2024-01-30, 19:08
Avslutad
Hejsan, jag skrev följande inlägg

Citat:
Lite äkta celebert revirpinkande ökar bara värdet. Helst ska man kunna se fläckarna på golv och tapet för lite extra tyngd i affektionen. Undra vad PW:s pris är för att hon ska ingå i en vecka?

i tråden (FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?

Vilket raderades av moderatorn evilhoney pga enligt hen off topic.

Den pågående diskussionen handlade alltså om att Pernilla Wahlgren hyr ut sitt mindre hus i Spanien och diskussionen handlade om huruvida 30 000 var rimligt eller ej. Jag skrev i tidigare inlägg att priset var relevant pga att hennes fans var beredda att betala bra pris pga att det var PW:s hus och detta inlägg handlade just om att ju mer det syns att hon bor där, desto bättre är det.

Sen finns det kändisar ex Kaspersen och Berghagen som har yoga-resor osv där "kändisen" ingår, och jag undrade då vad hon kunde ta i pris då.

Jag kontakde Evilhoney och bad om att inlägget skulle återställas enligt nedan och Evilhoney svarade då extremt otrevligt enligt nedan:

Citat:
Hej, jag vill att du återställer mitt inlägg:

"Lite äkta celebert revirpinkande ökar bara värdet. Helst ska man kunna se fläckarna på golv och tapet för lite extra tyngd i affektionen. Undra vad PW:s pris är för att hon ska ingå i en vecka?"

Jag fick reda på att du raderat det pga off topic, nu hur man kan tycka att det är off topic att diskutera värdet på hennes uthyrning av huset i Spanien.

Mvh Osten.

Ditt inlägg är inte vad som hamnar under skvaller. Dina funderingar på hur mycket ditt helt påhittade scenario skulle kosta är helt ointressant för tråden. Det är inte värdet på huset du diskuterar.
//mod

Frågan är då, är det helt nya riktlinjer helt plötsligt i skvallerdelen? För går man genom skvallertrådarna så är sådana här inlägg extremt vanliga och inget krav på att varje inlägg ska komma med bekräftat skvaller, som evilhoney verkar fått för sig i just detta fall.
Senast redigerad av billigost 2024-01-30 kl. 19:20.
Citera
2024-01-30, 19:38
Medlem
najass avatar
Typiskt trams ser det ut som. Klart det raderades.
Citera
2024-01-30, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Typiskt trams ser det ut som. Klart det raderades.

Är man läskunnig och läser hela konversationen så förstår man innebörden, att det hela syftades på affektion vid uthyrning. Och förstår man inte det går det alldeles utmärkt att fråga, så kan jag förklara så mindre pålästa förstår.
Citera
2024-01-30, 19:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är man läskunnig och läser hela konversationen så förstår man innebörden, att det hela syftades på affektion vid uthyrning. Och förstår man inte det går det alldeles utmärkt att fråga, så kan jag förklara så mindre pålästa förstår.

Du tror det är innebörden som är svår att förstå? Det är det inte, inte heller ditt tramsande i inlägget. Så att det raderas är inte särskilt konstigt tycker jag.
Citera
2024-01-30, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du tror det är innebörden som är svår att förstå? Det är det inte, inte heller ditt tramsande i inlägget. Så att det raderas är inte särskilt konstigt tycker jag.

Vad är själva tramset då enligt dig, som förstår inlägget? Är det att huruvida PW gjort avtryck i lägenheten eller att hon skulle ingå på något sätt i vistelsen?

Att du är okunnig om affektion och uthyrning av kändisbostäder och att kändisar har "kändisresor" är väl inte mitt problem?
Citera
2024-01-30, 20:04
Moderator
blomvattnares avatar
Jag var den som slussade TS vidare till evilhoney, men tillade att även jag skulle ha raderat inlägget, och att jag tyckte att en högre nivå kunde hållas.

Jag tycker att inlägget som TS citerar och besvarar är relevant också i denna diskussion:

Citat:
Sedan vet vi ju från TV att Pernilla pinkar i handfatet och det är ju en kuriosa med huset.

Det kanske är detta pinkande som avses i inlägget som nu diskuteras.

Självfallet står jag fast vid att även jag skulle ha raderat inlägget om jag hade sett det först.
Citera
2024-01-30, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag var den som slussade TS vidare till evilhoney, men tillade att även jag skulle ha raderat inlägget, och att jag tyckte att en högre nivå kunde hållas.

Jag tycker att inlägget som TS citerar och besvarar är relevant också i denna diskussion:

Det kanske är detta pinkande som avses i inlägget som nu diskuteras.

Självfallet står jag fast vid att även jag skulle ha raderat inlägget om jag hade sett det först.

Nu har ju PW pinkat i sitt handfat, det går att läsa om på diverse medier.

Är det PW som ska höja nivån på sin livsstil eller vi som inte får skriva om den i skvallertråden om henne? Vill du utveckla?
Citera
2024-01-30, 20:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nu har ju PW pinkat i sitt handfat, det går att läsa om på diverse medier.

Är det PW som ska höja nivån på sin livsstil eller vi som inte får skriva om den i skvallertråden om henne? Vill du utveckla?
Det är möjligt att hon har pinkat i sitt handfat, och det verkar vara jättekul, om man har sådan humor. Men det är ju inte det inlägget som diskuteras här. Det är ditt svar på det.
Citera
2024-01-30, 20:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hejsan, jag skrev följande inlägg

i tråden (FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?

Vilket raderades av moderatorn evilhoney pga enligt hen off topic.

Den pågående diskussionen handlade alltså om att Pernilla Wahlgren hyr ut sitt mindre hus i Spanien och diskussionen handlade om huruvida 30 000 var rimligt eller ej. Jag skrev i tidigare inlägg att priset var relevant pga att hennes fans var beredda att betala bra pris pga att det var PW:s hus och detta inlägg handlade just om att ju mer det syns att hon bor där, desto bättre är det.

Sen finns det kändisar ex Kaspersen och Berghagen som har yoga-resor osv där "kändisen" ingår, och jag undrade då vad hon kunde ta i pris då.

Jag kontakde Evilhoney och bad om att inlägget skulle återställas enligt nedan och Evilhoney svarade då extremt otrevligt enligt nedan:

Frågan är då, är det helt nya riktlinjer helt plötsligt i skvallerdelen? För går man genom skvallertrådarna så är sådana här inlägg extremt vanliga och inget krav på att varje inlägg ska komma med bekräftat skvaller, som evilhoney verkar fått för sig i just detta fall.

Var var Evilhoney "extremt otrevlig"? Det finns inget otrevligt i Evilhonets svar, bara ett konstaterande att ditt inlägg var off topic, vilket det var.
Citera
2024-01-30, 20:27
Avslutad
Citat:
Det är möjligt att hon har pinkat i sitt handfat, och det verkar vara jättekul, om man har sådan humor. Men det är ju inte det inlägget som diskuteras här. Det är ditt svar på det.

Fast nu var det ju du som citerade det inlägget om handfatet, inte jag.

Och vad gäller humor, så är det väl tur att ex inte du bestämmer vad som är roligt eller inte, även om du säkert önskade att så var fallet.

Men återigen, jag var on topic, diskussionen som pågick handlade om värdet på uthyrningen, och jag belyste på ett förvisso humoristiskt sätt, att affektion påverkar värdet, ju mer Pernilla det finns i lägenheten, desto mer kan hon ta betalt.

Men om mitt inlägg var off topic, så har ni en jävla massa att radera i samtliga skvallertrådar, så, börja redan nu vettja
Citera
2024-01-30, 20:33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Fast nu var det ju du som citerade det inlägget om handfatet, inte jag.

Och vad gäller humor, så är det väl tur att ex inte du bestämmer vad som är roligt eller inte, även om du säkert önskade att så var fallet.

Men återigen, jag var on topic, diskussionen som pågick handlade om värdet på uthyrningen, och jag belyste på ett förvisso humoristiskt sätt, att affektion påverkar värdet, ju mer Pernilla det finns i lägenheten, desto mer kan hon ta betalt.

Men om mitt inlägg var off topic, så har ni en jävla massa att radera i samtliga skvallertrådar, så, börja redan nu vettja
Anledningen till att jag citerade in det inlägget var för att få med kontexten.

Ja, humor är förstås en smaksak, men jag gissar att evilhoney har bedömt det som trams, och det är det moderatorn som bedömer, inte du.
Citera
2024-01-30, 20:45
Avslutad
Citat:
Anledningen till att jag citerade in det inlägget var för att få med kontexten.

Ja, humor är förstås en smaksak, men jag gissar att evilhoney har bedömt det som trams, och det är det moderatorn som bedömer, inte du.

Ja ni bedömer ja men det betyder inte att jag måste hålla med er för det, även om du verkar tro det.

Men lärdom av denna tråd då, att det krävs mer seriösa formuleringar gällande Pernilla Wahlgrens liv fullt av dildosar, vaginor på scen, kisserier och sångtexter om stora kukar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in