Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-08, 21:24
  #1
Medlem
I gallerian i min hemstad finns en gammal hiss utan inre dörr till hissen. Dvs, man ser väggen då hissen rör sig. Hissen används också för att transportera varor. Mina kompisar hade en gång upptäckt att man genom att stanna hissen mellan 1:an och 2:ans våning med handen, och sedan tryckte att man skulle till ettan, så slapp man till källaren, som var en låst våning som man behöver nyckel för.

Finns det någon annan som har fått det att fungera?

Video på när vi testade (glömde av mikrofonen, tyvärr):
http://www.youtube.com/watch?v=Z9wiLxQIrBY
Citera
2006-08-08, 22:05
  #2
Medlem
cnbs avatar
Har provat men det var det mellan 4 & 5 an vi försökte komma ned och på 6 försöket så kom vi ned till Källaren så det funkar på VISSA hissar
Citera
2006-08-08, 22:35
  #3
Medlem
yess! koolt, mer områden att pröva
Citera
2006-08-08, 23:18
  #4
Medlem
gefys avatar
Okej intressant men tror inte riktigt att tråden passar under "UE".
Citera
2006-08-09, 01:21
  #5
Medlem
tgbgs avatar
Tråd flyttad

Detta passar inte i UE. Lämpligare forum är nog Underground
Citera
2006-08-09, 01:48
  #6
Avstängd
yonnys avatar
Intressant. Kan det vara en bug eller ett medvetet system som orsakar detta? Troligen medvetet då det fungerar på andra hissar. Eftersom det är medvetet bör det stå i hissens instruktionsbok. Eftersom det står i instruktionsboken så bör man få tillgång till informationen genom att antingen googla på hissens namn & modellnummer eller kontakta tillverkaren.
Citera
2006-08-09, 01:59
  #7
Medlem
The Legacys avatar
Min vän bodde förut vid centrum, alltså centrum och lägenheterna var "ihopkopplade" om ni förstår.
Om man gjorde rätt kom man ner till källaren och så fanns det en ytterligare en dörr som de hade öppet ibland för att transportera varor till MQ, Kicks osv.
Så här gjorde vi för att komma ner:

1. Åkte upp till 2an och tryckte på knappen "BV" (bottenvåning)
2. Mellan våning 1 - BV stoppade vi hissen två gånger med mellanrum.
3. Sen tryckte vi på knappen som ledde till källaren
4. När vi väl kom till källaren så var hissdörren låst, det löser man enkelt genom att trycka på stopp så öppnas dörren.

Det kanske låter komplicerat, men är väldigt enkelt vid praktiken. Detta funkar fortfarande då jag testade detta endast för några dagar sedan.
Sedan vet jag inte om det funkar på alla, men värt ett försök.
Citera
2006-08-09, 02:49
  #8
Medlem
Lite kul detdär men inte UE precis.. Btw du ser ut att vara 14år
Citera
2006-08-09, 12:00
  #9
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Lite kul detdär men inte UE precis.. Btw du ser ut att vara 14år

lol alltför sant
Citera
2006-08-09, 17:33
  #10
Medlem
Flöds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Lite kul detdär men inte UE precis.. Btw du ser ut att vara 14år

Vad fan har det med saken att göra att han ser ut som 14?
Citera
2006-08-14, 08:39
  #11
Medlem
bäst är nog det att det inte är jag, utan en min kompis. d et är ju jag som filmar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback