2024-02-08, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Han ljög senast i videon från Moskva. Inga större lögner, men den snubben gör allt med en baktanke.

Ska bli väldigt intressant att se vad som tas upp under intervjun, även om det lär vara lite så och så med innehållet.
Vad tycker du om intervjuerna av Zelensky hittills? Har de varit kritiska och granskande eller har det varit propagandamässiga hyllningar? Ställer vi högre krav på Tucker och Putin än CNN och Zelensky?
Citera
2024-02-08, 14:18
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Swift utsågs till Time's Person of the Year 2023. Kan ju vara det som gjort att Putin godkände frågor om Swift?
Påminner om att de som valts till årets svensk hette Refaat El-Sayed, Hans Holmér, Anna-Lisa Stoican, Ebbe Carlsson.

Putin har aldrig hört talas om Swift.
Citera
2024-02-08, 14:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi som varit med länge förväntar oss noll objektivitet eller ärlighet från MSM/etablissemanget.
Vad förväntar ni er av rysk media då?
Citera
2024-02-08, 14:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Pyttsan. Att de skulle varit propagandamegafoner är bara skadekontroll ifrån din sida, man har ifrån Kreml aktivt valt en pudel som kommer gulla med Putin, något annat är de inte intresserade av.
Det är din teori, ja... Men vet du säkert?
Citera
2024-02-08, 14:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Inte mer än att det handlar om stora internationella medier.

https://www.interfax.ru/russia/944932
OK, tack för svar. Ja, det säger ju inte så mycket. Det kan vara en, det kan vara flera. Det kan vara nästan vad som helst.
Citera
2024-02-08, 14:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jätteintressant att höra Putin intervjuas tycker jag.
Var kommer man kunna se intervjun?
Den kommer att finnas överallt. På Twitter, på Tuckers hemsida, på Youtube etc..
Citera
2024-02-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Är intervjun på ryska tror ni eller kan det vara så att det blir första intervjun där Putin pratar engelska??
Möjligt att han säger en hälsningsfras men inte mer. Högernationalister brukar prata sitt eget språk.
Citera
2024-02-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Gulblendkarringen, det är läge att pudla och inse att du har fel. Helt uppenbart har Tucker ljugit om att inga västmedier har velat intervjua Putin.

Du kan också presentera bevis för att Biden är pedofil, eftersom du är så intresserad av bevis själv. Gärna länk till domar där han döms för pedofili, eller fall där någon har lagt fram anklagelser till en rättslig instans. Det är visserligen off-topic, men en liten påminnelse att inte gapa om bevis och sedan själv komma med ogrundade beskyllningar.

Jag har inte alls fel. Jag har inte ens påstått något. Det är ni fåntrattar som inte kan besvara enkla frågor med bevis. Ingenstans framgår det att Putin vägrat intervju med MSM.

Sen är jag inte naiv. Jag har sett Tuckers intervjuer med hans vänner. De är lika riggade som när CNN intervjuar Biden nästan. Inte lika illa, men nästan.

Jag är helt säker på att Tucker inte kommer att ställa de svåraste frågorna heller. Det hade han inte heller vågat göra till Kiev-dvärgen. Det är för farligt.

Reinfeldt fick inte heller svara på frågor som var känsliga under sitt möte med Putin.
Citera
2024-02-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Möjligt att han säger en hälsningsfras men inte mer. Högernationalister brukar prata sitt eget språk.

Putin talar utmärkt engelska finns på You Tube. Som KGB agent stationerad i DDR (Dresden) så kan han förmodligen perfekt tyska också.
Citera
2024-02-08, 14:40
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
För att de inte är journalister utan propagandaverktyg. Men visst Tucker har också en agenda, och den passar Putin bättre.

Jag är egentligen inte särskilt positiv till någon av sidorna i den här konflikten, men jag vill väldigt gärna undvika WW3 och då bör vi nog öppna upp för samtal mellan Putin och Väst. Denna intervju hade kunnat vara en öppning men det verkar inte vara aktuellt av de politiska reaktionerna att döma.

Alltså är alla propagandaverktyg, även Tucker.

Det håller jag med om. Ska bli intressant att se vad det blir av det hela.
Citera
2024-02-08, 14:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Alltså är alla propagandaverktyg, även Tucker.

Det håller jag med om. Ska bli intressant att se vad det blir av det hela.
Propaganda har en avsändare och ett syfte, och du får gärna fundera på vem och vad det är i Tuckers fall. I Putins fall är det naturligtvis Putin själv, svårt att se att han har någon bakom sig, han har spärrat in alla kandidater.
Senast redigerad av Barents 2024-02-08 kl. 14:45.
Citera
2024-02-08, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag har inte alls fel. Jag har inte ens påstått något. Det är ni fåntrattar som inte kan besvara enkla frågor med bevis. Ingenstans framgår det att Putin vägrat intervju med MSM.

Sen är jag inte naiv. Jag har sett Tuckers intervjuer med hans vänner. De är lika riggade som när CNN intervjuar Biden nästan. Inte lika illa, men nästan.

Jag är helt säker på att Tucker inte kommer att ställa de svåraste frågorna heller. Det hade han inte heller vågat göra till Kiev-dvärgen. Det är för farligt.

Reinfeldt fick inte heller svara på frågor som var känsliga under sitt möte med Putin.

Jo, du har fel, du har redan fått bevis på det:

Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Jag har aldrig sagt specifikt att Putin har vägrat en intervju med CNN. Jag säger att Putin har fått förfrågningar från journalist i väst. Oklart vem. Har du ens läst det jag skrev i citatet? Det är ett officiellt uttalade från Kreml.

Du tror alltså att dailymail bara har hittat på det citatet?
Här är andra källor:
Medusa (rysk oberoende, på engelska)
https://meduza.io/en/news/2024/02/07/kremlin-says-putin-agreed-to-interview-with-tucker-carlson-because-he-differs-from-traditional-anglo -saxon-media

Interfax (rysk nyhetsbyrå, på ryska)
https://www.interfax.ru/russia/944932

AP (amerikans oberoende nyhetsbyrå, på engelska)
https://apnews.com/article/russia-putin-tucker-carlson-interview-6fb00b1f2d5f4bc639518b4a3445e1f8

South China Morning Post (Kinesisk tidning, på engelska)
https://www.scmp.com/news/world/russia-central-asia/article/3251304/ukraine-war-kremlin-says-putin-gave-ex-fox-news-host-tucker-carlson-interview-because-he-differs

WION (Indisk tidning, på engelska)
https://www.wionews.com/world/carlson-is-wrong-kremlin-denies-tuckers-claims-of-him-alone-trying-to-interview-putin-amid-ukraine-w ar-687959

Alla bekräftar det jag säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in