2024-02-07, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Även om SVT journalister skyddar brottslingarna med anonymersa rösten. Så kan man höra att det inte riktiga Svenska som ligger bakom den här typen av bedrägeri.

Ett sms som ser ut att komma från ett möbelföretag – så kan bedrägeriet starta. En svensk liga med telefonbedragare i Marbella visar i Uppdrag granskning hur de med skamlösa metoder lurar svenska pensionärer och tömmer deras konton.
– Vi säljer rädsla, säger bedragaren ”Erik”.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...rgaretas-konto

Här är avsnittet på Statliga SVT :

https://www.svtplay.se/video/jGVZ4z4...rar-din-mormor

Svenskar är verkligen helt hjälplösa. Först släpper man in detta pack i miljontal, sedan låter man dem råna äldre och våldta yngre (bl a). På SVT Rapport kl 18.00 spydde ansvarig polis ur sig de vanliga flosklerna: "Vi såg det inte komma. Vi har inte varit snabba nog."

Fruktansvärt hjärtskärande att höra tel-samtalen och då lyssnade jag bara på SVT Rapport, tänkte att jag nog inte klarar att ta in mer av den svenska hjälplösheten och samtidigt veta att detta bara är början av vad som komma skall.

Citera
2024-02-07, 22:55
Medlem
Det är åt helvetet det dessa bedragare gör. Samtidigt är det åt helvete att personer som går på dylikt ändå ska rösta och vara i maktpositioner. Ger mig fan på att Joe Biden skulle gå på dessa bedrägerier.
Citera
2024-02-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Om ämnet inte varit så tragiskt som att aningslösa människor kan bli av med sina besparingar på grund av samvetslösa rövare hade ditt inlägg gett mig ett gott skratt...

Du har rätt, inget att skämta om
Citera
2024-02-07, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Svenskar är verkligen helt hjälplösa. Först släpper man in detta pack i miljontal, sedan låter man dem råna äldre och våldta yngre (bl a). På SVT Rapport kl 18.00 spydde ansvarig polis ur sig de vanliga flosklerna: "Vi såg det inte komma. Vi har inte varit snabba nog."

Fruktansvärt hjärtskärande att höra tel-samtalen och då lyssnade jag bara på SVT Rapport, tänkte att jag nog inte klarar att ta in mer av den svenska hjälplösheten och samtidigt veta att detta bara är början av vad som komma skall.

Alla måste hjälpas åt att utbildad äldre , att det är inget tryggt Erlander Sverige längre där befolkningen vara homogen och vi inte hade har USA rasproblem. Nu har vi ett Andersson Sverige, med skyhög kriminalitet och man ge folk ifrån 3:e världen asyl här.
Citera
2024-02-07, 23:13
Medlem
Citat:
Även om SVT journalister skyddar brottslingarna med anonymersa rösten. Så kan man höra att det inte riktiga Svenska som ligger bakom den här typen av bedrägeri.

Ett sms som ser ut att komma från ett möbelföretag – så kan bedrägeriet starta. En svensk liga med telefonbedragare i Marbella visar i Uppdrag granskning hur de med skamlösa metoder lurar svenska pensionärer och tömmer deras konton.
– Vi säljer rädsla, säger bedragaren ”Erik”.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...rgaretas-konto

Här är avsnittet på Statliga SVT :

https://www.svtplay.se/video/jGVZ4z4...rar-din-mormor

Sett dokumentären nu. Dessa människor är den lägsta formen av slödder som finns. De skall tacka Gud för att de är anonyma. Jävla svin. Bryr mig inte var de kommer ifrån, men deras handlingar får mitt blod att koka.
Citera
2024-02-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
...
Diskussion om att ”skicka hem” någon som är född i Sverige för 30 år sen är bara korkat däremot. Inte för att du inte får tycka så.
Däremot för att det aldrig någonsin kommer kunna realiseras. Varken i Sverige eller i något annat land.
Varför inte,
det är ju inte så att de inte kan sitt hemlands språk och kultur.

Var inte defaitistisk, det är så... billigt.
Citera
2024-02-07, 23:25
Medlem
Citat:
Har du lyssnat på länkarna i ts? Det är inte Finlands Svenskar som pratas utan Rinkeby Svenska.

Nu är ju visserligen en av bedragarna i reportaget etniskt finsk.
Citera
2024-02-07, 23:27
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Skitsnack - alla hör ju deras brytning klart och tydligt. Jag tror inte att "SVT lurar hela befolkningen", snarare tvärtom.

"För att inte avslöja deras identiteter och för att skydda de drabbade
har vi ändrat en del av rösterna med hjälp av AI.
"
https://www.svtplay.se/video/KPB9zRY...a?position=213

Jag tror att det är rasistiska ursvenska killar, som blåser gamlingarna på perngar,
men att SVT, som också är rasister, har sagt åt den där AIn att göra så att dom
pratar blattesvenska!

Citera
2024-02-07, 23:42
Medlem
Ärligt talat så lägger jag mest skuld på bankerna som har hetsat fram en alltför snabb digital utveckling pga att det leder till större vinster, men på bekostnad av gamla och svaga i samhället.

Djupt sorgligt att se.
Citera
2024-02-08, 00:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ärligt talat så lägger jag mest skuld på bankerna som har hetsat fram en alltför snabb digital utveckling pga att det leder till större vinster, men på bekostnad av gamla och svaga i samhället.

Djupt sorgligt att se.

Ja, bankerna har en del av skulden i detta.😾
Citera
2024-02-08, 00:26
Medlem
Bra att det går ut på uppdrag granskning

Men Diamant har jag sett lipa när liknande av dessa empatiskt störda wannabe gangster blattar dött, jag är lite skeptisk till hans vurmande för denna samhällsgrupp, lägg märke till han sa folk kommer bli skogstokiga men inte sa att han själv blir förbannad han hade i princip kunnat säga vad han vill ska de döda snubben från uppdrag granskning liksom

Själv skulle man öppna champagne om de blev sprängda där nere i Spanien i sin Merca medans de lyssnar på 24K

Sen bankerna och rättsväsendet ärligt jag skulle skicka 1000 kr till en webshop i Holland och då jävlar var det i stil med samtalet med banken på tredje överföringen i de här avsnittet

Ett sånt samtal skulle det vara så fort en gamling för över mer än 1000-2000kr och en normal ålders över 10k iaf

Döm målvakter automatiskt till 5 år med chans på 1 års dom om de golar

Och lägg mer resurser på detta än knarket då här finns det faktiskt riktiga offer, kan USA jaga Olof i Spanien så kan väl svenska ta reda på sin smuts där nere med flera var redan tydligen dömda och den där Mercan går de garanterat hitta bilder på med tydlig reg plåt för nån som letar den var inte direkt diskret, Operation Playa är väl tydligt bevis nog att svenska myndigheter kan lägga lite resurser där nere, telekom bolag, banker, snuten, spanska snuten samverkar de fyra så hittar man nog rätt snabbt folket bakom, komplettera med lite AI röstinkänning och sånt
Citera
2024-02-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad

Djupt sorgligt att se.

Allt det digitala gör saker känsligt, men bedragarna som ringer de gamla är ju klart de största asen på planeten oavsett vilket land de kommer från. Själv blivit rånad av både svensk och inte svensk så hatar bara kriminella generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in