2024-01-28, 19:31
Medlem
grischs avatar
Är sjukt sugen på att dra en grillning av kotletter, men grillen funkar tyvärr inte just nu. Kan jag köra två kotletter i en smörgåsgrill? Blir det bra? Funkar det?
Citera
2024-01-28, 19:35
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisch
Är sjukt sugen på att dra en grillning av kotletter, men grillen funkar tyvärr inte just nu. Kan jag köra två kotletter i en smörgåsgrill? Blir det bra? Funkar det?

Låter spännande. Prova gärna och återkom med resultat
Citera
2024-01-28, 19:36
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Benfria?
Klart du kan men tror du inte att de kommer vara antingen råa inuti och lagom utanpå alternativt lagom inuti och kolsvarta utanpå?
Citera
2024-01-28, 20:14
Medlem
Borde väl fungera, är väl samma princip som exempelvis en Optigrill
Citera
2024-01-28, 20:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Klart det fungerar men lär ta tid då dessa grillar är ganska svaga.
Citera
2024-01-28, 21:08
Medlem
StigHelmutts avatar
Ställ den stående då, för det kommer rinna massa fett
Citera
2024-01-28, 21:12
Medlem
eldrattans avatar
I annat fall ta brödrosten. Blir rostbiff då.
Citera
2024-01-28, 23:45
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Jag säger som norsken med butangas tändaren.. "funker "och när han släppte" funker inte"
Eller En svensk bad en norrman kolla om hans blinkers på bilen fungerade. Så satte dom igång. Norrmannen sa: - Funkar, Funkar inte, Funkar, Funkar Inte, Funkar

Prova viceguy vettja .. du kanske förstår att det handlar om temp och tid för genomlagning och inte bränt utanpå och en smörgåsgrill brukar ha förinställd termostat
Citera
2024-01-28, 23:58
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Gör så att blir det för bränt på ytan innan kotletten är genomstekt .. så måste man ju lägga nåt emellan som inte leder så bra värme. Kanske folie eller smörpapper, för du vill ju inte bryna mer på ytan då utan du vill att värmen ska bara ledas igenom utan bryningen..

Sen kanske du får köra den flera ggr om den stänger av sig själv. via termostattimern eller bimetall så då öppnar du locket så brytaren återställs så du nollställer termostaten och börjar om ifrån max tempen igen när du slår igen locket.. för det finns ett standbyläge så tempen går ner och inte grillar när lampan slår ifrån grönt till rött tex och då måste du ju börja om så det lyser grönt igen

Mämen prova för tusan kanske blir bra ? Men stå i närheten för att ha ett getöga på det hela tiden
Senast redigerad av Sladdaren 2024-01-29 kl. 00:02.
Citera
2024-01-29, 00:00
Medlem
Full-Retards avatar
Tror de blir kokade, men testa
Citera
2024-01-29, 00:20
Medlem
NewDawnFadess avatar
Har provat och det blev inte bra. För låg temperatur gör att det tar lång tid, dålig stekyta och mer kokt. Inte att rekommendera.
Citera
2024-01-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Klart det fungerar men lär ta tid då dessa grillar är ganska svaga.

Riktiga Panini-grillar kan ju ha 2000-2200 Watt så det borde väl räcka till för att grilla ett par kotletter. Smågrillar kan ha betydligt lägre effekt och kanske mer kokar köttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in