2006-08-08, 20:43
Varfr ar inte Cannabis lagligt! Om alkohol r det ska fanimej Cannabis vara det ochs!vid en snabb jmfrelse ser man detta:1.Aggrisivitet/vld. Hur mnga har sett en aggresiv/vldsbengen person som BARA r prkt? Jag har inte sett det i hela mitt liv!Med alkohol r det precis tvrt om hur mnga stackars jvlar p stan och brudar har inte blivit spade och till och med drpta av personer som r fulla? 2.Rattfylla. Jag har d hittils inte hrt talas om nn som har krt t helvete/p ngon som BARA r prkt. 3.Medicinska frdelar. Cannabis har medicinska frdelar som att det kan hjlpa folk bota starr hjlpa undernrda och personer med hiv/cancer att m och ta bttre.Personer med kronisk smrta.Ja listan kan gras lng.Ett glas rdvin om dan r bra fr blodcirkulationen/men thats it. 4.verdosering/Ddsfall. Det finns inte ett enda ddsfall sen tidernas begynnelse till fljd av verdosering p Cannabis.Hur mnga finns det inte p alkohol? Vid lngtidsbruk/missbruk s leder alkohol till fr tidig dd skrumplever/cancer och en massa annat skit.Det r inte bevisat att Cannabis leder till lungcancer.Om mna rker det som det r och INTE blandar det med tobak.Varfr r det p det hr skruvade viset? Politikerna har alla fakta till hands men nda s blir det inte lagligt! "Cannabis" r en inkrsport till tyngre droger" sger dom det r det inte alls! Det r ju s att dom kriminella element som tillhandahller Cannabis ochs tillhandahller diverse andra substanser ochs.(Om du gr p affrn och kper en cola kanske du kper en chockladbit ochs) Hur kommer det sej tillexempel att Holland procentuellt har mindre Cannabis brukare n sverige i frhllande till folkmngden?