2018-08-22, 01:02
Medlem
Vetintevadriktigts avatar
Gud sa laskigt o accurate detta ar.

Ar manga i denna traden jag vill citera,
kanske gor det as we go, men for now sa bumpar jag.

Det varsta med detta ar att du intalar dig sjalv gang pa gang att du inte ska ta at dig.. och aven om du fattar det sa slutar din hjarna o fatta det efter ett tag.

Manipulation. Hjarntvattning.

Blir du told att du ar vardelos och att det ar ditt fel o om du blir överröst med falska anklagelser o en alternativ sanning tillrackligt mkt... sa... sa tror din hjarna pa det till slut, I guess... och nu ar ditt psykiska tillstand riktigt allvarligt, och du har antagligen turned into nothing but a shell, och du kanner inte igen ditt forna jag anymore.

Du ar svag o har kanske fallit offer for 'learned helplessness' och du kanner att du omojligt kan hjalpa din situation utan faller into a pattern dar du bara foljer ord blint. (Som om det inte vore svart nog as it is.)

Medberoende. Beroende. Traumatiserad. Trasig. Tom. Hollow.

Suck

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det farligaste med borderlinepersoner är att dom pratar en massa skit när dom är upprörda som som inte står för efteråt. Det är en skam-baserad störning. Dom gör en massa dumma saker som dom aldrig orkar ta ansvar för helt enkelt för att dom är fobiskt rädda för skam och skuld. Anhöriga som försökt få upprättelse eller bara har mage att nämna någon dom fått utstå bemöts med anklagelser, gråt och hot om självskador.
Lägg därtill det disassociationerna. Dom förstå du vidden av först när du blivit utskälld en hel natt och dagen därpå får du höra att du nog drömt eller att du missförstått. Då inser du att du är otrygg i tvåsamheten på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in