Resultat: Kommer du ta Pfizers eller Modernas Covid19-vaccin 2024?
JA
9,71%
53 röster
NEJ
90,29%
493 röster
2024-01-26, 09:01
Medlem
Hej

Eftersom en del användare här har skrivit tusentals inlägg i frågan om Covid19-vaccin medan andra inte är lika aktiva utan bara skriver då och då, så kan det vara svårt att överblicka hur många som fortsatt kommer vaccinera sig mot Covid-19 2024. Jag misstänker att det är en icke-fråga för de allra flesta men man kan ju få ett annat intryck när man läser trådarna. När man bara får en röst var så blir det lättare att överskåda... nu till frågan.

Kommer du ta Pfizers eller Modernas Covid19-vaccin 2024?

Alternativ 1: JA
Alternativ 2: NEJ
Citera
2024-01-26, 09:07
Medlem
Nej, men har inte tagit vaccin överhuvudtaget från start och har inte varit sjuk i min uppfattning sen det kom.
Citera
2024-01-26, 09:39
Bannlyst
Nej, däremot kommer jag ta Testo och Masterone kryddat med en vitamintablett i form av D-bol

Börja lyft och skjut riktig medicin istället för att gå till aktiebolags kranar
Citera
2024-01-26, 09:41
Medlem
Xanyos avatar
Har inte tagit vaccin överhuvudtaget häller & klarat mig bra som tur är. Och det är inte för jag är någon som är anti vaccin utan det har med tidigare erfarenheter att göra, såsom svininfluensan 2009 där jag fick vaccin & blev oerhört sjuk och dålig en lång tid efter usch.
Citera
2024-01-26, 09:46
Moderator
Briasccas avatar
Jag kommer ta vaccinet eftersom jag värderar att risken för svår sjukdom eller svåra följdverkningar av sjukdom är större än risken att bli sjuk av vaccinet. Även om vaccinet inte är någon hundraprocentig garant förbättrar de mina odds, som jag bedömer det från min lekmannahorisont.

Men man får som alltid när det gäller vacciner, operationer och andra medicinska behandlingar inse att det är en livsrisk man tar.

Så fort främmande ämnen förs in i kroppen som tabletter och vacciner, eller när huden penetreras av verktyg och skalpeller, vare sig det är en miniskoperation, tatueringar eller bröstförstoringar, och värst av allt, att lägga sig under narkos, så går det ibland helt eller delvis åt pipsvängen.

Livet kommer inte med några garantier för vare sig det ena eller det andra.
Citera
2024-01-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Har inte tagit vaccin överhuvudtaget häller & klarat mig bra som tur är. Och det är inte för jag är någon som är anti vaccin utan det har med tidigare erfarenheter att göra, såsom svininfluensan 2009 där jag fick vaccin & blev oerhört sjuk och dålig en lång tid efter usch.
Har samma berättelse och fattat samma beslut med den erfarenheten.
Citera
2024-01-26, 09:53
Medlem
Troligen inte, gjorde det inte ifjol. Åkte nog på covid och anmodades besöka vårdcentralen efter att ha svimmat, gjorde så men utan anmärkning, men annars blev jag inte så sjuk. Fast osvuret är bäst, kanske utvecklas någon riktigt jobbig variant till i höst. Antivaxxers göre sig icke besvär att ta mig i örat, jag struntar fullständigt i vad ni tycker, jag är stor pojke.
Citera
2024-01-26, 09:54
Medlem
Europes avatar
Jag har redan tagit vaccinet i år. Jag vet dock inte vilket märke, jag tyckte sköterskan nämnde ett namn jag inte kände igen (det vill säga inte Pfizers eller Moderna, men kanske hörde jag fel).

I förbigående verkar jag ha hela tiden varit närmast immun mot covid, då jag vid ett par gånger har levt utan restriktioner med en väldigt covidsjuk sambo, första gången innan vaccinen kom, utan att själv bli sjuk och testa positivt.

Jag börjar dock misströsta. Vaccinmotståndarna här på forumet lovade och svor att jag skulle dö senast 2022 av den första sprutan, men fem vaccineringar senare 2024 är jag istället starkare, snabbare och hårdare än någonsin tidigare. Vad hände med det löftet om att det snart skulle vara slut på skiten? Var det bara båg?
Senast redigerad av Europe 2024-01-26 kl. 09:59.
Citera
2024-01-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hej

Eftersom en del användare här har skrivit tusentals inlägg i frågan om Covid19-vaccin medan andra inte är lika aktiva utan bara skriver då och då, så kan det vara svårt att överblicka hur många som fortsatt kommer vaccinera sig mot Covid-19 2024. Jag misstänker att det är en icke-fråga för de allra flesta men man kan ju få ett annat intryck när man läser trådarna. När man bara får en röst var så blir det lättare att överskåda... nu till frågan.

Kommer du ta Pfizers eller Modernas Covid19-vaccin 2024?

Alternativ 1: JA
Alternativ 2: NEJ

Varken Moderna eller Pfizer finns väl med bland de vaccin/märken som regionerna upphandlade inför denna omgång?
Citera
2024-01-26, 13:31
Moderator
Maviels avatar
Nej av den anledningen att jag inte hör till de som rekommenderas att vaccinera mig fortsatt. Men jag har tagit de doserna jag rekommenderats tidigare.
Citera
2024-01-26, 13:39
Medlem
Galejans avatar
Nej. Jag har inte tagit någon av mRNA-sprutorna. Haft misstänkt Covid en gång, förrförra sommaren, men struntade i att testa mig så jag vet inte säkert.

Jag är inte särskilt intresserad av den där pandemihysterin.
Citera
2024-01-26, 13:47
Medlem
Fick en dos intryckt i armen samtidigt som man tog influensavaccinet i november månad. Comirnaty Omicron XBB.1.5 var namnet på den, är i riskgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in