2024-02-03, 01:08
Medlem
Nu har jag äntligen kunna sätta fingret på några av alla dessa fruntimmer då jag har haft ett återkommande problem med dom.

Först vill jag börja med att ta upp en sak som jag har hört, kommer inte ihåg om det var Nevil Goddard eller Alan Watts som nämnde det men någon av dom gjorde det och det finns på youtube, orkar inte leta reda på det nu.

Någon av dom två sa alltså att det hade gjorts en studie på oss människor om hur mycket vi vet om oss själva, och han sa att det var runt 5% vi vet och "experter" enligt hans mening menar på att det är mindre än så..

Med detta i åtanke så kommer det komma in folk här som säger åh nej sån är inte jag bla bla bla, så glöm inte att du känner knappt dig själv hur ska du kunna känna andra och detta beteende som jag upptäckt har jag inte lagt märke till på detta djup som jag gjort nu efter flera år och varför jag la märkte till det är för att jag är väldigt tveksam på denna tjej som jag dejtar nu och därför inte är förblindad av kärleken.

Jag har många års erfarenhet med tjejer och har varit i långa förhållanden och sett samma beteende men aldrig förstått, jag har tillslut gjort slut med varenda en för att jag trott att dom är gravt handikappade och tillslut tänkt att det måste vara fel på mig.

Till sak:
Jag skriver nu med en tjej som det börjar bli seriöst med och så kom vi dit där jag alltid har avslutat tidigare.

Jag skrev att jag var på väg till gymmet och hon bad om en selfie, när jag värmde upp fick hon en selfie på mig, men blev inte nöjd och skrev, -jag vill ha på hela din kropp i spegeln, och då svarade jag att det blir för mycket just nu. (Tänkte på att det var andra människor där som kanske inte vill ha sin rumpa i min telefon) Sen fortsatte vi att skriva och jag märkte att hon blev sur och förstod inte varför, sen attackerar hon mig med anklagelser att jag ignorerat henne och att hon sagt flera gånger att hon inte tycker om det. Jag skämtade bort det eftersom att jag inte förstod om hon var seriös vilket gjorde henne ännu mer grinig. Tillslut när jag var hemma satte jag mig ner för att reda ut det hela.

Det jag kom fram till är att jag hade inte gjort något fel utan förklarat allt och att det inte var något att vara sur över.

Tillslut efter mycket om och men så ber hon om ursäkt och försöker bortförklara sig med ännu mer anklagelser om hur jag skulle gjort istället för att det inte skulle blitt såhär. Alltså ville hon inte erkänna och säga förlåt utan in i sista andetag så skulle hon försöka få mig att känna att det var mitt fel. Nu när hon inser att detta är nog slutet på våran historia så är hon väldigt ledsen, OCH varför känner jag skuld och vill förlåta och säga att det inte gör något när jag vet att detta kommer ske många gånger igen. Sen så efter jag tror att detta är löst och vi ska sova så återkommer hon till att jag kanske också har något och säga, (Såsom att jag skulle erkänna att jag faktiskt också gjort fel?)
Varför har vissa så svårt att bara lägga sig?!?

Detta problemet har återuppstått flera gånger med flera olika tjejer även syskon.

Jag har läst att dom har gjort forskning på dom längsta och mest lyckade förhållandena innehåller en kvinna som är dramatisk och en lugn man.

Till mina frågor som jag gärna vill diskutera
1. Hur pallar ni med era tjejer som håller på såhär?
2. Har ni lyckats sätta fingret på detta beteende tidigare?
3. Är det någon som vill dela med sig av något skruvat ni har upplevt.
4. Feminister, vad slåss ni ens för? är inga lagar längre som stödjer orättvisor, är ni bara enkla mans-hatare?

Vissa tjejer är omöjliga att till och med inse att det inte var något att vara sur över.

Som kille får man ta mycket skit, känner fan inte en enda kille som inte blivit slagen av sin tjej heller.
Jag är rädd att jag ska börja hata kvinnor.
Killar polisanmäler sällan tjejer för misshandel pga skam känslor och att dom är så svaga så dom gör sällan skada.

BTW, Denna stigma för män att prata om känslor och dess höga självmordstal måste upphöra.
Tjejer skärp er!
Senast redigerad av LypsylKungen 2024-02-03 kl. 01:23.
Citera
2024-02-03, 01:30
Medlem
Jag formulerade mig fel. Jag vill gärna höra din mening om detta istället för det svar jag fick. '
Var nog till för att förenkla för andra och jag tackar för det.
Senast redigerad av LypsylKungen 2024-02-03 kl. 01:48.
Citera
2024-02-03, 02:05
Medlem
sKapatKontos avatar
Människor är individer. Du har träffat kvinnor som inte är din perfekta match. Det betyder även att de kvinnorna inte heller träffat sin perfekta match i dig. Och tycker du att alla dina relationer sett likadana ut så bör man fundera om felet sitter i en själv.
Citera
2024-02-03, 02:26
Medlem
Du kunde ju ha sagt precis som det var. Gillar inte ta bilder på gym och förklara varför men istället lovat henne en fin bild när du kom hem med ett lite glatt blink blink.
Citera
2024-02-03, 02:26
Medlem
Låter som du kanske letar dig till samma typ av brudar.
Många dejtar utifrån ytan ex va personen har för yrke, familj, ekonomi, utseende men missar personligheten/insidan. Den fantiserar man ihop ist och sen kommer besvikelsen när hon inte är som i fantasin.
Många saknar även självinsikt och babblar på men man får aldrig se deras självutnämnda talanger. Eller när de ska visa så är det på barnnivå.

Män är likadana.
Senaste dejten för mig snacka om hur nyttig god mat han laga från grunden, stod minst 1h i köket och koka ihop grejer.
Sen blir man bjuden på lax han slängt smaksatt CF på och spagetti. Ingen sallad, förrätt eller efterrätt. Tar liksom en kvart.
Jag är utbildad kock vilket han visste om så för mig vart de ju "är han efterbliven" som tycker vanlig enkel svensson röra är speciell.
Snickaren som inte kunde få upp en hylla rakt.
Snubben som gillar att städa men man ser bara ett stökigt hem.
En försökte skryta om sin influenser karriär, hade 100 följare 😅

Vissa människor har höga tankar om sig själva och tror de kan. Blir en krock när nån som faktiskt kan grejer men inte är skrytsam får se vad de egentligen går för.
Citera
2024-02-03, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotice
Låter som du kanske letar dig till samma typ av brudar.
Många dejtar utifrån ytan ex va personen har för yrke, familj, ekonomi, utseende men missar personligheten/insidan. Den fantiserar man ihop ist och sen kommer besvikelsen när hon inte är som i fantasin.
Många saknar även självinsikt och babblar på men man får aldrig se deras självutnämnda talanger. Eller när de ska visa så är det på barnnivå.

Män är likadana.
Senaste dejten för mig snacka om hur nyttig god mat han laga från grunden, stod minst 1h i köket och koka ihop grejer.
Sen blir man bjuden på lax han slängt smaksatt CF på och spagetti. Ingen sallad, förrätt eller efterrätt. Tar liksom en kvart.
Jag är utbildad kock vilket han visste om så för mig vart de ju "är han efterbliven" som tycker vanlig enkel svensson röra är speciell.
Snickaren som inte kunde få upp en hylla rakt.
Snubben som gillar att städa men man ser bara ett stökigt hem.
En försökte skryta om sin influenser karriär, hade 100 följare 😅

Vissa människor har höga tankar om sig själva och tror de kan. Blir en krock när nån som faktiskt kan grejer men inte är skrytsam får se vad de egentligen går för.

Fast det där är bara dumt. Som att man dejtar någon pga. antal följare. Säg att man har flera hundra tusen. Det är ju ändå helt irrelevant. Det har inget med personen att göra. I mina ögon skulle en kvinna vara mer intressant om hon inte hade instagram eller en massa andra sociala medier där man skall försöka boosta sitt ego.
Citera
2024-02-03, 05:16
Medlem
mr.Floppys avatar
Men vafan! Du orkade skriva en lång jävla textvägg som du förväntar dig att vi ska ha motivation nog att traggla oss igenom,men du kunde för helvete inte skriva en fullständig rubrik som säger något om innehållet?!
Tjejers beteende mot m, liksom? Maskar? Måsar? Möss? Myggor?

Äh, dra åt helvete! Det borde vara nackskott på sånt jävla beteende, eller åtminstone spöstraff
Citera
2024-02-03, 05:38
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar

Kvinnor är inte bra på att be om ursäkt, de är primärt känslostyrda. Om du anser att du inte gjort något fel och hon inte kan ge en rimlig förklaring till varför det du gjorde var något fel så måste du sätta stopp där, säg till henne att hålla käften helt enkelt. Ge upp att förklara för henne, det fungerar inte när hennes känslor är igång.

Hon vill ha drama för att känna något, om du sätter gränser tydligt så lär hon sig att hon inte kan få sin drama-injektion hur och när hon vill, det är du som bestämmer. Det blir bättre i längden för er båda.
Citera
2024-02-03, 07:50
Medlem
Så du har träffat massa kvinnor och det är fel på alla dem. Du har inte redan nu räknat ut vem som är felet i ekvationen?
Citera
2024-02-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Fast det där är bara dumt. Som att man dejtar någon pga. antal följare. Säg att man har flera hundra tusen. Det är ju ändå helt irrelevant. Det har inget med personen att göra. I mina ögon skulle en kvinna vara mer intressant om hon inte hade instagram eller en massa andra sociala medier där man skall försöka boosta sitt ego.

Jag bryr mig inte om sånt, har inge insta eller liknande.
Han skröt över att han hade flera 1000 följare,
när jag kolla så va de runt 100st.
Han ljög, försökte få sig framstå som mer "framgångsrik", det är ju konstigt beteende me tanke på att de bara är ett knapptryck bort.
Folk ljuger eller saknar självinsikt vilket gör att de ser dumma ut.. lite som dig nu som letar fel och börjar skriva strunt.
Citera
2024-02-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LypsylKungen
Nu har jag äntligen kunna sätta fingret på några av alla dessa fruntimmer då jag har haft ett återkommande problem med dom.

Först vill jag börja med att ta upp en sak som jag har hört, kommer inte ihåg om det var Nevil Goddard eller Alan Watts som nämnde det men någon av dom gjorde det och det finns på youtube, orkar inte leta reda på det nu.

Någon av dom två sa alltså att det hade gjorts en studie på oss människor om hur mycket vi vet om oss själva, och han sa att det var runt 5% vi vet och "experter" enligt hans mening menar på att det är mindre än så..

Med detta i åtanke så kommer det komma in folk här som säger åh nej sån är inte jag bla bla bla, så glöm inte att du känner knappt dig själv hur ska du kunna känna andra och detta beteende som jag upptäckt har jag inte lagt märke till på detta djup som jag gjort nu efter flera år och varför jag la märkte till det är för att jag är väldigt tveksam på denna tjej som jag dejtar nu och därför inte är förblindad av kärleken.

Jag har många års erfarenhet med tjejer och har varit i långa förhållanden och sett samma beteende men aldrig förstått, jag har tillslut gjort slut med varenda en för att jag trott att dom är gravt handikappade och tillslut tänkt att det måste vara fel på mig.

Till sak:
Jag skriver nu med en tjej som det börjar bli seriöst med och så kom vi dit där jag alltid har avslutat tidigare.

Jag skrev att jag var på väg till gymmet och hon bad om en selfie, när jag värmde upp fick hon en selfie på mig, men blev inte nöjd och skrev, -jag vill ha på hela din kropp i spegeln, och då svarade jag att det blir för mycket just nu. (Tänkte på att det var andra människor där som kanske inte vill ha sin rumpa i min telefon) Sen fortsatte vi att skriva och jag märkte att hon blev sur och förstod inte varför, sen attackerar hon mig med anklagelser att jag ignorerat henne och att hon sagt flera gånger att hon inte tycker om det. Jag skämtade bort det eftersom att jag inte förstod om hon var seriös vilket gjorde henne ännu mer grinig. Tillslut när jag var hemma satte jag mig ner för att reda ut det hela.

Det jag kom fram till är att jag hade inte gjort något fel utan förklarat allt och att det inte var något att vara sur över.

Tillslut efter mycket om och men så ber hon om ursäkt och försöker bortförklara sig med ännu mer anklagelser om hur jag skulle gjort istället för att det inte skulle blitt såhär. Alltså ville hon inte erkänna och säga förlåt utan in i sista andetag så skulle hon försöka få mig att känna att det var mitt fel. Nu när hon inser att detta är nog slutet på våran historia så är hon väldigt ledsen, OCH varför känner jag skuld och vill förlåta och säga att det inte gör något när jag vet att detta kommer ske många gånger igen. Sen så efter jag tror att detta är löst och vi ska sova så återkommer hon till att jag kanske också har något och säga, (Såsom att jag skulle erkänna att jag faktiskt också gjort fel?)
Varför har vissa så svårt att bara lägga sig?!?

Detta problemet har återuppstått flera gånger med flera olika tjejer även syskon.

Jag har läst att dom har gjort forskning på dom längsta och mest lyckade förhållandena innehåller en kvinna som är dramatisk och en lugn man.

Till mina frågor som jag gärna vill diskutera
1. Hur pallar ni med era tjejer som håller på såhär?
2. Har ni lyckats sätta fingret på detta beteende tidigare?
3. Är det någon som vill dela med sig av något skruvat ni har upplevt.
4. Feminister, vad slåss ni ens för? är inga lagar längre som stödjer orättvisor, är ni bara enkla mans-hatare?

Vissa tjejer är omöjliga att till och med inse att det inte var något att vara sur över.

Som kille får man ta mycket skit, känner fan inte en enda kille som inte blivit slagen av sin tjej heller.
Jag är rädd att jag ska börja hata kvinnor.
Killar polisanmäler sällan tjejer för misshandel pga skam känslor och att dom är så svaga så dom gör sällan skada.

BTW, Denna stigma för män att prata om känslor och dess höga självmordstal måste upphöra.
Tjejer skärp er!
Du har inget eget ansvar i att du träffar idioter?
Dras du till idioter?

Du kanske skulle fråga dig själv varför du hamnar med sådana kvinnor?
Citera
2024-02-03, 10:16
Medlem
Till att börja med så känner jag INGEN av mina vänner som har blivit slagna av kvinnor. men det beror givetvis på ditt umgänge.

Det låter som att du inte är konsekvent från början med dina kvinnor. Många problem uppstår för att mannen inte sätter gränser och anammar sin roll som ledaren i familjen. Om du inte gör detta och står för vad du tycker samt dina principer, kommer hon förmodligen att tappa respekten för dig vilket så småningom leder till dåliga förhållanden.

Mitt tips är att stå för vad du tycker och dina principer. Följer inte kvinnan det och inte respekterar dig så lämnar du. Det finns inget kraftfullare än en man som är beredd att lämna för sina principer. Det kommer hon att respektera dig för och på så sätt börja följa dig istället.

Vi har blivit lurade i Sverige att vi män ska prata om våra känslor osv. Absolut det kan vara bra (med dina manliga vänner) men inte med din kvinna för mycket. Hon kommer då tyvärr att långsamt börja tappa respekten för dig då hon sannolikt förväntar sig att du ska vara familjens pelare. Kom in i verkligheten istället och acceptera att livet är tufft och att du som man har ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in