2024-01-28, 23:59
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja men hans kärlek för henne var inte sexuellt baserad på promiskuösa relationer. Det var inte orgier de pysslade med.

Förminska inte hennes egentliga anseende och status hos Jesus. Han var inte hennes hallick och om de inte var partners var hon hans lärjunge och god nog.

Jag har på intet sätt varken gjort eller velat förminska hennes anseende.

Bara påvisat att Jesus kärlek räckte till oss alla.
Citera
2024-01-29, 00:00
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur definierar du ett ytligt samt icke ytligt samlag?

Jag är inte så ung att jag definierar känslor, då de är relativa.
Citera
2024-01-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Jag har på intet sätt varken gjort eller velat förminska hennes anseende.

Bara påvisat att Jesus kärlek räckte till oss alla.
Nja hon stod lite högre upp om man ser till historien, än andra. Hon var speciell för Jesus och hans sammanhang.

Det har inte med promiskuöst beteende att göra då ingenting i historien säger att hon med Jesus levde promiskuöst.
Citera
2024-01-29, 00:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vaf menar du med att en känsla är relativ?

Vi kan mäta hur hjärnan reagerar på olika känslor det är likadant hos alla människor.
Citera
2024-01-29, 00:16
Medlem
Citat:
Tvärtom är ytligt sex ohälsosamt då det avtrubbar en emotionellt. Ens känsloliv.

Var har du fått det i från? Helt egna erfarenheter?

Jag har ingen aning om hur det är för andra men jag blev lite nyfiken av den enkla anledningen att jag för egen del upplever att det är tvärtom.

Lever jag i avhållsamhet helt utan sex i några månader tenderar jag att mer gå in i en egen lite bubbla och bli mer och mer likgiltig och bekväm med att hålla mig på min kant och inte känna så mycket känslor över huvud taget.

Och helt tvärtom vad du påstår kickar känslolivet igång av att ha sex, känslolivet startas upp även om sexet varit "ytligt".
Citera
2024-01-29, 00:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Var har du fått det i från? Helt egna erfarenheter?

Jag har ingen aning om hur det är för andra men jag blev lite nyfiken av den enkla anledningen att jag för egen del upplever att det är tvärtom.

Lever jag i avhållsamhet helt utan sex i några månader tenderar jag att mer gå in i en egen lite bubbla och bli mer och mer likgiltig och bekväm med att hålla mig på min kant och inte känna så mycket känslor över huvud taget.

Och helt tvärtom vad du påstår kickar känslolivet igång av att ha sex, känslolivet startas upp även om sexet varit "ytligt".

Självklart gör det så iom hormoner osv.

Men i längden gör ytligt leverne en deprimerad.
Citera
2024-01-29, 08:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Självklart gör det så iom hormoner osv.

Men i längden gör ytligt leverne en deprimerad.

Men det där beror väl lite på hur man är som person. Jag är ju som de allra flesta här, inte heller riktigt ihopskruvad men för egen del så skulle i alla fall jag må betydligt sämre av att inte få göka.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-01-29 kl. 08:36.
Citera
2024-01-29, 10:52
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja att ha sex med någon man är attraherad av är en tillfredställelse men vad har man egentligen att vinna på det i det långa loppet? Vad är bra respektive dåligt med att ligga runt bäst man kan?

Knullande är som att äta godis. Det är inte hälsosamt att tro att godis, gott godis, är det viktigt i livet.

Och idag i västvärlden lever vi i en kultur som uppmuntrar alla att tro att godis ÄR meningen med livet.
Citera
2024-01-29, 10:54
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det där beror väl lite på hur man är som person. Jag är ju som de allra flesta här, inte heller riktigt ihopskruvad men för egen del så skulle i alla fall jag må betydligt sämre av att inte få göka.

Knullandet är alltså som alkohol för dig. Alkisar dricker för att bedöva sig, du och många andra knullar istället, för att stå ut med livet.

Varför inte fixa livet istället? Så behövs ingen fixering på varken alkohol eller sex....lite är naturligtvis juste.
Citera
2024-01-29, 11:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Saknar du hjärta? 🙀
Citera
2024-01-29, 11:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Knullande är som att äta godis. Det är inte hälsosamt att tro att godis, gott godis, är det viktigt i livet.

Och idag i västvärlden lever vi i en kultur som uppmuntrar alla att tro att godis ÄR meningen med livet.
Ja det stämmer ändå ser du folk ivrigt försvara den livsstilen.
Citera
2024-01-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja att ha sex med någon man är attraherad av är en tillfredställelse men vad har man egentligen att vinna på det i det långa loppet? Vad är bra respektive dåligt med att ligga runt bäst man kan?
Är du kvinna eller man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in