Citat:
Ursprungligen postat av
tramsebyxan
Rottweiler är dock de som är nummer 2 på listan över hundar som dödar och lemlästar människor i USA.
Jag själv har inga positiva erfarenheter av rottisar. Bara negativa, tyvärr.
Du låter dina barnbarn rulla runt med din rottis?
Och så skriver du: "De är djur, man kan INTE lita på en hund till 100% Hur gärna man än vill."
Men det är okej för dina barnbarn att rulla runt med en rottweiler?
Japp det gör jag, men naturligtvis är ngn vuxen med. Men de är uppvuxna med våra hundar. Rottweilers är barnkär, men SJÄLVKLART är jag medveten om deras attacker oxå men jag tycker oxå att ägarna ska hängas ut. I de flesta fall av attacker är det lösa eller hundar som sliter sig. I USA har 90% av hundarna en koja på tomten en kedja. Du kan inte jämföra m dem, helt olika ägarförhållanden. Jag importerade min och granskade stamtavlan 6 led bak. Varför inte svensk ? Corona tid, öånga köer och 1000 "renrasiga utan stamtavla på blocket" Även medveten som jag skrev i första att de är hundar/djur med invant medfött etc. De är tex väldigt lojala och mörkar länge smärta. Säg att ett barn klättrar på ryggen när hunden ligger ned, det gör ont, vad tror du hunden gör ? Nu har inte min hund ont, men vid saker hon inte gillar, försöker hon först komma undan, morrar lite. MEN hon VET att jag ser och kommer agera, jag är hennes flockledare.
Fann dettaÄgarens ansvar, skyll inte på hunden
Pitbull terrier.
Tosa inu.
Amerikansk staffordshire terrier (amstaff)
Fila brasileiro.
Dogo argentino.
Amerikansk bulldog.
Boerboel.
Kangal.
Fler objekt ...•1 apr. 2022
https://www.hemhyra.se › nyheter
Sedan finna sidor där rottweiler toppar farliga sidor. Klart de kan bli ett potentialt vapen. Men VEMS FEL är det ? JO ÄGARENS.
Mer koll och insyn påtvingade kurser etc innan köp skulle sitta fint.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rottweiler
Vi får enas om att vi är oense. Jag är mamma mormor och investerar mina pengar i bland annat friska sunda mentalt friska hundar. Lägger ner tid och pengar på höftröntgen mentaltest kurser.
Du kan ju inte mena allvar att jag skulle riskera mina barnbarn.