Citat:
Ursprungligen postat av
LittleFish
Är det inte väldigt intressant att EUs och USAs regeringar är så inkapabla att föra diplomatisk dialog med Putin att en kommersiell entitet (i detta fall amerikansk) måste utföra detta jobb?
Jo det är väldigt intressant. Putin har velat ha fredsamtal med Ukraina men den här Boris Johnson från Storbritannien skickades in för att sabotera det.
Det här betyder ju att västvärlden vill ha krig och inte fred i Ukraina. Det ger åtminstone mig en verklig tankeställare vilka cyniska politiker som styr och ställer här i väst.
Det jag också kan konstatera är att politiker i väst har tappat diplomatin i golvet. Men vad skall vi då med dem till? En av politikernas stora uppgift är ju att bibehålla goda relationer med folket och grannländer, fast om man då önskar fortsatt krig hela tiden, det är väl inte att vilja upprätta och behålla goda relationer med andra länder? Nej, verkligen inte.
Jag tycker Putin under intervjun har rätt när han säger att respektera andra länder och upprätta samtal. Problemet USA har är att de inte har någon ömsesidig respekt för andra länder, och de verkar inte vilja bedriva någon större diplomati heller, endast mobba länder, korrumpera och hota dem, köra över, för att slutligen bygga på sin hegemoni.