tvungen att byta till något billigare i år eftersom jag blev arbetslös i höstas och hyran ligger på ca 12000 kr/månad.

Hej, skulle du skunna skicka ett pm till mig?
Citera
2025-07-27, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Ja, som frågan lyder:
1) vilket år fick du ditt förstahandskontrakt?
2) hur fick du tag på förstahandskontraktet?
3) var det av en privat eller ”vanlig” hyresvärd?

Jag har sökt hyresrätt aktivt i femton års tid. Jag har 15 års kötid i Stockholms stads bostadsförmedling men jag är säkert ytterligare 15 år från att få en 3-5 rummare som inte ser ut som ett miljonprojekt. Jag har även koll på Wåhlins dagligen.

I två omgångar har jag skickat personliga brev till totalt cirka 250 privata hyresvärdar i hopp om att få napp, men fick endast svar av ett fåtal som i princip sa att alla hyresrätter byts och att de sällan/aldrig får några större lägenheter lediga. Jag har nu identifierat ytterligare 400 hyresfastigheter i Stockholm vars ägare jag tänkt kontakta per brev. Jag börjar tappa hoppet, men hör gärna av andra som faktiskt lyckats i hopp om lite inspiration innan jag lägger ner ytterligare hundratals timmar på att kontakta privata hyresvärdar i onödan.

Flyttade till Stockholm 1997. Hyresrätt på 2rok i Sundbyberg via en kompis till min pappa. 1800 i hyra. Dagens lunch kostade 59kr och betalades med Rikskuponger. Köpte bostadsrätt 2001, vilket är bland det bästa jag gjort. Har “tjänat” 8 msek på det hittills.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in