2024-02-04, 19:10
Medlem
skatteverk1s avatar
Hej kamrater,

Hade tänkt anmäla en skada till trygg-hansa på min privatförsäkring men stötte på problem. När jag hade skrivit halva skadeanmälan (en och en halv timme) så blev det något tekniskt fel på hemsidan vilket ledde till att allt försvann. Efter att min ilska och frustration lagt sig, i takt med att trådstarten jag skrev i affekt blev kastad i papperskorgen, så har jag börjat fundera på hur det är lättast att göra en skadeanmälan utan att riskera att allt försvinner. Är det någon som har haft liknande problem eller är det någon här som hittat ett sätt som är enklare? Har ni upplevt att det är enklare att ringa eller är det egentligen enklare på internet och det bara är jag som har problem?

Känner också att man inte behöver vara särskilt konspiratorisk för att tro på att försäkringsbolag gör det svårt för att behöva ge färre ersättning, men det är inte det jag vill att tråden ska handla om.

Så sammanfattningsvis: Hur gör man enklast en skadeanmälan hos trygg-hansa?
eller som jag skrev i min kastade tråd: Hur fan ska man tämja trygg hansas jävla kuk system??

(osäker på forumval, flytta gärna om det hamnat fel)
Citera
2024-02-04, 19:15
Varför inte skriva i något program lokalt på din dator först?

När det är gjort så kopierar du valda delar till rätt ställe hos TH. Om det ballar ur där så har du din skrivna text kvar hos dig och kan försöka på nytt.
Citera
2024-02-04, 19:23
Medlem
Sonny00s avatar
Kan de inte skicka hem en pappersblankett till dig?
Citera
2024-02-04, 19:42
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Varför inte skriva i något program lokalt på din dator först?

När det är gjort så kopierar du valda delar till rätt ställe hos TH. Om det ballar ur där så har du din skrivna text kvar hos dig och kan försöka på nytt.

Jag har flera delar nedskrivet, men de tidsödande är när jag ska skriva in massa enskild datum för olika händelser/besök, de måste göras en för varje gång och kan inte kopieras in.
Citera
2024-02-04, 19:43
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kan de inte skicka hem en pappersblankett till dig?

Går det fortfarande att göra sånt på papper? Ber om ursäkt för ung
Citera
2024-02-04, 19:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatteverk1
Går det fortfarande att göra sånt på papper? Ber om ursäkt för ung

Det är jag övertygad om. Det finns ju många gamla som inte ens har internet.
Citera
2024-02-26, 18:34
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det är jag övertygad om. Det finns ju många gamla som inte ens har internet.

Sen uppdatering men absolut enklast var visst att ringa in så hjälper de en med alla steg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in