• 1
  • 2
2024-01-29, 19:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ok, då får jag vara beredd på ett ljudande larm.

Jag testade en gång att ta en elsparkcykel utan att hyra den, eftersom den stod högst upp i en lång backe och jag tänkte rulla med den ned för backen, och sen ställa ifrån mig den. Det funkade bra i ungefär 5 meter, sedan tvärnitade cykeln och jag hade kunnat krasha på riktigt, eftersom jag var helt oförberedd.

Vilken jävla idiot!
Ha ha, ja det har jag testat. I hyrsparkcylarnas begynnelse så kunde man ofta "kicka" sig fram på dem, eller utan större bekymmer rulla nerför en backe. Visst låg bromsarna på men det gick att rulla. Misstänker dock att de sett till att bromsarna verkligen nyper nuförtiden om den inte är uthyrd.

Angående idioten i Skåne; han hade tänkt sig att typ plocka på sig ett gäng elsparkar, ta hem dem till sitt garage och väl där plocka ut GPS-enheterna. Nu är det några år sen detta hände, och jag läste det på Hallandspostens sida eller på någon annan tidnings sida, Grejen var ju att han plockat upp runt 10 stycken och då tror jag nog att VOI (eller vilket hyrföretag det nu var) reagerade när "ganska många elsparkar rör sig i en bils hasighet som dessutom inte är hyrda triggade nog deras system. Det blev ju ett polisärende och för en gång skull så åkte polisen på ärendet tidigt och de fann både elsparkar och idiot i ett garage.

Nu ska jag inte uppmana till något dumt, men jag har svårt att tro att polisen idag åker för att en individ (i detta fallet du ) knyckt en elspark som du sen bara ställer på ditt tilltänkta ställe. Så jag tror att det är rätt osannolikt att du blir haffad, men helt säker kan man inte vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in