• 5
  • 6
2024-04-22, 21:04
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Vart får du ifrån att det röktes mer förr? Mer öppet och inte lika stigmatiserat kan jag köpa, men mer överlag? Källa på det?

Enligt diagram här på FHM:s site så är det mindre än hälften som röker dagligen, jämfört med för 20 år sen:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...otinprodukter/

Stämmer nog ganska väl överens med min egen upplevelse. Man känner ju knappt nån som dagligröker längre. Ser sällan någon på jobbet som går ut och bolmar heller.

Verkar som prishöjningarna och läskiga bilder på cigpaketen har nudgat oss till att bli riktiga renlevnadsfreaks hela bunten.

Och ändå ska vi få 70% mer cancer alltså?
Fan, då kan man ju lika gärna börja röka igen. Tack för den, WHO!
Citera
2024-04-22, 21:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Enligt diagram här på FHM:s site så är det mindre än hälften som röker dagligen, jämfört med för 20 år sen:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...otinprodukter/

Stämmer nog ganska väl överens med min egen upplevelse. Man känner ju knappt nån som dagligröker längre. Ser sällan någon på jobbet som går ut och bolmar heller.

Verkar som prishöjningarna och läskiga bilder på cigpaketen har nudgat oss till att bli riktiga renlevnadsfreaks hela bunten.

Och ändå ska vi få 70% mer cancer alltså?
Fan, då kan man ju lika gärna börja röka igen. Tack för den, WHO!
Sedär ja, tackar för svar och det trodde jag inte. Intressant att det blivit på det viset, men jag tror inte de som inte röker överlag är mer hälsosamma, jag tror bruket och missbruket av narkotika är långt mer utbrett idag tex.
Citera
2024-04-22, 22:35
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Sedär ja, tackar för svar och det trodde jag inte. Intressant att det blivit på det viset, men jag tror inte de som inte röker överlag är mer hälsosamma, jag tror bruket och missbruket av narkotika är långt mer utbrett idag tex.

I vilket fall som helst så dyker det säkert upp nåt vaccin mot cancer inom kort. Baserat på Nobelprisbelönt teknologi.

Och dom som sen får cancer trots vaccinet kan ändå skatta sig lyckliga.
Ty utan vaccinet hade cancern säkert blivit mycket mycket värre.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in