Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-04, 07:14
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera
2024-02-04, 10:26
Medlem
Dålig idé. Det är dessutom brottsligt och kallas för utpressning.
Citera
2024-02-04, 11:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Man skriver ner en lista på alla man känner och som har barn mellan 0 och 8 år och sen försöka samla så många bilder och information och anteckningar om dessa föräldrar och hur dem lever nu osv och sen efter 20 år börja leta efter barnen och sälja sådan information till dem. Jag tror att alla barn skulle vara intresserade av sådan information. Man kan lätt sälja informationen för 15.000 kronor/barn. 200 barn ger 3 miljoner.

Är detta det enklaste sättet att bli rik om 20 år?
Creepy
Citera
2024-02-04, 12:30
Medlem
hieroboams avatar
Kör på! Preskriberingstiden lär vara över med ditt upplägg, och nyhetsartiklarna kommer vara roliga.
Citera
2024-02-04, 16:40
Medlem
Mailmanss avatar
Extremt konstigt affärsidé?

Varför har du fått för dig att föräldrar inte skulle samla bilder och info på sina barn själva?
Citera
2024-02-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Extremt konstigt affärsidé?

Varför har du fått för dig att föräldrar inte skulle samla bilder och info på sina barn själva?

Dem flesta är dumma och sparar inte bilderna dessutom går affärsidén på att samla bilder och information och trycka ut dem i snygg format och sälja
Citera
2024-02-04, 21:06
Medlem
Neroxxs avatar
Frågan är väl mer varför en individ skulle betala en vän till familjen dessa summor? "Jag har känt dig i 20 år och kan berättar vissa detaljer om dina föräldrar vill du veta? , bara 15k .. 20k för explicita detaljer". Har svårt att se hur det skulle gå att verkligen få betalt för denna information. Sen skulle man nog tycka att det var rätt creepy när vännen till familjen har en hel katalog med bilder och information som skett under sin uppväxt. Men jag kanske ser det hela för smalt.
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-04 kl. 21:09.
Citera
2024-02-04, 21:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Man skriver ner en lista på alla man känner och som har barn mellan 0 och 8 år och sen försöka samla så många bilder och information och anteckningar om dessa föräldrar och hur dem lever nu osv och sen efter 20 år börja leta efter barnen och sälja sådan information till dem. Jag tror att alla barn skulle vara intresserade av sådan information. Man kan lätt sälja informationen för 15.000 kronor/barn. 200 barn ger 3 miljoner.

Är detta det enklaste sättet att bli rik om 20 år?
Sjukaste idén jag hört. Hade du kontaktat mig för att sälja info om mina föräldrar hade jag misshandlat dig.
Citera
2024-02-05, 09:28
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Dem flesta är dumma och sparar inte bilderna dessutom går affärsidén på att samla bilder och information och trycka ut dem i snygg format och sälja

Finns massvis med företag som tycker böcker i snyggt format, men har man en unik nyskapande layout och en bra säljare så kan de nog gå.

Men är det lagligt att samla info på i hemlighet?
Senast redigerad av Mailmans 2024-02-05 kl. 09:31.
Citera
2024-02-05, 22:05
Medlem
Du skulle tjäna 10 gånger så mycket pengar om du i stället tar sommarjobb som fåraherde nu i sommar.
Citera
2024-02-06, 10:13
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ska du samla bilder och information lagligt eller olagligt?
Citera
2024-02-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Ska du samla bilder och information lagligt eller olagligt?

Lagligt tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in