2024-03-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Hjärtar ? Svenska språkets förfall eller pratar du så också ?

SD tycks numera, just för tillfället, anse att det palestinska folket inte behöver ett eget land
och att judarna lika gärna kan ta över deras. Men så har man inte alltid tyckt.

https://www.gp.se/debatt/fel-att-erk...a-a0b595e465a3
Det här var väl kul. Särskilt med Björn Söder som undertecknare.

Adam hjärtar Greta. Man brukade uttrycka sig på sådant vis för att beskriva en ensidig kärleksrelation innan det svenska språket hamnade i fritt fall.
Citera
2024-03-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Adam hjärtar Greta. Man brukade uttrycka sig på sådant vis för att beskriva en ensidig kärleksrelation innan det svenska språket hamnade i fritt fall.

Bevis på det där ? Som hur man får fram ordet vid googling t ex.

https://trivselkort.com/jag-hjartar-dig/3071
USCH !
Citera
2024-03-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Ja, jag vet inte mer än att kristendomen och judendomen har Gud som gud och Allah betyder just gud. Alla tre religionerna härstammar från Abraham. Judendomen förnekar däremot Jesus medan han har en roll inom Islam. Vill du veta mer så sluta fråga någon som föraktar religioner och läs på lite själv.

Ursäkta, jag trodde du var troende SD. Politiska partier brukar ha en religiös hörna lite
grand i skymundan. Fast inte KD.
Citera
2024-03-30, 18:07
Medlem
Citat:
Bevis på det där ? Som hur man får fram ordet vid googling t ex.

https://trivselkort.com/jag-hjartar-dig/3071
USCH !

Du förstår vad jag menade. Som "I Love NY". Osäker om folk använder det idag. Det verkar inte så.
Citera
2024-03-30, 20:00
Medlem
upplaenningens avatar
Jimmy ger jag inte mycket för, heller ej Israel men att det sistnämnda är och alltid kommer att förbli mer civiliserat än arabiska muslimer det står jag fast vid.
Citera
2024-03-30, 20:37
Citat:
Ursäkta, jag trodde du var troende SD. Politiska partier brukar ha en religiös hörna lite
grand i skymundan. Fast inte KD.
Vad får dig att tro att jag är SD? Det är ju bara lågbegåvade som röstar SD. Kolla bara på universitet och högskolor. Den enda SDare du hittar där är städaren som går på lönebidreg.
Citera
2024-05-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vad får dig att tro att jag är SD? Det är ju bara lågbegåvade som röstar SD. Kolla bara på universitet och högskolor. Den enda SDare du hittar där är städaren som går på lönebidreg.

Går att doktorera i toalettstädning.
Citera
2025-08-22, 18:51
Medlem
Under torsdagen fördömde regeringen Israels invasion av Gaza.

Men samarbetspartiet SD är inte med på det tåget.

– Det är en demokratisk stat som krigar mot en terroristorganisation, säger Jimmie Åkesson som också är emot efterlysningen av Benjamin Netanyahu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tar-inte-bakom
Citera
2025-08-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Under torsdagen fördömde regeringen Israels invasion av Gaza.

Men samarbetspartiet SD är inte med på det tåget.

– Det är en demokratisk stat som krigar mot en terroristorganisation, säger Jimmie Åkesson som också är emot efterlysningen av Benjamin Netanyahu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tar-inte-bakom

Jimmie sätter Israel först. Det säger allt om vilken väg SD tagit. Sorgligt.

Att Izrael skulle vara en demokratiskt stat är dessutom objektivt fullständigt felaktigt.

Och Hamas är en terrororganisation på så sätt Att en brutal ockupationsmakt och dess allierade har terrorklassat dom och i stort samtliga andra motståndsrörelser som tar till vapen mot ockupationen. Man är nog rejält svagbegåvad alternativt intellektuellt ohederlig om man sprider det Israeliska propagandanarrativet att alla som helt enligt alla rätt och moral slår tillbaka mot en ockupationsmakt skulle vara "terrorister " . Ett begrepp som förvisso är så fullständigt urvattnat att det blir löjligt
Citera
2025-08-24, 10:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Jimmie sätter Israel först. Det säger allt om vilken väg SD tagit. Sorgligt.

Att Izrael skulle vara en demokratiskt stat är dessutom objektivt fullständigt felaktigt.

Och Hamas är en terrororganisation på så sätt Att en brutal ockupationsmakt och dess allierade har terrorklassat dom och i stort samtliga andra motståndsrörelser som tar till vapen mot ockupationen. Man är nog rejält svagbegåvad alternativt intellektuellt ohederlig om man sprider det Israeliska propagandanarrativet att alla som helt enligt alla rätt och moral slår tillbaka mot en ockupationsmakt skulle vara "terrorister " . Ett begrepp som förvisso är så fullständigt urvattnat att det blir löjligt

Kan du inte berätta vilken annan stat i Mellanöstern som är mer demokratiskt än Israel?

För övrigt har 37 länder terrorklassat Hamas, resten av alla demokratier har fördömt dem.
Men det är riktigt att islamistiska stater och diktaturer runt om i världen, fortfarande håller dem om ryggen.

Hur länge har du varit antidemokrat?
Citera
2025-08-24, 16:39
Medlem
senhackarens avatar
Jimmie har nog gjort många besök där nere. Bästa kompis med Benjamin Netanyahu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in