2024-02-08, 14:51
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad tycker du om intervjuerna av Zelensky hittills? Har de varit kritiska och granskande eller har det varit propagandamässiga hyllningar? Ställer vi högre krav på Tucker och Putin än CNN och Zelensky?

Det lilla jag sett med Zelensky har varit rent larv och mer i stil med hyllnings-TV än riktiga intervjuer. Jag gissar det blir något likande fast åt ett annat håll med denna.

Ställer inga krav på några då jag inte förväntar mig något vettigt ifrån dom. Pekade bara ut det dumma med att anklaga alla andra för att ljuga i samma video som han själv ljuger i.
Citera
2024-02-08, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Alltså är alla propagandaverktyg, även Tucker.

Det håller jag med om. Ska bli intressant att se vad det blir av det hela.

Ja, jag tyckte det var det jag skrev.

Apropå vad det ska bli av det hela, så har jag svårt att se hur MAGA-republikanerna ska kunna göra sig någon storvinst med Tuckers intervju av Putin. Det vänsterliberala etablissemanget är mer internationellt och mäktigare än MAGA skulle jag tro. Nåja, intressant iaf.
Citera
2024-02-08, 15:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja, jag tyckte det var det jag skrev.

Apropå vad det ska bli av det hela, så har jag svårt att se hur MAGA-republikanerna ska kunna göra sig någon storvinst med Tuckers intervju av Putin. Det vänsterliberala etablissemanget är mer internationellt och mäktigare än MAGA skulle jag tro. Nåja, intressant iaf.

Ja, jag läste det väl inte ordentligt. Sorry!

Mm, det ska bli spännande. Ryssland har väl ändå varit USAs fiende #1 ett antal decennier nu, så ska bli intressant att se hur bägge sidor hanterar intervjun.
Citera
2024-02-08, 15:10
Medlem
Har aldrig förut varit med om att det varit någon big deal att journalister intervjuar ledare för länder i samband med konflikter. Att det ens skulle utgöra ett problem i sammanhanget skvallrar snarare om var det riktiga problemet finns.
Citera
2024-02-08, 15:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har aldrig förut varit med om att det varit någon big deal att journalister intervjuar ledare för länder i samband med konflikter. Att det ens skulle utgöra ett problem i sammanhanget skvallrar snarare om var det riktiga problemet finns.
Det lustiga är ju att i princip samtliga mediehus i USA gått ut med att de försökt få en intervju. Nu när TC lyckas, som helt fristående publicist och influencer, vänder sig alla mot honom. Avundsjukan och känslan av kränkthet är uppenbar.
Citera
2024-02-08, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90

Det är det inte nu heller. Problemet är att det är Tucker Carlson som intervjuar. Journalister har i flera år försökt få en intervju med Putin men har inte lyckats. Nu får Carlson chansen (undra varför). I monologen ljuger dessutom Carlson om att inga andra journalister ens har försökt. Det är bland annat därför folk är kritiska. För att man tror att Putin kommer använda Tucker som verktyg för att sprida sin propaganda och Tucker utnyttjar å andra sidan intervjun till sin fördel.
Det är alltså inte en intervju i sig som man kritiserar.

Men vem vet. Tucker kanske ställer kritiska frågor, vi får se i natt.
Citera
2024-02-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, jag läste det väl inte ordentligt. Sorry!

Mm, det ska bli spännande. Ryssland har väl ändå varit USAs fiende #1 ett antal decennier nu, så ska bli intressant att se hur bägge sidor hanterar intervjun.
Nej det senaste decenniet har Kina varit det största hotet mot USA.
Sovjetunionen var annorlunda men det handlade aldrig om ekonomi.
Citera
2024-02-08, 15:28
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Det är det inte nu heller. Problemet är att det är Tucker Carlson som intervjuar. Journalister har i flera år försökt få en intervju med Putin men har inte lyckats. Nu får Carlson chansen (undra varför). I monologen ljuger dessutom Carlson om att inga andra journalister ens har försökt. Det är bland annat därför folk är kritiska. För att man tror att Putin kommer använda Tucker som verktyg för att sprida sin propaganda och Tucker utnyttjar å andra sidan intervjun till sin fördel.

Oavsett ifall Tucker ställer de kritiska frågorna är det fortfarande svårt att verifiera sanningen då det kommer från en aktiv part, det är klart att Putin kommer ställa sin sak i positivt dager och vinkla det så det passar hans agenda, eller rent av ljuga. Likt Zelensky (eller aktivt militär part i Ukr) så måste dessa ledare tas med en rejäl skopa salt och det som sägs måste även kunna backas med någon sorts fakta annars är det ord som inte har någon bäring.

Med detta sagt dock så är jag positiv till en interjuv, då det öppnar upp för en fortsättning samt att man får en inblick (beroende på hur interjuvn går till) . Samtal kan ALDRIG vara negativ oavsett ifall det sker med personer som ses i sämre dager, samtal ÄR en förutsättning för att komma ur denna konflikt och samtal likt detta ksn bidra till helheten. Sen detta snack om att de är rädda att Tucker ska bli en propaganda megafon tycker jag är att tro lite om människor. De flesta borde vid det här laget själva kunna värdera information från X part och vad som gäller.
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-08 kl. 15:32.
Citera
2024-02-08, 15:34
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Putin ser vad som händer i USA där republikanerna motsätter sig militärhjälp till Ukraina så länge som Biden inte ändrar migrationspolitiken. Samtidigt Trump är helt emot hjälp till Ukraina och då vill Putin utnyttja detta dödläge och USA-s svaghet för att spä på konflikten mellan republikanerna och demokraterna och så tvivel bland amerikanerna.

Putin kommer säga att han vill ha fred... om bara USA slutar uppvigla den galne korrupte narkomanen Zelensky och slutar förse honom med vapen så kommer de kunna snabbt skriva på ett fredsfördrag.
Men Rysslands säkerhet måste garanteras och det kan bara garanteras om Ukraina avväpnas och att Ukraina blir ett "neutralt" land.
Ukraina får absolut inte gå med i NATO.

Enligt NATO stadgar kan inget land gå med i NATO när det befinner sig i krig eller om landet inte kontrollerar sitt territorium. Dessutom skulle det krävas en omröstning... och vi ser vilka svårigheter möter Sverige som inte befinner sig i en konflikt med något land.
Citera
2024-02-08, 15:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det lustiga är ju att i princip samtliga mediehus i USA gått ut med att de försökt få en intervju. Nu när TC lyckas, som helt fristående publicist och influencer, vänder sig alla mot honom. Avundsjukan och känslan av kränkthet är uppenbar.
Du ska nog ta av dig skygglapparna. Avundsjuka och kränkthet är det nog inte. Det jag har sett är att man är lite skeptisk till att Carlson kommer att ställa tuffa och relevanta frågor till Putin. Sannolikt är Carlsson inte skjutjärnsjournalisten som kritiskt ställer Putin mot väggen. Det blir en snäll mysintervju med farbröderna. Kom ihåg var du hörde det först
Citera
2024-02-08, 15:44
Avslutad
Citat:

Det är en intervju, inget förhör.
Citera
2024-02-08, 15:45
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det går inte att blidka den ryska björnen, den ser eftergifter som svaghet,
Putin har en kriminell fängelse mentalitet, han bara respekterar styrka och våldspotential.
Putin vill återskapa det sovjetiska imperiet, kriget med Ukraina har inte skett på grund av missförstånd eller avsaknad av dialog.

Visserligen tyder mycket på det, men man vet dock aldrig vad som sker i framtiden och ifall det börjar gå sämre (än det gör nu) för ryssen så kanske Putin ser dialog som en möjlig väg .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in