• 1
  • 2
2024-02-02, 21:04
Medlem
Jag är väldigt nyfiken på om de, om det fanns en ras med blå eller grön hud som i filmen Avatar, skulle ha stämplats som demoner och diskriminerats till denna dag från förr till nutid.
Citera
2024-02-02, 21:16
Medlem
Livssynslurks avatar
Det beror väl på hur pass stor del av populationen som skulle ha den egenheten. Om det varit vanligt förr så hade demonkopplingen inte funnits, vi hade också haft en betydande färgskiftning i dagen population. Vem hade inte velat ha umgänge med en exotisk blå eller grön nymf?
Citera
2024-02-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det beror väl på hur pass stor del av populationen som skulle ha den egenheten. Om det varit vanligt förr så hade demonkopplingen inte funnits, vi hade också haft en betydande färgskiftning i dagen population. Vem hade inte velat ha umgänge med en exotisk blå eller grön nymf?
Det beror på hur de betett sig. Det finns folk med "gul" hud som beter sig väl. De blir inte diskriminerade.
Citera
2024-02-02, 21:53
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det beror på hur de betett sig. Det finns folk med "gul" hud som beter sig väl. De blir inte diskriminerade.

Gul hud är ett tecken på att personen har hepatit, så det är något annat.
* om du syftar på asiater, inte gula, så är de dessutom en stor andel av världspopulationen.
Citera
2024-02-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Gul hud är ett tecken på att personen har hepatit, så det är något annat.
* om du syftar på asiater, inte gula, så är de dessutom en stor andel av världspopulationen.
Det var därför jag skrev "gul"
Citera
2024-02-02, 22:09
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det var därför jag skrev "gul"

Men om du då menade asiater som är en stor del av världspopulationen och inte blir diskriminerade så ger det samma förutsättning om lika stor del av populationen varit blek till en blåaktig ton.

Nu var dock frågan med en extrem färgton. Avatar var exemplet.
Citera
2024-02-02, 22:49
Medlem
Beror helt på beteendet.
Citera
2024-02-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Beror helt på beteendet.
Helt tror jag inte.
Citera
2024-02-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Helt tror jag inte.

Kanske inte individuellt men definitivt som grupp.
Citera
2024-02-03, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag är väldigt nyfiken på om de, om det fanns en ras med blå eller grön hud som i filmen Avatar, skulle ha stämplats som demoner och diskriminerats till denna dag från förr till nutid.

Det är inte hudens färg som avgör om du blir diskriminerad eller inte. Det är ditt uppträdande.
Citera
2024-02-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Kanske inte individuellt men definitivt som grupp.
Utveckla gärna det.
Citera
2024-02-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Utveckla gärna det.
Hade dessa förespråkat barngifte med 6-åringar samt ett beteende där var tionde grönhuding springer omkring med ett bombälte och gapar allahu fuckbar, så skulle gruppen illa kvickt blivit hatad och ostraciserad som grupp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in