• 1
  • 2
2024-02-02, 04:48
Medlem
StigHails avatar
Talibanerna i Afghanistan har fått stopp på nästan hela produktionen av opiumvallmo, man tror att 95% av allt heroin i Sverige kommer från Afghanistan och man tror att talibanerna fått bort runt 95% av odlingarna.
Man tror att det kommer bli riktigt svårt att få tag i heroin redan till sommaren då lagren som redan producerats och finns i Europa kommer ta slut, vad tror ni kommer hända?
Har något annat land tagit över marknaden? Något land kommer ju göra det, finns det en marknad så kommer någon att vilja tjäna pengar på den.
Kommer den riktiga vågen med fentanyl skölja in över Sverige?
Priserna kommer ju öka något otroligt (gissar bara har inget belägg för det)

Ja vad fan kommer hända om heroinet tar slut?
https://youtu.be/gvHZCrCkIqs?si=Qx0le0D7OssNg-Mw
Intressant intervju med Lennart ”Lelle” Karlsson narkotikapolis i Stockholm sen 30 år

Personligen vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra, tar en dag i taget och hoppas att allt löser sig.
Senast redigerad av StigHail 2024-02-02 kl. 04:54.
Citera
2024-02-02, 05:02
Medlem
Arons avatar
man producerar väl inom gyllene triangeln som kan ersätta förlusten av opium i afghanistan
Citera
2024-02-02, 05:54
Medlem
kim-bong-ils avatar
Blir väl fentanyl från Kina som tar över här. Mysigt det kommer att bli att se fällknivs-zombies överallt.
Citera
2024-02-02, 05:59
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Blir väl fentanyl från Kina som tar över här. Mysigt det kommer att bli att se fällknivs-zombies överallt.
Du tänker nog på”tranq” eller Xylazine som det egentligen heter.
Citera
2024-02-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Talibanerna i Afghanistan har fått stopp på nästan hela produktionen av opiumvallmo, man tror att 95% av allt heroin i Sverige kommer från Afghanistan och man tror att talibanerna fått bort runt 95% av odlingarna.
Man tror att det kommer bli riktigt svårt att få tag i heroin redan till sommaren då lagren som redan producerats och finns i Europa kommer ta slut, vad tror ni kommer hända?
Har något annat land tagit över marknaden? Något land kommer ju göra det, finns det en marknad så kommer någon att vilja tjäna pengar på den.
Kommer den riktiga vågen med fentanyl skölja in över Sverige?
Priserna kommer ju öka något otroligt (gissar bara har inget belägg för det)

Ja vad fan kommer hända om heroinet tar slut?
https://youtu.be/gvHZCrCkIqs?si=Qx0le0D7OssNg-Mw
Intressant intervju med Lennart ”Lelle” Karlsson narkotikapolis i Stockholm sen 30 år

Personligen vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra, tar en dag i taget och hoppas att allt löser sig.

Pratade inte Lelle om att han trodde att det också kunde bli en våg av "crack" i stället. Det var väl det eller Fentanyl han såg i kikaren.

Jäkligt bra intervju förövrigt. Lelle verkar vara en väldigt vettig person/polis.
Citera
2024-02-08, 23:45
Medlem
cerns avatar
Kommer väl blues (fentanyl tabs) va?
Kolla Lost In Phoenix på Youtube hur de hemlösa ser ut när de går på skiten..

Alla dumpar heroinet direkt när de testat blues
Citera
2024-02-09, 00:04
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Kommer väl blues (fentanyl tabs) va?
Kolla Lost In Phoenix på Youtube hur de hemlösa ser ut när de går på skiten..

Alla dumpar heroinet direkt när de testat blues

I USA är det väl snarare så att Heroin knappt går att få tag i så alla använder fentanyl vare sig de vill eller inte. Det är så jag förstått det i alla fall. Jag är inte expert på området.
Citera
2024-02-09, 00:10
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
I USA är det väl snarare så att Heroin knappt går att få tag i så alla använder fentanyl vare sig de vill eller inte. Det är så jag förstått det i alla fall. Jag är inte expert på området.
Japp det är bökigare med att få tag på heroin och dyrare också.

Jag har dock lyssnat på flera på den kanalen som säger samma att blues ger mycket starkare, snabbare intensiv effekt än heroinet.

Det är där många också säger att ett bloss så blir man fast direkt och vill bara fortsätta
Citera
2024-02-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Vad snackar du om?
USA gränsar till Mexico.
Mexico tillverkar heroin.
Citera
2024-02-09, 00:25
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Vad snackar du om?
USA gränsar till Mexico.
Mexico tillverkar heroin.

Ja, en majoritet av USAs heroin kommer från Mexico jag är medveten om detta. Men, du har stora problem med heroin (och andra droger) som är kontaminerade med fentanyl. Du kan säkert få tag i heroin men frågan är om du kan få tag i icke kontaminerat heroin tillräckligt ofta för att aldrig behöva använda fentanyl om du inte vill. Min uppfattning är att detta är svårt för åtminstone en del av befolkningen.
Citera
2024-02-12, 05:02
Medlem
Gosifs avatar
När heroin blir svårt att få tag i så blir folk lata o tar fentanyl istället, smidigare antagligen att snorta/röka/applicera
Citera
2024-02-12, 19:57
Medlem
Vi kommer se nya aktörer;
IRAN
TURKIET
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto