2024-02-06, 18:11
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Jag var otroligt kär i en tjej och hon var otroligt betuttad i mig. Men jag förlorade mot en person, som jag anser vara sämre än mig på allt, och inte bara det jag hatar också personen. Hur ska jag kunna leva med att jag förlorade mot någon jag hatar som dessutom inte verkar jätte kär? Som besudlat mitt livs enda kärlek?

Ska jag fly landet eller räcker det att avsluta kontakt? Ska jag fortsätta umgås pga självrespekt är överskattat?
Citera
2024-02-06, 18:16
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker absolut att du ska försöka gå vidare och hitta någon ny bekantskap om inget annat. Det måste finnas många brudar som står öppna på marknaden.
Man kan liksom inte bara gräva ner sig för en kvinna. Det innebär att man kan säga att Livet går vidare och man måste upp på hästen och tuta och köra.
Citera
2024-02-06, 18:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Jag var otroligt kär i en tjej och hon var otroligt betuttad i mig. Men jag förlorade mot en person, som jag anser vara sämre än mig på allt, och inte bara det jag hatar också personen. Hur ska jag kunna leva med att jag förlorade mot någon jag hatar som dessutom inte verkar jätte kär? Som besudlat mitt livs enda kärlek?

Ska jag fly landet eller räcker det att avsluta kontakt? Ska jag fortsätta umgås pga självrespekt är överskattat?
Hände mig också back in tha days, efter ett år började hon höra av sig igen när hon blivit dumpad men då var jag alltid "väldigt upptagen"

Glöm och gå vidare med en ny erfarenhet.
Citera
2024-02-06, 18:32
Medlem
Citat:

Du har två val.
Antingen skjuter du dig själv eller så växer du upp.
Citera
2024-02-06, 18:33
Medlem
Citat:

Fly landet är det enda naturliga. Nej, skämt åsido, just nu är detta nytt och sårigt. Luta dig tillbaka, fundera, känn smärtan men handla inte. Låt det ta tid. Förr eller senare kommer du att känna vad som är rätt för dig. Det finns inga facit hur man ska göra.
Citera
2024-02-06, 18:37
Medlem
Citat:

Går det att tvinga dig att bli kär i en person? Om svaret är nej så måste du förstå denna tjejs val, acceptera och gå vidare. Fly landet för detta är onödigt. Det är när du har staten tjuven och deras hantlangare i hälarna som du ska fly horsverige - om du kan. Intressant fråga om självrespekt är överskattat. Kan vara så. Handlar det om en fin person som du vill ha kvar i ditt liv så kan det vara värt att skita i stoltheten. Kommer paret ta dig för en narr och hånskratta ja då ska du förstås bryta och gärna bussa socialtjänsten på dem om de skulle föröka sig med varann.

Varför hatar du personen?
Citera
2024-02-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Går det att tvinga dig att bli kär i en person? Om svaret är nej så måste du förstå denna tjejs val, acceptera och gå vidare. Fly landet för detta är onödigt. Det är när du har staten tjuven och deras hantlangare i hälarna som du ska fly horsverige - om du kan. Intressant fråga om självrespekt är överskattat. Kan vara så. Handlar det om en fin person som du vill ha kvar i ditt liv så kan det vara värt att skita i stoltheten. Kommer paret ta dig för en narr och hånskratta ja då ska du förstås bryta och gärna bussa socialtjänsten på dem om de skulle föröka sig med varann.

Varför hatar du personen?

Han är äckligt sliskig och säger korkade/elaka saker. Vill absolut inte ha kvar dem i mitt liv.
Citera
2024-02-06, 18:48
Medlem
Citat:
Vill absolut inte ha kvar dem i mitt liv.
Då har du besvarat dina egna frågor i TS och tråden kan låsas.
Citera
2024-02-06, 19:42
Medlem
Om ni bägge gillade varandra, varför blev ni inte ihop?
Tackade hon nej ändå trots att hon var betuttad?
Citera
2024-02-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om ni bägge gillade varandra, varför blev ni inte ihop?
Tackade hon nej ändå trots att hon var betuttad?

För att 1) vi könde inte varandra så bra och hon höll på med någon annan innan jag träffade dem som jag kände, och, 2) vi träffades inte så ofta på ett naturligt sätt, och, 3) hade hon blivit ihop med mig hade det inneburit att hon dumpat sin vän (som hon nu är ihop med) och det hade skapat ännu mer av en konstig stämning i den ”gemensamma” bekantskapskretsen, och, 4) Hon var väl inte lika kär i mig som jag i henne helt enkelt…
Citera
2024-02-06, 20:08
Medlem
…5) life is a bitch then you die…
Citera
2024-02-06, 20:09
Medlem
Citat:

Avsluta all kontakt och hitta snyggare, bli bättre i alla avenyer och låt den bästa versionen av dig själv visa vad alla som nobbat dig gick miste om

Det bästa med ens "livs enda kärlek" är att det finns extremt många utav dem, var aldrig någons andra, tredje, fjärde val.

Och nej, umgås aldrig, acceptera inte vänskap dvs prostitutera inte ut dina känslor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in