Hej och tack för svar! Jag hade hoppats på något mer konkret, men nåväl.
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad sägs om de underjordiska tidningarna i Polen, över hela det politiska spektrumet, som från 1942 och framåt rapporterade att judar blev deporterade och dödade?
Tja ... tidningsartiklar kan väl knappast sägas vara bevis? I sådant fall kan man ju "bevisa" de vid det här laget ökända korsfästa kanadensarna? Eller?
Citat:
Sedan så slutar alla spår vid de olika lägrena. Folk kommer in, men de kommer inte ut.
Det är väl inte riktigt sant, eller hur? Eller varifrån kommer "överlevarna" en masse?
Citat:
Om vi antar att, säg, ett par miljoner judar hade emigrerat till Sovjet så skulle det förr eller senare ha kommit ut.
Sovjetunionen var inte tokig i judar heller, och då som hamnat på fel sida stängslet knep nog käft om att de var judar. Dessutom "utplånas" människor i fruktansvärda mängder under krig, oavsett om de är judar eller inte. Folkräkningsfrågan är notoriskt svår att besvara, det tror jag du håller med om?
Citat:
Sedan så är det märkligt att Mengele aldrig skrev någon memoar eller ställde upp för en tidningsintervju där han talade om vad som egentligen hände. Jag har svårt att tro att han tyckte att det var speciellt ball att vara på flykten under olika alias i Sydamerika.
Det är väl en ganska egenartad logik, inte sant? Och Mengele växte väl inte till någon skräckfigur ā la Lugosi förrän på sjuttiotalet, om jag minns rätt? Förresten nämner inte Churchill några gaskammare heller, men det är väl knappast något att dra i bevis för deras icke-existens? Jag är mer nyfiken på om det finns något som mer än något annat format din, och andras, tro på att Holocausten (alltså PLAN och GENOMFÖRANDE av industriellt massmord på JUDAR och eventuellt andra minoriteter) verkligen har ägt rum. Några polska tidningsartiklar och bristen på en bok av Mengele är inte vad jag är ute efter.
Bästa,
Edit: stavfel.