2024-02-05, 21:50
Medlem
Hej

Jag har precis börjat plugga 50% på en stidiemedelsberättigad utbildning vid sidan av mitt ordinarie heltidsjobb. Det var länge sen jag pluggade sist och undrar därför om det finns någon som har koll på bra rabatter som man får nyttja med denna studiegrad och som kan göra skillnad i privatekonomin. Jag har skaffat Studentkortet med tycker det mesta verkar bygga på att man konsumerar en massa onödigt.

Tackar på förhand.
Citera
2024-02-05, 21:57
Nej de är i stort sett värdelösa. Dock om du pendlar så kan du spara någon/några hundralappar per månad vilket är bra.
Citera
2024-02-05, 22:25
Medlem
Jag har studentrabatt på kollektivtrafik, mobilabonnemang, bredband och hemförsäkring. Blir nog totalt max 1000kr jag tjänar per månad. Går i vissa fall få studentrabatt på Spotify samt dina banktjänster.

Coop har 4-5 produkter per månad med 50% rabatt, även ica har något för studenter.
Citera
2024-02-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Hej

Jag har precis börjat plugga 50% på en stidiemedelsberättigad utbildning vid sidan av mitt ordinarie heltidsjobb. Det var länge sen jag pluggade sist och undrar därför om det finns någon som har koll på bra rabatter som man får nyttja med denna studiegrad och som kan göra skillnad i privatekonomin. Jag har skaffat Studentkortet med tycker det mesta verkar bygga på att man konsumerar en massa onödigt.

Tackar på förhand.

City gross har tydligen studentrabatt https://www.citygross.se/student
Senast redigerad av Harr. 2024-02-05 kl. 22:53.
Citera
2024-02-06, 08:04
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Studentrabatten är i princip helt jävla värdelös, den flrutsätter att du redan har en hög konsumtion och rabatterna den ger på dyra saker kan du ofta ersätta med redan billigare saker.

Det kan vara värt att kolla in:
- Resor med SJ
- Rabatt på Donken
- Jämför priser på abonnemang, men tvek på att dom är så mkt billigare än Vimla/Hallon/Comviq et c

Tror jag nyttjat skiten 1-2 gånger toralt då jag studerade för en sisådär 1000 år sedan. Elda upp skiten säger jag bara.
Citera
2024-02-06, 20:10
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag minns att jag köpte en cubase-licens. Den var faktist avsevärt billigare som student. Det var väl i det stora hela allt.
Citera
2024-02-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
City gross har tydligen studentrabatt https://www.citygross.se/student

Jovisst, men 15-20 % dyrare än konkurrenterna!😁
Ingen vinst att handla där!
Citera
2024-02-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappapaya
Jag har studentrabatt på kollektivtrafik, mobilabonnemang, bredband och hemförsäkring. Blir nog totalt max 1000kr jag tjänar per månad. Går i vissa fall få studentrabatt på Spotify samt dina banktjänster.

Coop har 4-5 produkter per månad med 50% rabatt, även ica har något för studenter.

Där jag bor verkar man behöva plugga minst 75% för att få åka kollektivtrafik som student. Sjukt irriterande.
Citera
2024-02-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Jovisst, men 15-20 % dyrare än konkurrenterna!😁
Ingen vinst att handla där!

De gånger de har extrapriser kanske det kan vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in