• 1
  • 2
2024-01-30, 17:51
Medlem
whack-a-moles avatar
2 olika incidenter idag. En heltokig neger sprang omkring i centrum och hotade äldre människor. En annan toksvensk gjorde detsamma någon timme senare och polisen satt i sin bil och rullade tummarna.
I helgen var det någon MENA snubbe som skulle börja slåss med mig på Systembolaget när jag handlade vin. Jag var dubbelt så stor som han och gick fredligt därifrån. Han riktade in på personalen istället och skulle slåss med dom. Polisen kom till slut och omhändertog idioten.
Skall man inte kunna gå ut på City utan att råka ut för galningar numera? Dom skrämmer livet ur äldre, barn och tjejer.
Helt sinnessjukt och absurt.
Vad är lösningen?
Citera
2024-01-30, 17:53
Medlem
Ostepopss avatar
Varför gjorde du inget då? Såna här grejer händer aldrig mig och det gör mig jävligt sur, jag går runt och väntar på att något sånt här ska hända mig så jag får släppa loss all frustration på någon äcklig jävla arab och bara slå tills armarna domnar.

Jag kanske rör mig i för rena områden?
Citera
2024-01-30, 18:01
Jag vet inte hur många trådar av detta slag som är skrivna av bla Aftonbladet och Expo i syfte att kartlägga högerfolk men låt frånse den tanken... "Ni", vanligt folk, är "där" "vi" var för tjugo år sedan. Vi såg det komma som barn.
"Ni" sitter först nu och pratar om invandrare och MENA. Ni är så jäkla långt efter "oss" att det är skrämmande men som svar på frågan så har Sverige blivit kaotiskt.

Mycket beror på media då det är deras tvingande arbeten på en konkurrensutsatt marknad att skapa maximal dramatik och sensation som fortplantar sig ner till massan och leder till resultatet du ser.

Det är oerhört tråkigt att ständigt behöva läsa och bli medveten om att gemene man inte verkar ha kommit längre än till "ut med packet". När man säger som jag så uppfattas man som PK av de som inte förstår bättre, vilket är många. Folk är helt enkelt inte där "man själv" är.
Senast redigerad av Rosenbad 2024-01-30 kl. 18:08.
Citera
2024-01-30, 18:04
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostepops
Varför gjorde du inget då? Såna här grejer händer aldrig mig och det gör mig jävligt sur, jag går runt och väntar på att något sånt här ska hända mig så jag får släppa loss all frustration på någon äcklig jävla arab och bara slå tills armarna domnar.

Jag kanske rör mig i för rena områden?
Nja. Problemet är väl att att om jag skulle ingripa åker jag säkerligen dit för misshandel eller något annat hittepå trams. Jag sköter mig själv och struntar högaktningsfullt vad som händer. Bryr mig faktiskt inte längre. Jag klarar mig alltid själv så inget problem för mig. Däremot begriper jag inte varför vanliga människor accepterar den här utvecklingen.
Senast redigerad av whack-a-mole 2024-01-30 kl. 18:10.
Citera
2024-01-30, 18:08
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Att skicka tillbaka alla utländska skräpmänniskor tillbaks till skräpländerna de kommer ifrån och hör hemma i - är ju en bra start.
Den ena galningen var svensk. Oavsett var pensionärer livrädda. Otrygghet till max. Mitt på blanka dagen.
Citera
2024-01-30, 18:08
Medlem
Ostepopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Nja. Problemet är väl att att om jag skulle gripa åker jag säkerligen dit för misshandel. Jag sköter mig själv och struntar högaktningsfullt vad som händer. Bryr mig faktiskt inte längre. Jag klarar mig alltid själv så inget problem för mig. Däremot begriper jag inte varför vanliga människor accepterar den här utvecklingen.

Nej man "åker inte dit" min kompis slog ut tänderna på en arab (så jävla sur inte jag var med) vid kungsholmstorg och sa bara att blatten hotade med kniv och det var rån. Blev inte ens rättegång om misshandeln.
Citera
2024-01-30, 18:18
Medlem
Citat:
Den ena galningen var svensk. Oavsett var pensionärer livrädda. Otrygghet till max. Mitt på blanka dagen.

Polisen kan ju inte sätta sig i en obehaglig situation där de kanske t om blir kränkta bara för att rädda nån gammal pensionär. Det är ju inte därför de har våldsmonopol och får sin lön betald av våra skattemedel. Pensionären dog ju inte ens?
Citera
2024-01-30, 18:42
Citat:
Nja. Problemet är väl att att om jag skulle ingripa åker jag säkerligen dit för misshandel eller något annat hittepå trams. Jag sköter mig själv och struntar högaktningsfullt vad som händer. Bryr mig faktiskt inte längre. Jag klarar mig alltid själv så inget problem för mig. Däremot begriper jag inte varför vanliga människor accepterar den här utvecklingen.
Inte i något land där folk, allmänhet och media försökt att förbättra kriminalitet har det blivit bättre. Ju mer medier lägger sina näsor i blöt i polisen och rättssystemet arbeten desto sämre blir det.

Jag kan förstå känslan som folk går runt på att någonting måste göras men den är inte logisk att känna och handla utifrån som en privatpersoner som inte har med saker och ting att göra.

Polisens och åklagares arbeten sköts bäst av poliser och åklagare med direktiv hur av objektiva politiskt neutrala sakkunniga - inte varken av media eller privatpersoner.

Red roses as they are!
Citera
2024-01-30, 18:48
Medlem
Vintern börjar närma sig sitt slut. Men den har som vanligt tärt på befolkningen, både den etniskt svenska och den nytillkomna. Där har du en förklaring. Mörker, kyla, stigande priser.

Tror inte det du nämner är något nytt.
Tror man reagerar lättare på vintern också.

Sedan finns det en massa brister i samhället också. Resurser tas från sjukvård till kärnvapenbaser på gotland. Folk som fortfarande hamnar mellan stolarna, osv, osv. Detta gör att en del har lättare att flippa ur.
Citera
2024-01-30, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Folk som fortfarande hamnar mellan stolarna, osv, osv. Detta gör att en del har lättare att flippa ur.
Lösningen på Sveriges brottslighet och kriminalitet kan bäst endast vara en objektiv och sakkunnig expertgrupp som oberoende av politik och oberörda av känslor ger sina bästa råd i hundratals frågor om vad som kan förbättras utan att en enda kr ska behöva tillskjutas till polisens arbete.

Tvärtom skulle det mesta blivit betydligt billigare men det går inte att genomföra i ett landskap som Sveriges fyllt av medier som busvisslar och en folkmassa som "gör vågen" i frustation - helt i enlighet med mediers intressen av vad de tjänar på att folk ska känna.
Citera
2024-01-30, 19:04
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenbad
Inte i något land där folk, allmänhet och media försökt att förbättra kriminalitet har det blivit bättre. Ju mer medier lägger sina näsor i blöt i polisen och rättssystemet arbeten desto sämre blir det.

Jag kan förstå känslan som folk går runt på att någonting måste göras men den är inte logisk att känna och handla utifrån som en privatpersoner som inte har med saker och ting att göra.

Polisens och åklagares arbeten sköts bäst av poliser och åklagare med direktiv hur av objektiva politiskt neutrala sakkunniga - inte varken av media eller privatpersoner.

Red roses as they are!
Civilkurage är icke-existerande numera. Man hamnar bara i problem själv. Jag rycker på axlarna och går därifrån. Not my problem.
Citera
2024-01-30, 19:07
Medlem
Dulces avatar
Citat:
2 olika incidenter idag. En heltokig neger sprang omkring i centrum och hotade äldre människor. En annan toksvensk gjorde detsamma någon timme senare och polisen satt i sin bil och rullade tummarna.
I helgen var det någon MENA snubbe som skulle börja slåss med mig på Systembolaget när jag handlade vin. Jag var dubbelt så stor som han och gick fredligt därifrån. Han riktade in på personalen istället och skulle slåss med dom. Polisen kom till slut och omhändertog idioten.
Skall man inte kunna gå ut på City utan att råka ut för galningar numera? Dom skrämmer livet ur äldre, barn och tjejer.
Helt sinnessjukt och absurt.
Vad är lösningen?

Vad är de för fel på folk idag? Detsamma kan man ju fråga sig om ditt uttalande: ''heltokig neger'' ''toksvensk'' ''MENA snubbe'' Varför är hudfärgen intressant i sammanhanget?...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in