2024-02-01, 06:03
Medlem
arakas avatar
https://www.dn.se/varlden/tva-man-at...r-skojs-skull/

"I franska Toulouse har en rättegång inletts mot två män anklagade för att återkommande ha kört bil bakom landsvägscyklister – för att knuffa dem ur sadeln. Till synes för skojs skull.
Minst tolv cyklister ska ha utsatts, och flera av dem skadats allvarligt.
Dagarna innan jul greps de två unga män som av åklagaren nu står åtalade för grov misshandel. La Dépêche du Midi skriver att de, efter att åtal väckts, bett om tid för att förbereda sitt försvar. Däremot framgår det inte hur de ställer sig till anklagelserna.
– Det är allvarliga handlingar men framför allt oroväckande dumma, säger åklagaren till tidningen.
Brice Zanin är juridiskt ombud för flera av cyklisterna, och han säger till radiostationen France Info:
– Det enda motivet var idioti, för så fort offren hade knuffats omkull körde männen iväg skrattandes. Det var idioti och en önskan att roa sig på andras bekostnad."

Någon som vet mer speciellt etniciteten på GM.
Själv killgissar jag att chansen gör att det handlar om två kulturberikare är 100%.
Citera
2024-02-01, 06:12
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Det enda motivet var idioti, för så fort offren hade knuffats omkull körde männen iväg skrattandes. Det var idioti och en önskan att roa sig på andras bekostnad.
Att roa sig på andra bekostad är mycket vanligt och är något politiker och många andra gör på daglig basis mot både specifika människor men också mot allmänheten i större drag. Sen om det är idioti eller inte beror helt på syfte, vilka bevekelsegrunder man har och vad man tycker är roligt.
Senast redigerad av Sjalgrenska 2024-02-01 kl. 06:18.
Citera
2024-02-01, 06:15
Medlem
Klart de är kulturberikare, hela frankrike är fyllt av dom värre än sverige.

Ändå rätt bra av dom, hatar cyklister så jag skulle kunna göra samma sak i mina tankar.. Eller typ knuffa dom med bilen lite lätt när de ska cykla på gatan o ha sig
Citera
2024-02-01, 06:15
Medlem
Majasmokers avatar
Ett mycket typiskt svartskallebrott men jag ska inte säga nåt förrän vi vet. Som väl är brukar väl fransoserna precis som britterna ändå ha lite tuffare straff när de väl dömer någon.

Det här ska ju vara runt 7-8 års fängelse.
Citera
2024-02-01, 06:27
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ett mycket typiskt svartskallebrott men jag ska inte säga nåt förrän vi vet. Som väl är brukar väl fransoserna precis som britterna ändå ha lite tuffare straff när de väl dömer någon.

Det här ska ju vara runt 7-8 års fängelse.
Uppemot fem års fängelse, skriver The Guardian.
Löjligt lågt.
Citera
2024-02-01, 06:31
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Uppemot fem års fängelse, skriver The Guardian.
Löjligt lågt.
Man undrar onekligen vad det är man lär sig på "juristutbildningen" eller som politiker eftersom de i stort alltid tycker det ska vara lägre straff än vad befolkningen tycker.
Citera
2024-02-01, 07:39
Medlem
Är väl nästan mordförsök?
Citera
2024-02-01, 08:06
Medlem
I Sverige har var löst problemet med att ha för hög bensinskatt för att bus ska kunna vara ute och leta efter cyklister på landsvägarna 👏
Citera
2024-02-01, 08:31
Medlem
Citat:

"--- så fort offren hade knuffats omkull körde männen iväg skrattandes."

Motsvarar min bild av dryga fransmän överlag
Citera
2024-02-01, 08:43
Medlem
Citat:
Någon som vet mer speciellt etniciteten på GM.
Inte en aning, men jag tänker mig att det kan handla om någon form av intellektuell funktionsnedsättning. Några som inte riktigt har fått ihop skillnaden på humor och idioti.

Lite som snubbarna som står på broar över motorvägar och kastar stenar på bilar, eller som de där som lägger cyklar på järnvägsspåret.
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
I Sverige har var löst problemet med att ha för hög bensinskatt för att bus ska kunna vara ute och leta efter cyklister på landsvägarna 👏
Bensinen kostar, 240115, mer i Frankrike än i Sverige. 20,01 kr respektive 17,29 kr. https://bilresa.se/bilresa/bensin-oc...iser-i-europa/
Senast redigerad av Pillerarm 2024-02-01 kl. 08:47.
Citera
2024-02-01, 12:55
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Är väl nästan mordförsök?

Finns inget uppsåt till att döda.
Om det finns försök till dråp, vet jag inte.
Citera
2024-02-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Inte en aning, men jag tänker mig att det kan handla om någon form av intellektuell funktionsnedsättning. Några som inte riktigt har fått ihop skillnaden på humor och idioti.

Lite som snubbarna som står på broar över motorvägar och kastar stenar på bilar, eller som de där som lägger cyklar på järnvägsspåret.
Bensinen kostar, 240115, mer i Frankrike än i Sverige. 20,01 kr respektive 17,29 kr. https://bilresa.se/bilresa/bensin-oc...iser-i-europa/

Se på fan! Inte undra på att de springer runt med gula västar och strejkar titt som tätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in